Organizacja ślubu i wesela wymaga od nas nie tylko czasu, ale również zaangażowania i chociaż niewielkiej znajomości branży ślubnej. Żeby zaoszczędzić czas oraz nie martwić się o szczegóły związane z organizacją najważniejszej uroczystości w naszym życiu, coraz więcej osób decyduje się na pomoc konsultanta ślubnego. Na czym właściwie polega jego praca i czy warto go zatrudnić?
Zobacz też: Organizacja wesela: Na co narzeczeni wydają najwięcej pieniędzy?
Konsultant ślubny czy inaczej wedding planner to zawód, który przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych. Na zachodzie pary nie wyobrażają sobie zorganizowania ślubu bez pomocy takiej osoby. Konsultant ślubny doskonale zna branżę ślubną, potrafi doradzić, załagodzić kryzys, a także spełnić niemal każde życzenie pary młodej. To ekspert, który organizację wesel ma w małym palcu.
Być może wiele osób zastanawia się, jakie są właściwie obowiązki konsultanta ślubnego. Decydując się na organizację ślubu i wesela z jego pomocą, pierwszą rzeczą jaką powinniście zrobić jest zgłoszenie się do wedding plannera. Praca takiego konsultanta rozpoczyna się od Waszych pomysłów, a trwa aż do dnia ślubu. Konsultant ślubny jest, więc z Wami od samego początku przygotowań, a jego praca kończy się dopiero po Waszym weselu.
Wedding planner nie tylko zajmuje się organizacją Waszej uroczystości, ale również jej koordynacją. Oczywiście to na jakie usługi się zdecydujecie, zależy tylko i wyłącznie od Was. Na pierwszym spotkaniu powinniście przedstawić Waszą wizję ślubu oraz to, jakiej pomocy oczekujecie. Konsultanci ślubni są w stanie zorganizować Wasze wesele, dbając o najmniejszy szczegół. Przedstawiają Wam propozycję miejsc, polecają podwykonawców, zajmują się dekoracją kościoła i sali, organizują noclegi dla gości, załatwiają tort, dodatki, makijaż, fryzjera, negocjują warunki umowy z lokalem, załatwiają wszelkie formalności.
Natomiast w dniu ślubu czuwają nad przebiegiem uroczystości, pilnują godzin poszczególnych atrakcji i uzgadniają je z obsługą sali. Wszystko po to, abyście Wy mogli w pełni wykorzystać swój dzień i nie musieli martwić się, że o czymkolwiek zapomnicie. fot. unsplash
Pomoc konsultanta ślubnego docenią przede wszystkim osoby, które są zabiegane i nie mają czasu na organizację wesela bądź na co dzień mieszkają za granicą. Profesjonalista, który jest na miejscu, dopilnuje każdego szczegółu, a para młoda będzie mogła bez stresu przygotowywać się do swojej uroczystości. Zatrudniając konsultanta macie również pewność, że wszelkie kwestie zostaną dopięte na ostatni guzik, a dzięki dobrej organizacji w pełni wykorzystacie ten najpiękniejszy dzień. Warto również wziąć pod uwagę fakt, że eksperci, którzy współpracują z wieloma firmami z branży ślubnej są w stanie wynegocjować Wam świetne rabaty.
Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. Cena usługi wedding plannera zależy przede wszystkim od opcji jaką wybierzecie z całej oferty. Nieoficjalnie jednak mówi się, że taka usługa zaczyna się od 3500 tysięcy w górę.
Zobacz też: 7 niespodziewanych wydatków na ślub i wesele