Najgorsze przekąski, jakie możesz zaserwować sobie na noc. Tuż przed snem unikaj ich jak ognia

Połóż się jak najszybciej do łóżka, no chyba, że chcesz przytyć ponad 2 kilogramy w ciągu tygodnia.
Najgorsze przekąski, jakie możesz zaserwować sobie na noc. Tuż przed snem unikaj ich jak ognia
fot. Pinterest (pl.pinterest.com/pin/832814156092466096, pl.pinterest.com/pin/621285711070656925)
12.07.2021

Każdemu zdarza się chyba czasami samotna wędrówka w kierunku lodówki wieczorem... Z jakiegoś powodu w końcu zainstalowano w niej światło, prawda?

Warto jednak zwrócić uwagę na to, jakie konkretne produkty lądują w Twoim brzuchu tuż przed spaniem, ponieważ ma to istotne znaczenie zarówno w kontekście Twojej sylwetki, zdrowia, a także jakości snu

Zobacz również: O której godzinie powinno się jeść pierwszy posiłek? Dietetyczka rozwiewa wątpliwości

Czego powinnaś unikać ze wszelką cenę pod koniec dnia? Zdaniem allwomenstalk.com te pozycje należy kategorycznie wykreślić z wieczornego menu.

Jakiego jedzenia unikać przed snem?

#1 Lody

Zajadanie się lodami prosto z pudełka, oglądając komedię romantyczną, brzmi jak scena z filmu. Taki deser z pewnością poprawia humor i uspokaja, jednak zawarty w nich tłuszcz trawi się wyjątkowo długo, co może zaburzać Twój rytm snu. Z kolei ogromna ilość cukru dodatkowo Cię pobudzi.

#2 Makaron

Niektórzy są zdania, że makaron "usypia", ale to raczej efekt wysokiej zawartości glutenu, który odbiera nam energię. To łatwy i szybki do zrobienia posiłek, który skutecznie zaspokoi głód, jednak lepiej miej pod ręką coś lżejszego, aby kalorie i węglowodany nie odłożyły się... na Twojej talii.

#3 Seler

Wydaje Ci się, że seler jest wyjątkowo zdrową przekąską, więc to nie ma żadnego znaczenia? Musisz pamiętać o tym, że to również naturalny lek moczopędny, więc zamiast nieprzerwanego snu mogą czekać Cię częste wizyty w toalecie... 

#4 Czerwone mięso  

Problem polega głównie na tym, że czerwone mięso jest obciążone białkami i tłuszczami, a proces ich trawienia trwa o wiele dłużej niż w przypadku jakiejkolwiek innej żywności.

Zamiast odpoczywać, Twoje ciało będzie zajmowało się trawieniem przez całą noc, a do tego mogą pojawić się skurcze i ogólny dyskomfort

#5 Masło orzechowe

Mmm, brzmi smakowicie i można skosztować je prosto ze słoiczka. Jeśli chcesz rozsądnie gospodarować swoją dietą, lepiej zostaw je sobie na śniadanie, aby dodać organizmowi energii.

Masło orzechowe czy migdałowe powoduje szybki przyrost masy ciała, jeśli uczynisz z niego wieczorną przekąskę. To bardzo kiepski nawyk, a jeśli naprawdę masz ochotę na coś podobnego, spróbuj mleka roślinnego z dodatkiem cynamonu. Mniam!

#6 Jedzenie o smaku kawowym

Nawet niewinne cukierki mogą spowodować wahania poziomu kofeiny w Twoim organizmie, co tylko wybudzi Cię ze snu, zamiast uspokoić. Dlatego bądź ostrożna i sprawdzaj składy produktów.

#7 Za dużo owoców 

Sezonowe owoce są bardzo zdrowe, jednak to nie jest najlepszy pomysł na wieczorny posiłek, zwłaszcza w wzmożonej ilości. Są bogatym źródłem cukrów prostych, m.in. fruktozy i sacharozy, które dodają nam dużo energii, dlatego możemy skarżyć się na kłopoty z zaśnięciem. 

Mogą również fermentować w jelitach i przyczyniać się do niechcianych wzdęć. Jeśli bardzo masz na nie ochotę, wybierz te o niskim indeksie glikemicznym, np. maliny, truskawki, morele lub jagody.

#8 Słodkości z cukierni 

Wyglądają przepysznie, więc czasem aż trudno się powstrzymać. Pamiętaj, że takie wypieki jak drożdżówki, pączki albo słodkie babeczki tylko pozornie dodają nam energii po ciężkim dniu. 

W rzeczywistości wcale nie jesteś głodna, tylko Twój organizm BŁAGA o sen. Połóż się jak najszybciej do łóżka, no chyba, że chcesz przytyć ponad 2 kilogramy w ciągu tygodnia.

Zobacz również: Owoce, które zawierają najmniej cukru. Można jeść je bez umiaru

Polecane wideo

Znaki zodiaku a śniadanie. Co powinnaś jeść o poranku?
Znaki zodiaku a śniadanie. Co powinnaś jeść o poranku? - zdjęcie 1
Komentarze (5)
Ocena: 2 / 5
Artur (Ocena: 2) 12.07.2021 12:24
taki se
odpowiedz
Antoni (Ocena: 1) 12.07.2021 12:24
ktoś zapłacił za to autorowi artykułu......
odpowiedz
Adrian (Ocena: 1) 12.07.2021 12:23
głupi artykuł 1/5
odpowiedz
Adam (Ocena: 1) 12.07.2021 12:23
Widząc tytuł artykułu byłem naprawdę podekscytowany, ale im dłużej czytałem, tym bardziej byłem zawiedziony. Masło orzechowe jest dobre o każdej porze.........
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 12.07.2021 10:28
Odchudzanie było zawsze dla mnie trudne. Efekty jojo lub na tyle słabe efekty że szybko się poddawałam. Jak mam teraz figurenaSlim jest znacznie inaczej. Samo stosowanie motywuje, a blokada łaknienia pomaga. Dwa miesiace i 10kg mniej. Kto by pomyslał że jest to możliwe dla mnie wgl.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie