“Matki rodzą się dokładnie w tym samym momencie, co ich dzieci. Jesteśmy tak samo wrażliwe i podatne na zranienie. Czujemy się zagubione, a jednocześnie prowadzone przez instynkt. Chaos, który opuszcza nasze ciała wcale nie znika. Przekształca się w coś innego. Przyjmuje kształty, które są jednocześnie obce i znane. Do wszystkich matek – wiedzcie, że jesteście równie ważne, jak wasze nowo narodzone dziecko”.
Zobacz również: Młode mamy pokazały, jak wyglądają ich brzuchy tydzień po porodzie (Piękne i bardzo szczere zdjęcia)
Powyższy cytat to wypowiedź jednej z klientek firmy Frida Mom, produkującej zestawy środków higienicznych i nie tylko dla każdej świeżo upieczonej mamy. Swoimi szczerymi postami w mediach społecznościowych oraz spotami reklamowymi amerykańska firma walczy m.in. z tabuizacją depresji poporodowej oraz przedstawia realny do bólu obraz wczesnego macierzyństwa i połogu. Młode matki z ich reklam to kobiety, które są niewyspane, czują się zagubione i osamotnione, a przede wszystkim cierpią. Cierpią, gdy muszą obolałe wstać z łóżka i zrobić parę chwiejnych kroków do łazienki. Cierpią, gdy muszą dokonać tak, wydawałoby się, przyziemnej rzeczy, jak oddać mocz. W cierpieniu zmieniają opatrunki założone na swoje części intymne i są w tym wszystkim zupełnie same, podczas gdy obok nieustannie płacze ich nowo narodzone dziecko.
Właśnie taką scenę przedstawia najnowsza reklama marki Frida Mom. Spot, który mógłby dotrzeć do milionów ludzi na całym świecie i przyczynić się do zmiany postrzegania młodych mam, a także pomóc innym zrozumieć, przez co przechodzą i jak bardzo potrzebują pomocy, został zbanowany. I to nie przez byle kogo, bo przez amerykańską stację telewizyjną ABC, która transmituje ceremonię rozdania Oscarów, czyli najważniejszą filmową imprezę na świecie, która bez wątpienia wzbudza najwięcej zainteresowania, a wszystko co jej dotyczy jest szeroko komentowane przez światowe media. Niestety reklama Frida Mom została uznana za “zbyt drastyczną”, by pokazać ją w przerwach między relacjami z gali. Twórcy marki zamieścili ją jednak m.in. na YouTubie i na Instagramie, a przy okazji odnieśli się do decyzji stacji ABC oraz organizatorów Oscarów.
Reklama, którą zaraz obejrzycie została odrzucona przez stację ABC i Oscary podczas tegorocznej transmisji ceremonii. Nie jest ani “brutalna”, ani “polityczna” ani nie ma kontekstu seksualnego. Nasza reklama nie nawiązuje do “treści religijnych” ani “lubieżnych”, nie przedstawia też “broni czy amunicji”. Inne zakazane tematy to “kobieca higiena i środki na hemoroidy”. Nasza reklama to tylko świeżo upieczona mama, która siedzi w domu z dzieckiem i swoim nowym ciałem.
Mimo to została odrzucona. A my wciąż zastanawiamy się, dlaczego nowe mamy czują się niegotowe na macierzyństwo. A więc podawajcie dalej ten filmik każdej nowej mamie. Zasługuje na to, aby być przygotowaną
- czytamy na Instagramie. Zobaczcie, jak prezentuje się reklama, która została uznana za “zbyt drastyczną”.
Mimo że twórcy reklamy nie mogli liczyć na wsparcie ze strony największych i najbardziej wpływowych graczy w przemyśle telewizyjnym, zostali docenieni przez osoby, które treść tego spotu dotyczy w największym stopniu, a więc przez młode mamy, które w licznych komentarzach dziękowały za tak szczere podejście do tematu połogu i macierzyństwa.
Ta reklama jest piękna! To nasza wspólna walka, nawet tych kobiet, które nie rodziły dzieci. Musimy być zjednoczone w kwestii normalizacji każdego aspektu tej kobiecej podróży i dawać sobie szansę na to, aby być przygotowanymi – dla siebie samych, albo aby wspierać inne kobiety, które przez to przechodzą.
To takie prawdziwe! Dziękuję, że stworzyliście tak mocną reklamę. Jeśli nikt o tym nie mówi, to nie wydaje się problemem... Ale w rzeczywistości to wielka walka!
Ta reklama jest piękna i prawdziwa. Tak jak powiedziało wiele osób przede mną, to bardzo rzadkie, aby widzieć obraz dochodzenia do siebie po porodzie, który jest tak celny i pokazuje ból, frustrację oraz wyczerpanie tylko z powodu pójścia do łazienki!
A wy jak oceniacie reklamę przygotowaną przez markę Frida Mom? Czy takie spoty reklamowe rzeczywiście są kontrowersyjne i powinny być zakazane?
Zobacz również: 6 nieodwracalnych zmian, jakie zachodzą w twoim ciele po ciąży. Jesteś na to gotowa?