Influencerki komentują zaostrzenie prawa aborcyjnego. Przy okazji... reklamują, co się da

Uznały, że batony i nowy płaszcz są w stanie „osłodzić” nastrój po decyzji Trybunału Konstytucyjnego.
Influencerki komentują zaostrzenie prawa aborcyjnego. Przy okazji... reklamują, co się da
Fot. Instagram.com (@_enepsignos__/@fitbadurka)
26.10.2020

Od czwartku 22 października 2020 roku cała Polska żyje wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego. Sędziowie stwierdzili, że przesłanka o aborcji z przyczyn embriopatologicznych, czyli w przypadku ciężkiego i nieodwracalnego uszkodzenia płodu jest niezgodna z konstytucją. Parę godzin po ogłoszeniu wyroku kobiety wyszły na ulicę. W weekend protesty rozszerzyły się na całą Polskę, a także poza jej granice. 

Zobacz również: Rusza drugi tydzień protestów po zaostrzeniu prawa aborcyjnego. „To jest wojna”

Swoją opinię na temat zaostrzenia prawa aborcyjnego w Polsce wyrażają setki tysięcy osób, w tym gwiazdy i celebryci. Decyzję Trybunału Konstytucyjnego skomentowała nawet Miley Cyrus oraz Nicole Poturalski, obecna partnerka Brada Pitta, a także szereg znanych osób z naszego rodzimego podwórka. Niestety niektórzy uznali, że kwestia aborcji stała się doskonałym polem do wywiązania się z kontraktów reklamowych. 

Influencerki reklamują produkty w kontekście Strajku Kobiet  

Dwie polskie celebrytki i influencerki zamieściły w swoich mediach społecznościowych posty odnoszące się do zaostrzenia prawa aborcyjnego i połączyły je z reklamami różnych produktów. Jedną z nich była Joanna Majka, dietetyczka, trenerka fitness i modelka, znana na Instagramie jako Fitbadurka. Influencerka, którą obserwuje 14 tys. osób, zamieściła w tym serwisie post o treści: 

Dziś trudny dla mnie dzień. Jak i dla każdej kobiety, ale nie będę już tutaj dodatkowo poruszała tego tematu, bo wszystko macie w stories. Jest mi zwyczajnie przykro, że kraj, który tak kocham, robi nam taką krzywdę. Chcę mieć wybórNie pozostaje mi nic innego, jak osłodzić sobie ten dzień! Zdecydowanie moje ulubione batony! Pamiętajcie o rabacie z kodem: fitrodzinka na wszystkie słodycze, witaminy i suplementy na olimpsport.com/pl. 

Fot. Instagram.com (@fitbadurka)

Fitbadurka oznaczyła swój post reklamowy hashtagami nawiązującymi do protestów przeciwko zaostrzeniu prawa aborcyjnego, m.in. #wyroknakobiety #piekłokobiet #prawaczlowieka #prawakobiet #legalnaaborcja.  

Drugą celebrytką, która potraktowała sytuację w kraju jako pretekst do działalności reklamowej była Klaudia El DursiInfluencerka zdobyła popularność jako jedna z finalistek programu “Top Model”, a obecnie jest prowadzącą reality show “Hotel Paradise”. El Dursi ma 612 tys. obserwujących na Instagramie. Kilkanaście godzin temu zamieściła tam wpis o treści: 

W dziwnych czasach przyszło nam dzisiaj żyć... W państwie pełnym absurdu, w lęku o nasze jutro... Dlatego mam wielką wdzięczność za chwile takie, jak ta. Płaszczyk od @goodlookin_pl 

- zakończyła swój wpis influencerka, oznaczając producenta wspomnianego płaszcza. 

Fot. Instagram.com (@klaudia_el_dursi)

Oba posty wywołały oburzenie i niesmak internautów. Co więcej, marki, które nawiązały współpracę z Joanną Majką i Klaudią El Dursi natychmiast odcięły się od ich działań w mediach społecznościowych. Firma Olimp Sport Nutrition, producent batonów reklamowanych przez Fitbadurkę zamieściła na Instagramie wpis, który głosi: 

W piątek jedna ze współpracujących z nami influencerek opublikowała na swoim profilu post, w którym połączyła promocję naszego produktu z ważnym problemem społecznym. Materiał pojawił się na jej profilu bez naszej wiedzy i akceptacji. Nie zgadzamy się na taki styl komunikacji, dlatego zdecydowaliśmy o natychmiastowym zakończeniu naszej współpracy. 

Jednocześnie firma stanęła w obronie influencerki, która spotkała się z mnóstwem negatywnych komentarzy pod swoim adresem.  

Nie zgadzamy się także na falę nienawiści, której w tej chwili doświadcza. Hejtowi, w każdej formie, mówimy stanowcze nie. 

Z kolei firma Good Lookin w rozmowie z portalem wirtualmemedia.pl wyjaśniła: 

Poprosiliśmy Panią Klaudię o usunięcie z opisu nazwy naszej firmy w tym wpisie. Już go tam nie ma. Przepraszamy. Oczywiście nie wiedzieliśmy, że post będzie takiej treści. Nigdy nie wyrazilibyśmy na to zgody. 

Po aferze Joanna Majka zmieniła ustawienia swojego konta na Instagramie jako prywatne. Z kolei Klaudia El Dursi usunęła z opisu zdjęcia informację o płaszczu oraz oznaczenie marki odzieżowej. 

Co sądzicie o takiej działalności reklamowej influencerek?  

Zobacz również: Wybierasz się na demonstrację? Oto wszystko, co musisz wiedzieć, żeby zadbać o swoje bezpieczeństwo

Polecane wideo

Koronawirus nie powstrzymał nas przed protestowaniem. Tak wyglądał Strajk Kobiet przeciwko ustawie antyaborcyjnej
Koronawirus nie powstrzymał nas przed protestowaniem. Tak wyglądał Strajk Kobiet przeciwko ustawie antyaborcyjnej - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 27.10.2020 17:56
Niech się lepiej zajmą tym co potrafią najlepiej, czyli pokazywaniem du.py i błyszczykami. Ta akcja jest zbyt poważna na ich tępe rozumki.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie