Już od kilku lat specjaliści alarmują, że europejski system edukacji jest niedoskonały, by nie powiedzieć wadliwy. Dobitnie potwierdzają to wyniki najnowszego eksperymentu, jaki przeprowadziła telewizja Channel 4. Do badania zaproszono 155 nauczycieli z 18 brytyjskich podstawówek i polecono im rozwiązanie matematycznego testu przeznaczonego dla 11-latków. Efekty ich edukacyjnych wysiłków wołają o pomstę do nieba. Jak donosi za „The Daily Telegraph" portal Sfora.pl, tylko 1/3 nauczycieli matematyki poprawnie obliczyła, że 1,4 podzielone przez 0,1 to 14, a niecała połowa z nich potrafiła podać, że 2,1% z 400 to 8,4.
W obliczu tych danych, łatwiej zrozumieć, dlaczego w Wielkiej Brytanii niemal 1/4 dzieci kończących szkołę podstawową nie posiada elementarnej wiedzy z matematyki i ma problemy z tabliczką mnożenia. Zdaniem autora testu, Richarda Dunne’a (konsultanta do spraw matematyki i byłego wykładowcy w Exeter University), nauczyciele niepotrafiący odpowiedzieć na najprostsze pytania, nie powinni uczyć w szkole. Jego opinię podziela Alison Wolf, profesor zarządzania sektorem publicznym w King's College w Londynie - Nie każdy, który zna matematykę może uczyć tego przedmiotu, ale na pewno nie moze go uczyć ktoś, kto kompletnie nie zna matematyki – trafnie podsumowuje.
Natasza Lasky
Zobacz także:
10-latki zamiast do szkoły trafiają na porodówki!
Dlaczego coraz młodsze dziewczynki zaczynają interesować się seksem?
Najlepsze szkoły w Polsce – sprawdź, czy Twoje liceum jest na liście!
XIII LO w Szczecinie nie oddało korony – znowu zostało wybrane najlepszą szkołą ponadgimnazjalną w naszym kraju.