W Internecie można dziś znaleźć naprawdę wszystko, włącznie z szerokim asortymentem ubrań. Coraz więcej sklepów przenosi się do rzeczywistości wirtualnej, a klienci chwalą sobie taką formę zakupów, bo nie muszą wychodzić z domu – zakupione przez nich produkty są im dostarczane prosto do drzwi. Powstaje też coraz więcej platform sprzedażowych, na których można znaleźć ubrania i dodatki z całego świata i o przeróżnych motywach - również takich, które mają za zadanie chyba tylko szokować.
Zobacz również: „Śmiać się czy płakać?”. Zszokowane klientki pokazują ciuchy kupione w Internecie
Platforma sprzedażowa Redbubble.com oferuje swoim klientom ubrania i dodatki, a także akcesoria do wystroju wnętrz z motywem... obozu koncentracyjnego Auschwitz. Na stronie firmy znalazła się m.in. mini spódniczka z wizerunkiem krematorium oraz kominów, torba z drutem kolczastym i napisem w języku niemieckim, który głosi: “Uwaga! Wysokie napięcie, niebezpieczeństwo utraty życia” czy poduszka ze słynnym zdjęciem obozu z perspektywy torów kolejowych.
Fot. Twitter.com@AuschwitzMuseum
Na skandaliczną “kolekcję” zareagowało już samo Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau. We wpisie na Twitterze przedstawiciele placówki zwrócili się do osób zarządzających platformą sprzedażową Redbubble:
Naprawdę sądzicie, że sprzedawanie poduszek, mini spódniczek i torebek z ilustracjami przedstawiającymi Auschwitz – miejsce ogromnej ludzkiej tragedii, gdzie zostało zamordowanych ponad 1,1 miliona ludzi – jest akceptowalne? To dość niepokojące i zupełnie bez szacunku.
.@redbubble Do you really think that selling such products as pillows, mini skirts or tote bags with the images of Auschwitz - a place of enormous human tragedy where over 1,1 million people were murdered - is acceptable? This is rather disturbing and disrespectful. pic.twitter.com/cdPvZGMXC6
— Auschwitz Memorial (@AuschwitzMuseum) May 7, 2019
Fot. Twitter.com@AuschwitzMuseum
Przedstawiciele firmy Redbubble.com odnieśli się do afery w oficjalnym oświadczeniu na Twitterze. Podziękowali za to, że internauci oraz Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau zwrócili uwagę na kontrowersyjny asortyment dostępny na ich stronie – przedmioty z wizerunkami obozu koncentracyjnego zostały już usunięte, a firma przeprosiła za zaistniałą sytuację.
Zobacz również: Ten bloger urządził sobie sesję zdjęciową w Auschwitz! Fotografie podpisał: „Me gusta”…