Z roku na rok coraz więcej krajów przyznaje społecznościom LGBT kolejne prawa i dąży do ich równouprawnienia. Rośnie liczba państw na świecie, w których osoby o orientacji homoseksualnej mogą zawierać legalne związki partnerskie i małżeństwa albo adoptować dzieci. Ostatnio wielki krok w stronę tolerancji społeczności LGBT wykonały Niemcy, gdzie właśnie zakazano tzw. terapii konwersyjnej, polegającej na “leczeniu” homoseksualizmu.
Zobacz również: Niemcy kończą z „leczeniem” homoseksualizmu. Tzw. terapia konwersyjna została zakazana
Czerwiec to dla społeczności LGBT+ tzw. Pride Month, czyli Miesiąc Dumy. To właśnie w tym okresie na całym świecie organizowane są m.in. Parady Równości oraz inne akcje społeczne na rzecz tolerancji i równouprawnienia. Niestety w tym roku w związku z pandemią koronawirusa wiele takich imprez masowych się nie odbędzie.
Jednak solidarność ze środowiskami LGBT+ można okazać także na inne sposoby, między innymi przyłączając się do akcji, której pomysłodawcą jest firma Mars Wrigley, producent cukierków Skittles. Popularne również w Polsce, kolorowe Skittlesy słynące ze sloganu “Skittles. Skubnij tęczy, spróbuj tęczy” w czerwcu będą sprzedawane w zupełnie innym opakowaniu, niż te doskonale znane nam ze sklepów. Skittles rezygnuje ze swojej flagowej tęczy w geście solidarności z Month Pride i społecznościami LGBT+ na całym świecie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
W czerwcu liczy się tylko jedna tęcza
- czytamy w opisie krótkiej animacji prezentującej nowe opakowanie Skittlesów - pozbawione tęczy i utrzymane w szarej kolorystyce.
Ale za tym gestem idzie także realna pomoc i wsparcie dla środowisk LGBT+. Jak informuje firma Mars Wrigley każda sprzedana paczka Skittles Pride Pack to 1 dolar przekazany na konto GLAAD, czyli amerykańskiej organizacji LGBT, której celem jest eliminowanie homofobii oraz dyskryminacji ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową w mediach, a także promowanie zrozumienia, akceptacji i równości. Pomysłodawcy akcji szacują, że na konto organizacji ma trafić 100 tys. dolarów.
Wierzymy, że rezygnacja z naszej tęczy znaczy wiele więcej niż tylko usunięcie kolorów z naszych paczek Skittles. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy zrobić coś więcej dla społeczności LGBTQ+ przez nasze partnerstwo z GLAAD, nie tylko w czerwcu, ale przez cały rok
- komentuje Hank Izzo, wiceprezes ds. marketingu w amerykańskim oddziale Mars Wrigley.
Jak podoba wam się taki pomysł?
Zobacz również: Polska z kolejnym niechlubnym „rekordem” w Europie. Z tego pierwszego miejsca nie ma się co cieszyć