Owoce, które zawierają najmniej cukru. Można jeść je bez umiaru

To z pewnością zdrowsza przekąska niż słodycze.
Owoce, które zawierają najmniej cukru. Można jeść je bez umiaru
Fot. Unsplash
02.06.2021
Wiktoria Sobocińska

Owoce są z pewnością zdrowszą przekąską, niż słodycze. Mimo to zawierają naturalny cukier, chociaż przy okazji również masę wartościowych składników: witamin, minerałów czy błonnika.

Ten ostatni sprawia, że cukry są wolniej wchłaniane przez organizm. Nie jest on też tak szkodliwy, jak ten ze sklepowych półek. 

Zobacz również: Jedzenie, które... postarza. Oto produkty, które powinny zniknąć z Twojego menu

Istnieją na szczęście pyszne polskie owoce z bardzo niską zawartością cukru. To bardzo dobra wiadomość z okazji zbliżającego się na nie sezonu. 

Które z nich można spożywać bez umiaru?

Jakie owoce mają najmniej cukru?

#1 Cytryna

Królowa cytrusów nie dość, że jest bogactwem witaminy C, to w jej 100 gramach znajdziemy zaledwie 2,5 gram cukru. Tego owocu nie da jednak zjeść się za dużo. Może to być za to doskonały dodatek do letnich napojów - wody czy lemoniady. 

#2 Maliny

Kolejne miejsce zajęły przepyszne maliny, które możemy dodać do owsianki, lemoniady, a nawet sałatki. W filiżance tych owoców znajduje się tylko tylko 5 gram cukru, ale aż 8 gram błonnika! Maliny skutecznie nasycą Cię na dłużej i wyeliminują potrzebę "podjadania" słodyczy. 

#3 Truskawki

Prawdziwe polskie truskawki pojawią się w tym roku na targach dopiero w połowie czerwca, ale już można planować pyszne dania z ich udziałem. W filiżance tych czerwonych owoców jest tylko 7 gram cukru!

#4 Arbuz

Ten owoc doskonale nawadnia organizm w upały i posiada mnóstwo elektrolitów. Wszyscy kochają sałatki owocowe z jego udziałem. Dobra wiadomość jest taka, że zawiera niewiele cukru, ale z uwagi za swój ciężar, jeden kawałek może pomieścić nawet 17 gram cukru.

#5 Porzeczki

Najmniej cukru jest w czerwonych owocach, potem białych i na końcu czarnych. Są świetnym dodatkiem do ciast i kompotów, choć nie wszyscy są ich wielbicielami.

W 100 gramach soczystych kuleczek znajdziemy tylko 6,7 gram cukru.  Które lubicie najbardziej?

Nie zapominajmy też, że owocem jest nadzwyczajnie zdrowe awokado, które zawiera jedyne 1,33 g cukru. Jest natomiast bardzo kaloryczne, ze względu na zdrowe tłuszcze, więc nie należy się nim objadać. Wystarczy dodać odrobinę do sałatki lub posmarować nim pieczywo, zamiast tradycyjnego masła.

Zobacz również: Dieta po przejściu koronawirusa. Tych produktów lepiej unikać

Źródło: zdrowie.radiozet.pl

Polecane wideo

Fruity nails to nowy hit Instagrama. Zwariowany motyw będzie królował na paznokciach latem
Fruity nails to nowy hit Instagrama. Zwariowany motyw będzie królował na paznokciach latem - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 1 / 5
gość (Ocena: 1) 19.06.2021 15:52
Owoce w ogóle nie mają cukru rafinowanego (niezdrowego). Posiadają fruktozę, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego warto jeść je na śniadania, obiady i kolacje, oczywiście w surowej postaci i zamiast mięs, nabiału, jaj czy miodu - to są dopiero prawdziwi zabójcy
odpowiedz

Polecane dla Ciebie