Już 30 września będziemy obchodzić Dzień Chłopaka. W Polsce jest to stosunkowo młode święto i nie jest tak powszechnie obchodzone jak Dzień Kobiet. Niemniej jednak, z biegiem czasu staje się coraz bardziej popularne. Jak wynika z amerykańskich badań, które przekładają się też na polski rynek, jednym z najpopularniejszych pomysłów na prezent jest karta podarunkowa.
Zobacz także: Sernik na Dzień Chłopaka. Twój ukochany na pewno poprosi o dokładkę!
Niektóre Polki decydują się na zakup prezentów dla swoich partnerów, aby wyrazić swoją miłość i szacunek w ten szczególny dzień. Prezenty te mogą być różne - od drobnych upominków po bardziej wymyślne i osobiste prezenty, które odzwierciedlają zainteresowania i pasje obdarowywanej osoby.
Jednym z najpopularniejszych prezentów jest karta podarunkowa. Taki wybór tłumaczy Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik: „Karta podarunkowa to bardzo uniwersalny prezent. Obdarowana osoba może za nią kupić dowolne urządzenie lub, jeśli chce wybrać dla siebie coś droższego, to po prostu dokłada różnicę w cenie. Najczęściej nasi klienci kupują karty podarunkowe o wartości 200-250 zł”.
Co ciekawe, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Bankrate, wykorzystanie kart podarunkowych jest proporcjonalne do naszych dochodów. Ponad 60% Amerykanów o rocznych przychodach nieprzekraczających 216 000 zł (50 000$) korzysta z nich niemal od razu. Odsetek ten spada wraz ze wzrostem przychodów gospodarstwa domowego. Dla tych, które dochody wynoszą ponad 432 000 zł (100 000$) rocznie wynosi on niecałe 30%.
Argumentem przemawiającym za zakupem kart podarunkowych jako prezentu jest też globalna sytuacja gospodarcza. Bankrate w swoim badaniu pokazał, że 40% posiadaczy kart wykorzystuje je w przeciągu dwunastu miesięcy od otrzymania, żeby zaoszczędzić swój budżet domowy. Ten trend jest wyraźny zwłaszcza u młodych osób. Takie zachowanie przejawia aż 50% pokolenia „Zet”, 49% Milenialsów, 35% pokolenia „X” i tylko 27% Boomerów.
Jakie prezenty najczęściej są kupowane z środków na kartach podarunkowych? Z danych Komputronik wynika, że są to: nawigacje samochodowe, maszynki do golenia, sprzęt gamingowy i słuchawki bezprzewodowe.
“Wyraźnie widzimy tendencję do kupowania bardziej „męskich” produktów w tym czasie. Już teraz na podstawie danych ruchu w naszym sklepie internetowym zauważamy, że kategorie gamingowe, sprzętu do samochodów i małego AGD cieszą się większym zainteresowaniem niż zwykle” – mówi Karolina Pietz-Drapińska.
Mat. prasowe