Czego lepiej nie jeść przed snem?

Tuż przed snem unikaj ich jak ognia.
Czego lepiej nie jeść przed snem?
Fot. iStock
24.09.2022

Masz problemy ze snem? Nie możesz zasnąć lub pomimo tego, że śpisz długo, czujesz się zmęczona? Rozwiązania należy szukać w twoim jadłospisie. Przeanalizuj go i wyeliminuj te produkty.

Zobacz także: Jedzenie ma znaczenie. 10 produktów, które pokochają Twoje oczy

Tego lepiej nie jedz przed snem, jeśli chcesz się wyspać

Sen odgrywa bardzo ważną rolę w regeneracji organizmu. Jeśli przez cały tydzień musisz działać na najwyższych obrotach, powinnaś także dobrze wypoczywać. Jak się okazuje, niektóre produkty  wpływają na jakość snu. Są wśród nich m.in. te, które mają dużą zawartość kofeiny. Po takie artykuły spożywcze najlepiej jest sięgać przed godziną 13.

Pamiętaj także, że jeśli chcesz się cieszyć dobrym snem, najlepiej będzie jeśli zrezygnujesz z wieczornego spożywania potraw tłustych, pikantnych i ciężkostrawnych. Przed snem dobrze jest również odstawić alkohol.

Te produkty jedz przed snem

Aby zapewnić sobie dobry sen, warto sięgać po produkty, które są bogate w białko i błonnik. Dietetyczka, na którą powołuje się portal kobieta.wp.pl, zaleca również włączenie do jadłospisu batatów. Ten produkt ma bowiem wpływ na produkcję melatoniny, a ona odpowiada za regulację dobowego rytmu organizmu człowieka.

Pamiętaj, że kolację najlepiej jest zjeść 2-3 godziny przed snem. Nie kładź się spać głodna. Może to powodować nocne wybudzanie się.

Zobacz także: Niepokojące odkrycie na temat Coli Zero

Polecane wideo

Pokazała, jak wygląda jej brzuch po 4 porodach. „Sądziłam, że nie jestem normalna”
Pokazała, jak wygląda jej brzuch po 4 porodach. „Sądziłam, że nie jestem normalna” - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie