Czy skłonność do zdrady da się wyczytać z wyglądu? Wydaje się to absurdalne. Ale wielu ekspertów przekonuje, że to jak najbardziej możliwe. Podobno decydują o tym niektóre elementy fizjonomii, a także sposób zachowania.
Zobacz również: Kobiety w tym wieku mają największy problem z wiernością. Eksperci podali konkretną liczbę
Ale to nie wszystko. Zdaniem naukowców o tendencji do zdrady mówi też sposób ubierania się. A konkretnie – jeden szczególny element męskiej garderoby. Podobno mężczyźni, którzy noszą ten ciuch, mają problemy z wiernością. O jakie ubranie chodzi?
Men who wear this are more likely to cheat, study says https://t.co/TRR1EJfHz4 pic.twitter.com/gT9tCKjI71
— New York Post (@nypost) April 29, 2021
Zbadali to naukowcy z University of Michigan, a wyniki eksperymentu opublikowali w czasopiśmie “Personality and Social Psychology Bulletin”. W badaniu wzięło udział 376 amerykańskich studentów. Mieli oni za zadanie przyjrzeć się parze koszulek polo marki Ralph Lauren. Na jednej koszulce charakterystyczne logo było małe, a na drugiej – o wiele większe.
Następnie uczestnicy badania mieli opisać typ mężczyzny, który ich zdaniem chętnie założyłby koszulkę z mniejszym logo, oraz takiego, który wybrałby t-shirt z większym emblematem. Potem odpowiadali na pytania odnośnie cech osobowości tych mężczyzn.
Eksperci pytali m.in. o to, czy wyimaginowani mężczyźni “często flirtują” albo “celowo podrywają cudzą partnerkę”. Pytano też o to, czy byliby dobrzy w opiece nad dziećmi albo czy byliby skłonni poświęcić większość zarobków na utrzymanie rodziny.
Na koniec ankietowali mieli ocenić stopień zainteresowania wyimaginowanych mężczyzn związkami o różnym stopniu trwałości - od przelotnego romansu do zaangażowanego związku o długim stażu, a także określić na ile atrakcyjnych zostaliby ocenieni przez kobiety.
Fot. Pexels.com
Okazało się, że opinie na temat mężczyzn noszących ubrania z niewielkim logo są skrajnie różne niż opinie o facetach, którzy wybierają wielkie, by nie powiedzieć krzykliwe emblematy. Ci ostatni zostali ocenieni jako wyjątkowo skłonni do zdrady. Uznano też, że lubią angażować się w przelotne romanse, oraz że nie zależy im na ustatkowaniu się ani na posiadaniu dzieci.
Mężczyźni posiadający koszulki z większymi logo luksusowych marek byli wyżej oceniani pod względem wysiłku godowego, a niżej jeśli chodzi o zaangażowanie rodzicielskie. Zostali też ocenieni wyżej jeśli chodzi o zainteresowanie krótkimi romansami, a niżej jeśli chodzi o zainteresowanie długotrwałymi związkami
- komentował autor badania, psycholog ewolucyjny dr Daniel Kruger.
Coś nam mówi, że wyniki tego badania mimo wszystko należy traktować z przymrużeniem oka... Ale może jest w nich jakieś ziarnko prawdy?
Zobacz również: Miej się na baczności, jeśli Twój partner ma tyle lat. Podobno wtedy jest najmniej wierny