Ta reklama została uznana za „zbyt drastyczną”. Pokazuje prawdę o pierwszych dniach po porodzie

Stwierdzono, że macierzyństwo i połóg to równie kontrowersyjny temat, co przemoc.
Ta reklama została uznana za „zbyt drastyczną”. Pokazuje prawdę o pierwszych dniach po porodzie
Fot. YouTube.com/Frida Mom
10.02.2020

“Matki rodzą się dokładnie w tym samym momencie, co ich dzieci. Jesteśmy tak samo wrażliwe i podatne na zranienie. Czujemy się zagubione, a jednocześnie prowadzone przez instynkt. Chaos, który opuszcza nasze ciała wcale nie znika. Przekształca się w coś innego. Przyjmuje kształty, które są jednocześnie obce i znane. Do wszystkich matek – wiedzcie, że jesteście równie ważne, jak wasze nowo narodzone dziecko. 

Zobacz również: Młode mamy pokazały, jak wyglądają ich brzuchy tydzień po porodzie (Piękne i bardzo szczere zdjęcia)

Powyższy cytat to wypowiedź jednej z klientek firmy Frida Mom, produkującej zestawy środków higienicznych i nie tylko dla każdej świeżo upieczonej mamy. Swoimi szczerymi postami w mediach społecznościowych oraz spotami reklamowymi amerykańska firma walczy m.in. z tabuizacją depresji poporodowej oraz przedstawia realny do bólu obraz wczesnego macierzyństwa i połogu. Młode matki z ich reklam to kobiety, które są niewyspane, czują się zagubione i osamotnione, a przede wszystkim cierpią. Cierpią, gdy muszą obolałe wstać z łóżka i zrobić parę chwiejnych kroków do łazienki. Cierpią, gdy muszą dokonać tak, wydawałoby się, przyziemnej rzeczy, jak oddać mocz. W cierpieniu zmieniają opatrunki założone na swoje części intymne i są w tym wszystkim zupełnie same, podczas gdy obok nieustannie płacze ich nowo narodzone dziecko. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"Mothers are born at the same exact moment their children are. We are just as vulnerable. We are confused yet somehow instinctually aware. The whirlwind of chaos that leaves our bodies is not lost. It morphs into something else. It shifts and takes shapes that are foreign and familiar.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Mothers. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Know that you are just as important as your newborn baby.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ You are just as beautiful.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Your introduction to motherhood is just as innocent.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ The only difference is that despite us being newborns as well, we are expected to have it all together."⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ - ✍🏼: @kpphotoinc

A post shared by Frida Mom (@fridamom) on

Właśnie taką scenę przedstawia najnowsza reklama marki Frida Mom. Spot, który mógłby dotrzeć do milionów ludzi na całym świecie i przyczynić się do zmiany postrzegania młodych mam, a także pomóc innym zrozumieć, przez co przechodzą i jak bardzo potrzebują pomocy, został zbanowany. I to nie przez byle kogo, bo przez amerykańską stację telewizyjną ABC, która transmituje ceremonię rozdania Oscarów, czyli najważniejszą filmową imprezę na świecie, która bez wątpienia wzbudza najwięcej zainteresowania, a wszystko co jej dotyczy jest szeroko komentowane przez światowe media. Niestety reklama Frida Mom została uznana za “zbyt drastyczną”, by pokazać ją w przerwach między relacjami z gali. Twórcy marki zamieścili ją jednak m.in. na YouTubie i na Instagramie, a przy okazji odnieśli się do decyzji stacji ABC oraz organizatorów Oscarów. 

Reklama, którą zaraz obejrzycie została odrzucona przez stację ABC i Oscary podczas tegorocznej transmisji ceremonii. Nie jest ani “brutalna”, ani “polityczna” ani nie ma kontekstu seksualnego. Nasza reklama nie nawiązuje do “treści religijnych” ani “lubieżnych”, nie przedstawia też “broni czy amunicji”. Inne zakazane tematy to “kobieca higiena i środki na hemoroidy”. Nasza reklama to tylko świeżo upieczona mama, która siedzi w domu z dzieckiem i swoim nowym ciałem.  

Mimo to została odrzucona. A my wciąż zastanawiamy się, dlaczego nowe mamy czują się niegotowe na macierzyństwo. A więc podawajcie dalej ten filmik każdej nowej mamie. Zasługuje na to, aby być przygotowaną 

- czytamy na Instagramie. Zobaczcie, jak prezentuje się reklama, która została uznana za “zbyt drastyczną”. 

