Zaczynamy cukrowy detoks. Jak odstawić słodycze?

Od cukroholizmu naprawdę da się uwolnić!
Zaczynamy cukrowy detoks. Jak odstawić słodycze?
Fot. Unsplash (Alexander Grey/Lidia Nada)
20.01.2023

Regularne raczenie się słodkościami wygląda często na bardzo niewinne uzależnienie, nawet jeśli przyswaja się je naprawdę w sporych ilościach. Niestety bardzo szkodliwy dla zdrowia cukier uzależnia tak samo silnie jak nikotyna, narkotyki, czy alkohol. Zerwanie z cukroholizmem jest więc niestety rzeczą niełatwą, do jakiej potrzeba niezwykle silnej woli. Jak najskuteczniej walczyć z uzależnieniem od cukru?

Zobacz także: Naukowcy twierdzą, że ten lek zmieni oblicze współczesnej medycyny. Jego główny składnik wywodzi się z Himalajów

Zaczynamy cukrowy detoks

Przez dekady byłyśmy karmione informacjami, jakoby cukier fantastycznie miał wpływać na nasze ciała. Na polskich ulicach doby PRL-u nierzadko można było napotkać plakaty informujące, że „cukier krzepi i wzmacnia kości” i koniecznie należy wprowadzić do go swojej diety, aby cieszyć się doskonałym zdrowiem i samopoczuciem.

Choć teraz doskonale wiemy, że owe chwytliwe slogany mijały się z prawdą, nadal nie potrafimy powstrzymać się z jedzeniem go w gigantycznych ilościach. Otóż ogromna liczna osób nie tylko raczy się licznymi słodyczami pomiędzy posiłkami, ale w międzyczasie pije też słodzone napoje. Jak by tego było mało, cukier znajduje się w większości jedzonych przez nas produktów, nawet tych z rodzaju wytrawnych. Można odnaleźć go w pieczywie, ketchupie, musztardzie, czy w płatkach śniadaniowych. Jeżeli faktycznie chcemy poczuć się zdrowiej i lepiej, musimy zacząć podchodzić do jego spożywania z głową. 

Do przejścia na cukrowy detoks powinnyśmy przygotować się psychicznie. Odstawienie produktów, jakie bazują na tym składniku powoduje bowiem szereg bardzo nieprzyjemnych objawów. Rezygnując z codziennego pałaszowania sporej ilości ciastek, batoników, czy  picia słodzonych napojów, będziemy zapewne musiały zmierzyć się z uciążliwymi wahaniami nastrojów, przygnębieniem, rozdrażnieniem bólami głowy, jak i wielkim zmęczeniem. Pamiętajmy jednak, że z każdym dniem będą one coraz mniej dokuczliwe. W końcu miną, jak ręką odjął, a my znów poczujemy się niezwykle witalnie.

Pierwszą rzeczą, jaką trzeba zrobić, by zawalczyć z cukroholizmem, jest pozbycie się zapasu ciasteczek, wafelków i innych słodkości, jakie miałyśmy w zwyczaju ciągle zajadać. Zacznijmy czym prędzej wprowadzać do swojej diety zamienniki cukru. Postawmy na miód, rodzynki, suszone daktyle i figi oraz owoce, na przykład melony, borówki, czy banany. Sięgajmy po nie za każdym razem, gdy łapie nas ochota na zjedzenie czegoś słodkiego. Jeśli w końcu ograniczyłyśmy cukier, w naszym jadłospisie koniecznie powinny znaleźć się produkty bogate w białko i kwasy tłuszczowe. Gdy regularnie będziemy dostarczały je do organizmu, znacznie osłabi się chęć raczenia się słodkimi smakami. 

Zobacz także: Cecha charakteru, która przedłuża życie. Jeśli ją posiadasz, jesteś prawdziwą szczęściarą

Polecane wideo

„Najdroższe supermieszkanie” w Krakowie właśnie zostało sprzedane. Kosztowało… 15 mln zł!
„Najdroższe supermieszkanie” w Krakowie właśnie zostało sprzedane. Kosztowało… 15 mln zł! - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie