MENU na zgrabne nogi: Co jeść, by pozbyć się cellulitu?

Walka z nim jest zazwyczaj długa i trudna. By szybciej osiągnąć sukces, musisz zrobić porządek w swoim jadłospisie.
MENU na zgrabne nogi: Co jeść, by pozbyć się cellulitu?
Fot. Pinterest.com (https://pl.pinterest.com/pin/13933080084318588/ & https://pl.pinterest.com/pin/845199055054217906/)
27.02.2021

Cellulit to problem, który dotyczy kobiet w różnym wieku, bez względu na kształt sylwetki czy masę ciała – ze skórką pomarańczową bardzo często zmagają się nawet wyjątkowo szczupłe osoby. Jednym z głównych winowajców są hormony, dlatego cellulit pojawia się najczęściej u kobiet w okresie dojrzewania, podczas ciąży lub menopauzy, a czasem również w czasie stosowania antykoncepcji hormonalnej.

Skłonność do cellulitu można co prawda odziedziczyć, jednak bardzo często same sobie szkodzimy – m.in. siedzącym trybem życia i brakiem ruchu, używkami, nadwagą, a nawet niedopasowanymi ubraniami. I dietą – jeśli nie przede wszystkim.

Zobacz również: Te 3 życiowe wydarzenia sprawią, że na pewno przytyjesz. To wręcz nieuniknione

Co sprzyja rozwojowi skórki pomarańczowej? Wszystko, co sztuczne, tłuste, przesolone i, niestety, słodkie. Lista jest długa – fast foody, tłuszcze zwierzęce i trans, produkty pszenne, alkohol, słodycze, słone przekąski, produkty smażone, dania instant, gazowane napoje, nadużywanie kawy, margaryna, słodkie kremy itp. Bardzo szkodliwe są też niezdrowe nawyki żywieniowe: podjadanie, zjadanie zbyt dużej ilości jedzenia naraz, za krótkie albo za długie przerwy między posiłkami, jedzenie przed snem, zbyt mała ilość płynów wypijanych w ciągu dnia, dosalanie, dosładzanie itd. Ręka w górę, kto nie ma tego na sumieniu. Nic więc dziwnego, że cellulitu tak trudno się pozbyć.

Trudno nie znaczy jednak, że jest to niewykonalne. Musisz zacząć od remanentu w diecie.

Co jeść, by pozbyć się cellulitu?

Kwasy omega-3 i ostre przyprawy

Należy zadbać o spożycie dużej ilości kwasów omega-3, które zapobiegają procesom zapalnym. To są zdrowe tłuszcze, które znajdziemy w oleju lnianym, awokado, orzechach włoskich, tłustych rybach, takich jak łosoś wędzony, makrela wędzona. Warto wzbogacić dietę o sprzężony kwas linolowy, który powoduje całkowity zanik komórek tłuszczowych. Znajdziemy go w nabiale. Pomóc mogą również ostre przyprawy: chili, imbir, curry albo kurkuma.

To bardzo ważne, by wymienione składniki znalazły się w twoim jadłospisie. Są one zdrowe, pełne witamin, pierwiastków, aminokwasów i innych związków, które działają przeciwzapalnie, usprawniają przepływ krwi przez naczynia, a przy tym są silnymi przeciwutleniaczami – te ostatnie spowalniają procesy starzenia organizmu i chronią nas przed chorobami, w tym nowotworami. Przeciwutleniacze pełnią też nieocenioną rolę w zwalczaniu cellulitu. Pomagają pokonać niedoskonałości, wygładzają i ujędrniają skórę. Nasz organizm ich bardzo potrzebuje. Takich składników nie ma niestety w fast foodach czy słodkościach. Inna sprawa, że niezdrowe produkty sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej, a ta jest związana z rozwojem cellulitu.

Produkty lekkostrawne

Warto również wybierać produkty lekkostrawne, takie jak ryby, chude mięso, brązowy ryż. Powinniśmy ograniczyć wszelkie tłuszcze zwierzęce i węglowodany, w szczególności przekąski takie jak słodycze, fast-food i chipsy. W zamian możemy sięgać po bogate w witaminy i antyoksydanty owoce oraz warzyw.

Zobacz również: Ten zwyczaj zwiększa ryzyko otyłości aż o 74 proc. Wielu z nas robi tak każdego dnia

Rezygnacja z soli

Zalecana jest także rezygnacja z soli, która powoduje zatrzymanie wody w naszym organizmie. Z powodzeniem można ją zastąpić innymi przyprawami: bazylią, oregano, kolendrą, cebulą czy czosnkiem.

Napoje: woda niegazowana, zielona herbata, napary ziołowe

Bardzo ważne jest to, co pijesz. Każdego dnia powinnaś spożywać dwa litry niegazowanej wody mineralnej. Dla smaku wrzuć do butelki plasterek cytryny i kilka listków mięty. Na kondycję skóry korzystnie wpłynie również picie zielonej herbaty, która wykazuje wiele cennych właściwości – usprawnia trawienie, oczyszcza organizm i pomaga w usunięciu szkodliwych toksyn, zawiera też antyoksydanty. Dobre efekty da również picie czerwonej herbaty albo naparów ziołowych, na bazie skrzypu polnego, pokrzywy, lipy czy kopru włoskiego.

Pamiętajmy o zdrowych nawykach żywieniowych. Należy spożywać 4-5 posiłków dziennie w równych odstępach, nie przejadać się (zwłaszcza na noc), nie podjadać między posiłkami. Jedzenie należy długo żuć.

Dietę warto połączyć z regularnymi ćwiczeniami.

Polecane wideo

Nie goli ani wąsika, ani zrośniętych brwi. To jej sposób na znalezienie wartościowego partnera
Nie goli ani wąsika, ani zrośniętych brwi. To jej sposób na znalezienie wartościowego partnera - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 2 / 5
Nutella (Ocena: 2) 27.02.2021 06:37
Jestem szczupła i uwielbiam słodycze. U mnie na cellulit działa jazda na rowerze i ćwiczenia :) Od miesiąca właśnie wzięłam się za siebie i mimo, że codziennie jem coś słodkiego, jem tłuszcz, sól itp to cellulit znika. Sama dieta nie zadziała
odpowiedz

Polecane dla Ciebie