Mimo że twórcy reklamy nie mogli liczyć na wsparcie ze strony największych i najbardziej wpływowych graczy w przemyśle telewizyjnym, zostali docenieni przez osoby, które treść tego spotu dotyczy w największym stopniu, a więc przez młode mamy, które w licznych komentarzach dziękowały za tak szczere podejście do tematu połogu i macierzyństwa.

Ta reklama jest piękna! To nasza wspólna walka, nawet tych kobiet, które nie rodziły dzieci. Musimy być zjednoczone w kwestii normalizacji każdego aspektu tej kobiecej podróży i dawać sobie szansę na to, aby być przygotowanymi – dla siebie samych, albo aby wspierać inne kobiety, które przez to przechodzą. 

To takie prawdziwe! Dziękuję, że stworzyliście tak mocną reklamę. Jeśli nikt o tym nie mówi, to nie wydaje się problemem... Ale w rzeczywistości to wielka walka! 

Ta reklama jest piękna i prawdziwa. Tak jak powiedziało wiele osób przede mną, to bardzo rzadkie, aby widzieć obraz dochodzenia do siebie po porodzie, który jest tak celny i pokazuje ból, frustrację oraz wyczerpanie tylko z powodu pójścia do łazienki! 

A wy jak oceniacie reklamę przygotowaną przez markę Frida Mom? Czy takie spoty reklamowe rzeczywiście są kontrowersyjne i powinny być zakazane? 

Zobacz również: 6 nieodwracalnych zmian, jakie zachodzą w twoim ciele po ciąży. Jesteś na to gotowa?

Najmocniejsze zdjęcia, jakie kiedykolwiek wykonano na porodówce
Najmocniejsze zdjęcia, jakie kiedykolwiek wykonano na porodówce - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (10)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 11.02.2020 09:05
Serio ktoś myśli że po porodzie się zapomina? Poród i już? To jeszcze wiele dni cierpień i bólu bo zszywanym kroczy.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 11.02.2020 00:36
Posiadanie dziecka nie zawsze oznacza radość. Dzieci rodzą się czasem z wadami genetycznymi i są po prostu warzywami, którymi trzeba się zająć 24/7. To nie daje radości, to psuje całe życie rodziny, mąż często odchodzi, cierpi rodzeństwo.
odpowiedz
Pani 12 (Ocena: 5) 10.02.2020 23:37
Zbyt drastyczne żeby pokazać to w telewizjii lub na gali ? Czegoś tu nie mogę zrozumieć? Dlaczego takie tematy jak depresja poporodowa, połóg czy karmienie piersią to tematy tabu I rzadko kiedy są poruszane w mediach . Dlaczego każdego dziwi gdy matka karmi niemowle piersią np w parku ( ale nie pokazuje całych piersi) A Nikogo wręcz nie dziwi fakt wszechobecnej nagości I sekzualizacji kobiet np reklamy gdzie co chwila pokazują pół nagie kobiety. Kobiety mogą być traktowane jako podmiot seksualny? Dla mnie to jest po prostu dziwne
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 10.02.2020 23:30
Oczywiście że to prawda niezależnie od tego jaką drogą odbyl się poród (każda po cesarce wie jaki to ból kiedy próbuje się oddać mocz po operacji, jak by rozrywali brzuch na nowo a co dopiero usiąść i wstać) ale... ale to tak na prawdę pierwsze kilka dni, potem wszystko powoli wraca do normy. A natura tak to wymyśliła że noworodek w zasadzie tylko je i śpi więc mając go pod ręką i kogoś jak np tatus, kto go przewinie opieka nad nim nie utrudnia bardzo rekonwalescencji. I co do komentarzy niżej... przeszłam to raz i jestem gotowa na więcej bo to wszystko nic w porównaniu z bezzebnymi uśmiechami i pierwszym śmiechem.. mamy wiedzą;) nie dziwię się tym, które jeszcze nie rodziły bo dla mnie to też była abstrakcja. Dziecko absobuje, owszem, ale kiedy to jest Twój mały cud to zajmowanie się nim jest czystą przyjemnością i okazuje się że jest zupełnie inaczej niż kiedy zajmujesz się cudzym dzieckiem lub patrzysz na to z boku. Macierzyństwo jest najwspanialsza przygodą w życiu, rozumiem że nie wszystkie kobiety muszą czuć się do niego stworzone i nic w tym złego alw niech nie dziwią się tym, które się nim cieszą;)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 10.02.2020 21:29
Nie wiem po co kobiety same sobie to robią. Dziecko nie jest tego warte. I mówię to jako córka. Moja mama chciała mnie, ale to nie znaczy że ja muszę chcieć mieć dziecko.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie