Co jeść między posiłkami? Lista zdrowych przekąsek

Sprawdziłyśmy, po jakie sklepowe przekąski można sięgać, aby było zdrowo, dietetycznie, smacznie, a przy tym niedrogo.
Co jeść między posiłkami? Lista zdrowych przekąsek
Fot. Unsplash (Sule Makaroglu)
08.09.2021

Dopada w najmniej oczekiwanym momencie. Wilczy głód lub po prostu apetyt na „coś dobrego”. Sprawdziliśmy, po jakie sklepowe przekąski można sięgać, aby było zdrowo, dietetycznie, smacznie, a przy tym niedrogo.

Jedzenie w pośpiechu nie służy nikomu. Są jednak pewne przekąski, po które można sięgać między posiłkami, są idealne do pracy i nie wywołują wyrzutów sumienia po zjedzeniu. Zobacz przykłady dobrych, sklepowych produktów, za które nie zapłacisz więcej niż kilka złotych.

Polecamy także: Superszybkie placuszki z serka wiejskiego. Znamy doskonały przepis!

Co jeść między posiłkami?

Jogurt

Jogurt naturalny, w tym typu greckiego, to źródło białka i wapnia. Kupując, zwróć uwagę na etykietę. Najlepsze są jogurty naturalne bez zbędnych dodatków, substancji zagęszczających i mleka w proszku, które jest dość kaloryczne.

Możesz wybrać jogurt w klasycznej postaci lub jogurt pitny. Świetnie smakuje samodzielnie lub gdy dodasz do niego kawałki owoców. Średnio w 100 gramach takiego jogurtu znajdziesz ok. 60 kalorii – to niewiele zakładając uczucie sytości, jakie zapewnia.

Zupa-krem

Mowa nie o typowych „zupkach chińskich” z nudlami czy zupach w proszku, tylko gotowych zupach-kremach, których etykiety przedstawiają się bardzo zachęcająco. W sklepach wybór jest przeogromny – jest np. krem z buraka z tymiankiem, z pomidorów z bazylią czy z soczewicy z chili.

Zupy-kremy sprzedawane są w wygodnych opakowaniach umożliwiających podgrzanie w mikrofalówce. Mają mało kalorii – średnio od ok. 20 do ok. 70, że mogą je jeść nawet osoby będące na diecie.

Sushi

Nie trzeba iść do sushi baru, aby skosztować pysznego sushi. W markecie można kupić urozmaicone zestawy, kosztujące od kilku do kilkunastu złotych. Rolki wypełnione są smacznymi składnikami, wśród których znaleźć można np. nigiri z krewetką, futomaki z łososiem wędzonym i paluszkiem krabowym czy california roll z pastą z łososia pieczonego. To wszystko w towarzystwie zdrowych, chrupiących warzyw.

Wystarczy rozerwać opakowanie i skorzystać z dołączonych pałeczek, aby sushi wygodnie zjeść, bez potrzeby wykładania na talerz. To świetny i zdrowy posiłek - bogaty w sycący ryż, ryby będące źródłem wysokostrawnego białka oraz kwasów n-3 i n-6, a także algi pełne wysokiej jakości białka, protein, witamin A, C i E, kwasu foliowego i beta-karotenu.

Baton z sezamem

Jedno opakowanie sezamków ma ok. 35 kalorii. To słodka przekąska, która dostarcza energii i w przeciwieństwie do wysoko przetworzonych batonów, jest po prostu zdrowa.

Ziarna sezamu to źródło witamin E i B oraz nienasyconych kwasów tłuszczonych, które odpowiadają za m.in. prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i krążenia, utrzymanie właściwego poziomu cholesterolu czy spowolnienie procesów starzenia organizmu.

Zobacz także: Czy lody na śniadanie to dobry pomysł? Okazuje się, że takie rozwiązanie ma pewne plusy...

Jagody Goji

Jagody Goji to świetna i zdrowa przekąska, pełna aminokwasów, żelaza, witaminy C oraz luteiny. Nie bez powodu nazywane są czerwonymi diamentami Wschodu i klasyfikowane jako „superżywność”.

Badania udowodniły, że jagody Goji stymulują układ odpornościowy, a także mają właściwości przeciwutleniające i przeciwnowotworowe. Oczywiście wybieraj tylko te pakowane próżniowo, które zachowują swoje właściwości odżywcze.

Pestki i nasiona

Najlepsze są pestki dyni i słonecznika, a także orzechy i migdały. Są bogate w dobre tłuszcze, dostarczają organizmowi paliwa i choć cechuje ich wysoka kaloryczność, jedzone w umiarkowanych ilościach nie zmienią naszej wagi.

Kupując pestki i nasiona wybierać trzeba wyłącznie te naturalne i niesolone, bez niepotrzebnych posypek czy czekoladowych polew.

Sok tłoczony na zimno

Słodzone napoje dostarczają nic więcej jak tylko pustych kalorii. Tak naprawdę trudno się nimi napić – składają się bowiem przede wszystkim z wody, cukru i aromatów. Dlatego będąc w sklepie warto sięgnąć po świeże soki, najlepiej nieklarowane, tłoczone na zimno i wyprodukowane bez dodatku cukru. To bomba witaminowa, która uzupełni dzienne zapotrzebowanie organizmu na owoce.

Zapracowani ludzie nie mają czasu na jedzenie. Najczęściej sięgają więc po gotowe posiłki, i nie ma w tym nic złego. Wystarczy tylko wiedzieć, co wybierać ze sklepowych półek, aby zachować zdrowie, kondycję i dobre samopoczucie, a przy tym zjeść dobrze, pożywnie, smacznie i sycąco.

Polecane wideo

150 cm w biodrach i 86 cm w każdym udzie. Modelka z obrzękiem tłuszczowym robi karierę dzięki swoim kształtom
150 cm w biodrach i 86 cm w każdym udzie. Modelka z obrzękiem tłuszczowym robi karierę dzięki swoim kształtom - zdjęcie 1
Komentarze (4)
Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 1) 08.09.2021 20:49
Jedz lody.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.09.2021 16:07
Miedzy posilkami nic sie nie je! Zupa krem to jest pelnowartosciowy posilek! Sushi z marketu? Czy wy czytaliscie sklad tego sushi?! sama chemia i nie ma zadnej pewnosci, ze ryba byla swieza! Dziewczyny, nie kupujcie sushi z marketu! Tylko siwezo robione z sushi baru! Miedzy posilkami, zoladek ma miec czas na strawienie tego co zjadlysmy i na uregulowanie poziomu cukru i innych. Nie podjadamy! Jemy porzadne posilki, male, ale pozywne! Ew owoce, warzywa czy troche orzechow. I nic wiecej.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.09.2021 08:19
Między posiłkami pije mineralną cisowiankę, ewentualnie jem warzywa, owoce czy bakalie.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie