Jak schudnąć przed ślubem? Dieta dla panny młodej

Sprytne nawyki, nawet dla tych najbardziej zabieganych.
Jak schudnąć przed ślubem? Dieta dla panny młodej
fot. iStock (Andrei Monkovskii)
08.10.2020

Dieta przed ślubem to nie lada wyzwanie. Nie chodzi w niej wyłącznie o szczupłą sylwetkę, ale również promienny wygląd w tym wyjątkowym dniu. Sprawy nie ułatwia fakt, że trzeba załatwić jeszcze masę rzeczy przed weselem i pojawić się na tylu spotkaniach...

Poza zdrowym jadłospisem i ćwiczeniami musisz przecież odpowiednio wcześnie zacząć robić się na bóstwo. Jak to wszystko pogodzić? Mamy sprawdzone sposoby, które nie będą tak obciążające i przydadzą się również gościom weselnym, którzy też chcą wyglądać obłędnie na uroczystości. 

Zobacz również: Ślub w maseczce. Izabela Janachowska stworzyła koronkową kolekcję na czas pandemii

Dieta przed ślubem: jak schudnąć?

Mniej, ale częściej

Nie musisz wcale ograniczać się do jednej, restrykcyjnej diety. Postanów, że od dzisiaj planujesz 5 posiłków dziennie w odstępach czasowych około trzech godzin. I konsekwentnie trzymaj się tego!

Jadłospis powinien być zróżnicowany i bogaty w białko, węglowodany oraz zdrowe tłuszcze roślinne. W ten sposób nie będziesz miała potrzeby podjadania między posiłkami, a organizm nie będzie magazynował substancji "na zapas".

Wybieraj warzywa

Dieta przed ślubem powinna być przede wszystkim bogata w warzywa. Posiadają niewiele kalorii, a przy tym są bogate w błonnik, witaminy oraz antyoksydanty. Dotychczasowe dodatki podmieniaj na surowe warzywa, a do pudełka na lunch pakuj sobie marchewki czy ogórki pokrojone w słupki. W ten sposób odchudzisz posiłki, poczujesz się lekko i będziesz tryskać zdrowiem.

Pij dużo wody

Zasada, o której powinna wiedzieć doskonale każda z nas, ale szczególnie ważna przed tym wielkim dniem. Dwa litry wody dziennie to absolutne minimum. Dzięki porannej szklance wody na czczo przyspieszysz metabolizm w organizmie. Możesz uzupełniać płyny również w formie ziołowych naparów, zielonej herbaty, albo świeżo wyciskanych soków i zdrowych koktajli

Zrezygnuj z drinków

Bardzo ważne! Zanim pozwolisz sobie na weselne świętowanie z alkoholem, koniecznie ogranicz spożywanie drinków, a najlepiej w ogóle z nich zrezygnuj. Nawet wieczorna lampka wina zawiera wyłącznie puste kalorie. Odstaw procenty i zobacz, jak korzystnie wpłynie to na Twoją figurę.

Postaw na cardio

Poza zbilansowaną dietą warto pamiętać o regularnych ćwiczeniach. W końcu sukces to tylko w 30% dieta, a w 70% wysiłek fizyczny. Najlepsze efekty przyniesie trening typu cardio 3-4 razy w tygodniu, zwłaszcza, jeśli do ślubu zostało już niewiele czasu. To może być poranny jogging, basen, jazda na rowerze lub rolkach. Możesz uzupełnić go o swoją ulubioną aktywność, taką jak joga czy pilates. Ciało z pewnością nabierze jędrności, a Ty... pewności siebie.

Zobacz również: Suknie ślubne gwiazd: Marina Łuczenko-Szczęsna

Polecane wideo

Pokazała, jak naprawdę wyglądają najtańsze suknie ślubne z Internetu
Pokazała, jak naprawdę wyglądają najtańsze suknie ślubne z Internetu - zdjęcie 1
Komentarze (9)
Ocena: 4.56 / 5
gość (Ocena: 5) 16.10.2020 20:58
Zamknęli siłownie więc kupiłam mini bandsy do ćwiczeń w domu, piję ok. 2 litrów cisowianki i odmawiam sobie fastfoodów. Wychodzę za mąż dopiero na wiosnę, ale wolę zacząć odchudzanie już teraz, żeby waga spadała pomału.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.10.2020 09:57
Odchudzanie było zawsze dla mnie trudne. Efekty jojo lub na tyle słabe efekty że szybko się poddawałam. Jak mam teraz figurena jest znacznie inaczej. Samo stosowanie motywuje, a blokada łaknienia pomaga. Dwa miesiace i 10kg mniej. Kto by pomyslał że jest to możliwe dla mnie wgl.
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 08.10.2020 09:03
Cztery litery: JPRD. I wszystko będzie dobrze. ;)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.10.2020 08:36
cardio akurat powinno być drugorzędne, bo i tak trzeba minimum 40 minut pracy, żeby zacząć spalać tkankę tłuszczową, a przy tym jest małe okno czasowe - trening siłowy z kolei buduje mięśnie, przez co organizm spala więcej kalorii w spoczynku, żeby je utrzymać.
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 08.10.2020 08:08
"sukces" to w 80% dieta, a w 20% wysiłek. Jeśli nie będziesz na deficycie kalorycznym nie schudniesz choćbyś nie ważne ile ćwiczyła.
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie