Czego NIE WARTO jeść wieczorem? Lista przekąsek, które zwiększają apetyt

Na szczęście istnieją zdrowsze zamienniki.
Czego NIE WARTO jeść wieczorem? Lista przekąsek, które zwiększają apetyt
Fot. iStock (Primorac91, Foxys_forest_manufacture)
16.02.2022

Eksperci nie mają wątpliwości, że zdrowa dieta nigdy nie powinna być zbyt radykalna. Wtedy może nam zaszkodzić, a na pewno trudniej się jej trzymać. Zmiany należy wprowadzać stopniowo i mimo wszystko sobie dogadzać, ale w bardziej przemyślany sposób. Dzięki temu waga spadnie, bo nie będzie konieczne podjadanie na boku.

Zobacz również: Pij ten napój, a tłuszczyk sam zniknie. Potrzebujesz tylko 4 składników

Jedzenie ma być przede wszystkim przyjemnością, a liczenie kalorii nie może nas jej pozbawić - przekonuje Helen Bond, dietetyczka cytowana przez portal „The Sun”. Ona nie ma wątpliwości, że najwięcej ryzykujemy wieczorami. Relaks przed telewizorem sprzyja podejmowaniu złych decyzji żywieniowych.

Nie oznacza to jednak, że musimy zupełnie zrezygnować z przekąsek. Wystarczy wyeliminować te najbardziej szkodliwe.

Czego nie wolno jeść wieczorem?

To nie powinna być niespodzianka, ale niektórym warto przypomnieć. Najbardziej zdradliwa jest żywność wysokoprzetworzona, z dużą zawartością cukru i tłuszczu. Na czarnej liście specjalistki znalazły się m.in.:

Chipsy - za dużo soli i tłuszczu

Czekolada - kofeina utrudnia zasypianie

Lody - są zbyt słodkie i zazwyczaj zjadamy ich za dużo

Pikantne przekąski - tłuste, słone i nafaszerowane chemią

Ciastka - mnóstwo cukru i tłuszcz najgorszej jakości

Dania fast food - zapychacz, który nie ma w sobie niczego odżywczego

Napoje gazowane - praktycznie sam cukier, barwniki i konserwanty

Wszystkie bez wyjątku są bardzo kaloryczne i podnoszą cholesterol. Mają w sobie wzmacniacze smaku, które jeszcze bardziej zwiększają apetyt.

Co można jeść wieczorem?

Nie oznacza to jednak, że w czasie wieczornego relaksu musi burczeć nam w brzuchu. Dietetyczka poleca np.:

Sałatka owocowa

Pieczywo pełnoziarniste z masłem orzechowym

Popcorn z cynamonem

Niesolone orzechy i pestki

Warzywa z sosem tzatziki lub hummusem

Sałata z jajkiem ugotowanym na twardo

Salsa z pomidorów, czerwonej cebuli, czosnku i kolendry

Brzmi naprawdę smacznie i co najważniejsze - zdrowo. Według niej wieczorne podjadanie wcale nie musi być zbrodnią. Tego typu przekąski są elementem zbilansowanej diety, czego nie można powiedzieć o przetworzonych produktach z podejrzanym składem.

Zobacz również: Weganka pokazała swoją wersję spaghetti bolognese. Internauci nie wiedzą, co o tym myśleć...

Polecane wideo

6 objawów, które świadczą o tym, że miałaś już Omikron
6 objawów, które świadczą o tym, że miałaś już Omikron - zdjęcie 1
Komentarze (18)
Ocena: 3.83 / 5
Roxy (Ocena: 5) 01.05.2022 09:44
A o czym piszecie dzieci
zobacz odpowiedzi (1)
okejsnaiqjswvsuevu (Ocena: 1) 15.04.2022 15:31
ggyccycycycuf
zobacz odpowiedzi (1)
chudababcia2137 (Ocena: 1) 15.04.2022 15:31
kto wysle nudesa
odpowiedz
naowabyw (Ocena: 5) 15.04.2022 15:30
okej cipko
zobacz odpowiedzi (1)
huj (Ocena: 5) 15.04.2022 15:30
ciydtdyofoydt
odpowiedz

Polecane dla Ciebie