Mogłoby się wydawać, że dla większości aktywnych seksualnie osób, które nie planują dziecka, stosowanie antykoncepcji to podstawa. Tymczasem okazuje się, że ani wizja niechcianej ciąży, ani ryzyko zarażenia się chorobami wenerycznymi, nie są w stanie nakłonić Polaków do kupowania prezerwatyw.
Według najnowszych danych Nielsena i IMS Health, firm badających rynek farmaceutyczny, w okresie listopad 2010 – październik 2011 kupiono w naszym kraju o 10 proc. mniej kondomów i o 3,2 proc. mniej opakowań środków hormonalnych niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z czego to wynika? Zdaniem prof. Zbigniewa Izdebskiego winny jest kryzys oraz niż demograficzny. - Po prezerwatywy najczęściej sięgają najmłodsi. Jest ich coraz mniej, co prawdopodobnie odczuli też producenci – mówi ekspert. Dodaje także, że od wielu lat nie było w Polsce kampanii związanej z AIDS, która przypominałaby naszym rodakom o zagrożeniach płynących z przygodnego seksu.
Statystyki, dotyczące antykoncepcji, wahają się jednak w zależności od źródła sprzedaży. Otóż najrzadziej nasi rodacy kupują prezerwatywy w aptekach, kioskach, sklepach spożywczych i wielobranżowych. Spadku nie odnotowały natomiast hipermarkety oraz punkty drogeryjno-kosmetyczne.
Maja Zielińska
Zobacz także:
Tajskie PROSTYTUTKI zdradziły narodowość swoich ulubionych KLIENTÓW - kim są?
Kobiety lekkich obyczajów przeanalizowały zachowanie kochanków z czterech stron świata.
O czym Twój facet nigdy Ci nie powie?
Raz na zawsze obalamy mity, które utrwaliły się w świadomości kobiet. Poznaj największe sekrety mężczyzn i bądź mądrzejszą kochanką.