Spot o dyskryminacji kobiet w miejscu pracy od wczoraj robi furorę. Koniecznie obejrzyj go do końca

Filmik zatytułowany „HIT! One znalazły sposób na szybki awans i podwyżkę. Zobacz jaki” od wczoraj bije rekordy popularności. Ty również powinnaś go obejrzeć.
Spot o dyskryminacji kobiet w miejscu pracy od wczoraj robi furorę. Koniecznie obejrzyj go do końca
Fot. YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=sKkhUIc6VYo)
09.03.2020

„Czy zarabiasz mniej niż powinnaś? Czy mimo długiego stażu pracy wciąż nie awansowałaś? Nadal nie możesz podejmować samodzielnie ważnych decyzji? A jedyne narzędzia, jakich możesz używać to miotła i mop? A może po prostu nie wierzysz w siebie, bo od małego mówili ci, gdzie jest twoje miejsce?” – takimi słowami zaczyna się spot przygotowany przez OLX Praca, w którym wystąpiły Olga Bołądź, Tamara Arciuch, Katarzyna Pakosińska, Paulina Mikuła, Olga Kalicka i Agnieszka Rylik. Wideo zatytułowane „HIT! One znalazły sposób na szybki awans i podwyżkę. Zobacz jaki” od wczoraj bije rekordy popularności na YouTube. W ciągu jednego dnia filmik poświęcony dyskryminacji kobiet na rynku pracy obejrzało ponad 300 tysięcy osób.

Pierwsza część spotu jest niezwykle humorystyczna. Okazuje się bowiem, że „genialny sposób” na otrzymanie wyższego wynagrodzenia lub awansu to „jaja” – wystarczy, że kobiety je kupią, a ich firma natychmiast oferuje im lepsze warunki zatrudnienia. Druga część nagrania nie jest już tak wesoła. Padają w niej słowa: „Nie no, bez jaj. Zarabiamy w Polsce średnio o 18,5% mniej od mężczyzn. To tak, jak byśmy pracowały za darmo przez 68 dni w roku, czyli do dzisiaj, do 8 marca. I jak się z tym czujecie w Dzień Kobiet?”.

Zobacz także: Okres wolny od pracy. Pierwsza polska firma wprowadza urlop menstruacyjny

Dyskryminacja w zarobkach nie jest jedynym problemem, z jakim zmagają się kobiety. Na stronie bezjaj.org.pl można znaleźć serię innych filmików, w których poruszane są zagadnienia, takie jak: tokenizm, aksamitne getto, autodyskryminacja, szklany sufit – jeśli te pojęcia w tym momencie nic ci nie mówią, koniecznie obejrzyj spoty przygotowane przez OLX.

Kampanię najlepiej podsumowują słowa, które czytamy na bezjaj.org.pl:

„Płeć nie powinna mieć znaczenia. Zwłaszcza dla pracodawcy, któremu zależy na wykwalifikowanych specjalistach. Stawiając na równe traktowanie, łatwiej jest ich pozyskać i zatrzymać. Nie dając im poczucia bezpieczeństwa i rozwoju, firma traci najlepszych ludzi. A z niedoborem pracowników boryka się obecnie większość firm w Polsce”.

Napiszcie, czy Wy również czujecie się dyskryminowane finansowo (lub w jakikolwiek inny sposób) w Waszym miejscu pracy. A może Wasza firma zalicza się do grona tych pracodawców, którzy traktują kobiety na równi z mężczyznami?

Polecamy także: Bolt przygotował specjalną zniżkę na Dzień Kobiet. Niestety ma ona bardzo smutne podłoże

Polecane wideo

Ma 19 lat i nie wierzy w globalne ocieplenie. Poznajcie Naomi Seibt, kolejną „anty-Gretę”
Ma 19 lat i nie wierzy w globalne ocieplenie. Poznajcie Naomi Seibt, kolejną „anty-Gretę” - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 1 / 5
Zenek (Ocena: 1) 11.03.2020 00:10
Spot jest nierzetelny. Bazuje na zafałszowanych danych. Zwłaszcza, że w raporcie GUS są podane bardziej precyzyjne dane. Można nawet zauważyć, że we wschodnich województwach Polski, to mężczyźni są "dyskryminowani". No i należy zwrócić uwagę na fakt, że w Zarządzie OLX zasiadają sami mężczyźni. Więc, to tylko brzydka i przekłamana zagrywka PRowa firmy. Daję 1, ponieważ autor artykułu nie sprawdził raportu GUS i nie zweryfikował fake news'a
odpowiedz

Polecane dla Ciebie