NASA odkryło nową planetę. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że to bliźniaczka Ziemi

Według badań amerykańskiej agencji kosmicznej możliwe jest to, że panują na niej warunki podobne do tych na naszym globie.
Fot. Unsplash (Alexander Andrews/NASA)
14.01.2023

Naukowcy z NASA poinformowali ostatnio świat o swoim nowym emocjonującym odkryciu. Jest nim planeta, jakiej nadano nazwę TOI 700 e. Jej niezwykłość polega na tym, że może okazać się bliźniaczką Ziemi. Według badań amerykańskiej agencji kosmicznej ma do niej bardzo podobne rozmiary - jest mniejsza zaledwie o dziesięć procent. Istnieje też bardzo duże prawdopodobieństwo, że panują na niej warunki podobne do tych na naszym globie.

Zobacz także: Trudna sztuka autoempatii. Jeśli się jej nauczysz, nareszcie osiągniesz wymarzoną życiową harmonię

Kolejne niezwykłe odkrycie NASA

Planeta TOI 700 e została odkryta przez satelitę Tess. Jest zlokalizowana w Układzie Słonecznym, oddalonym od Ziemi o 101,4 lata świetlne. To tak zwany czerwony karzeł położony w południowej konstelacji Miecznika. Badacze zatrudnieni przez NASA są zdania, że na TOI 700 e możliwe będzie odnalezienie wody w stanie ciekłym. Można ją tym samym uznać za jeden z nielicznych znanych ludzkości ekosystemów, który mógłby nadawać się do zamieszkania. Co ciekawe, wedle wielu naukowców to znacznie bardziej prawdopodobna wizja od tej związanej z tworzeniem kolonii na Marsie.

Zobacz także: Afrykańscy szamani wierzą, że ta niezwykła roślina otwiera świat duchów. Pomaga też w medytacji

Te kolory włosów będą popularne w 2023 roku. Są eleganckie i pasują do wszystkich typów urody - zdjęcie 1
gość (Ocena: 5) 14.01.2023 10:06
Serio? Jedyne 101,4 lata świetlne od nas, ale bardziej prawdopodobne w kolonizacji od Marsa? Ci naukowcy to chyba bardziej od fiction niż science.