Czym kierują się kobiety przy wyborze życiowego partnera? Na pewno zwracają one uwagę na charakter. Pożądany facet powinien być troskliwy, odważny, inteligentny i z poczuciem humoru. Nie bez znaczenia jest też status materialny. Powszechna jest opinia, że kobiety zdecydowanie wolą bogatych facetów, ponieważ są oni w stanie zapewnić stabilne i wygodne życie rodzinie. W tym kontekście zaskakujące jest badanie przeprowadzone przez amerykańskich naukowców z University of Buffalo. Wynika z niego, że obnoszenie się ze swoją majętnością może przynieść odwrotny skutek – odstraszy kobiety.
14 zachowań, którymi zdenerwujesz i obrzydzisz każdego faceta
Za przykład wzięto pokazywanie się w luksusowym samochodzie. Mężczyźni lubią szpanować drogimi samochodami i uważają, że kobiety zwracają wtedy na nich większą uwagę. Podsumowując – „lecą” na właścicieli sprzętu. Badanie wykazało jednak, że owe ostentacyjne pokazy mogą nasuwać skojarzenia z rozwiązłością panów. Dlatego panie szukające długoterminowych związków nie będą do nich przychylnie nastawione.
W badaniu wzięło udział 375 studentów. Zostali oni poproszeni o wypełnienie anonimowych ankiet. Celem badania była próba prześledzenia, jak inni interpretują pokaz dobrobytu przez facetów.
Fot. unsplash.com
Uczestnicy na początku przeczytali opisy dwóch mężczyzn, którzy kupowali samochody. Zostali poproszeni o zaklasyfikowanie ich pod względem zachowania podczas randek, predyspozycji do rodzicielstwa, zainteresowania związkiem oraz atrakcyjności.
Fikcyjni mężczyźni mieli do dyspozycji ten sam budżet. Jeden z nich kupił skromny samochód, a drugi zainwestował w samochód z nową farbą, dużymi kołami oraz imponującym systemem nagłośnienia.
Osoby biorące udział w badaniu – zarówno kobiety, jak i mężczyźni - ocenili mężczyznę z drogim autem jako zainteresowanego krótkimi relacjami miłosnymi. Facet ze skromnym autem otrzymał natomiast wysokie oceny jako potencjalny życiowy partner.
Fot. unsplash.com
Autor badania, Daniel Kruger, wypowiedział się na ten temat następująco: „Uczestnicy wykazali się intuicyjnym zrozumieniem, że mężczyzna, który zainwestował w pokazanie swoich dóbr materialnych, charakteryzujących się rekwizytami czuciowymi, ma strategię kładącą większy nacisk na łączenie się w pary krótkoterminowo. Jednocześnie inwestuje on mniej w ojcostwo i nie jest zainteresowany związkiem długoterminowym w przeciwieństwie do mężczyzny, który kieruje się zmysłem praktycznym.
Faceci o tych imionach rozpieszczają swoje partnerki. Dosłownie obsypują je PREZENTAMI
Współautorka badania, Jessica Kruger dodaje: „To kontrastuje z poglądem, że eksponowane przez mężczyzn dobra są atrakcyjne dla kobiet, ponieważ stanowią niezawodny sygnał o oczekiwanych przyszłych inwestycjach w partnerów, a zwłaszcza w potomstwo”.
Podsumowując - kobiety, które myślą o stałym związku, nigdy nie obejrzą się za posiadaczem luksusowego auta.
Co myślicie o tym badaniu?