Lista produktów, których lepiej NIE spożywać w czasie okresu. Mogą potęgować bóle brzucha

Niektóre wpływają także na obfitość krwawienia.
Lista produktów, których lepiej NIE spożywać w czasie okresu. Mogą potęgować bóle brzucha
Fot. pexels (Sora Shimazaki)
20.01.2021

Niejedna z nas podczas pierwszych dni miesiączki, a nawet przez cały czas jej trwania, cierpi na nieprzyjemne bóle brzucha, które znacznie utrudniają funkcjonowanie i obniżają nastrój. Stosujemy wówczas masę sprawdzonych metod, aby jakoś je załagodzić.

Termofor, tabletki przeciwbólowe, ciepła kąpiel, wygodny dres czy nawet leżenie w określonych pozycjach... Każda kobieta ma własny pomysł, bowiem nie u wszystkich sprawdza się ta sama taktyka.

Zobacz również: Jesz, chociaż nie jesteś głodna? Anna Lewandowska zdradza sposób na zajadanie emocji

Okazuje się, że również dieta może mieć ogromny wpływ na to, jak czujemy się w trakcie okresu. Niektóre produkty wręcz potęgują ból, a nawet wpływają na obfitość krwawienia.

Dietetyczki z profilu Holistycznie Zdrowi Mama zdradziły, czego lepiej unikać, aby mieć lepsze samopoczucie. Te dania zostaw sobie na później.

Czego nie jeść podczas miesiączki?

#1 Tłuste dania

Oprócz tego, że są wysoko kaloryczne i ciężkostrawne, to podczas miesiączki mogą potęgować nieprzyjemne bóle, powodując wzdęcia i uczucie ciężkości.

#2 Alkohol

Napojów alkoholowych nie zaleca się nikomu, a już w szczególności w czasie trwania okresu. Możesz mieć złudne wrażenie, że procenty rozluźnią Cię i przy okazji zmniejszą bolesne odczucia, ale nic bardziej mylnego.

Alkohol odwodni Twój organizm, co może skutkować bardziej obfitym krwawieniem

#3 Słodkie i słone przekąski

Cukier podnosi poziom glukozy we krwi, a sól sprzyja gromadzeniu się wody w organizmie, przez co czujesz się ciężko i odczuwasz nieprzyjemne wzdęcia. 

#4 Kawa i produkty z kofeiną

Choć kawę z cytryną zaleca się na migreny, to jednak w przypadku miesiączki nie zda egzaminu. Dlaczego? Napoje zawierające kofeinę mogą nasilać skurcze Twojej macicy.

#5 Gazowane napoje

Nie od dziś wiadomo, że wszelkie bąbelkowe przyjemności tylko nadymają brzuch, powodując wzdęcia, a tych podczas okresu mamy już serdecznie dosyć. Wybierz lepiej ziołową herbatkę albo napar z kurkumą lub imbirem, który dodatkowo wzmocni Cię i rozgrzeje. 

#6 Produkty odzwierzęce

Również tłuste mięsa mogą być przyczyną stanów zapalnych oraz dolegliwości bólowych. Przez te kilka dni warto postawić na produkty wegańskie, a przynajmniej wegetariańskie. Wytrzymasz przez taki krótki czas, a lekka dieta po której poczujesz się lepiej może nawet spodobać Ci się na dłużej.

Zobacz również: Produkty, które udają zdrowe, ale wcale nie są

Polecane wideo

Była prześladowana i nazywana „krową”. Dziś wyjątkowa modelka z bielactwem robi światową karierę
Była prześladowana i nazywana „krową”. Dziś wyjątkowa modelka z bielactwem robi światową karierę - zdjęcie 1
Komentarze (3)
Ocena: 3.67 / 5
Kajka (Ocena: 5) 22.01.2021 09:57
Żywienie w tych dniach odgrywa ważną rolę. Dzięki odpowiedniej higienie można zniwelować dyskomfort. W tych dniach pod ręką zawsze mam biobidet gruszkę. Nawet jak wychodzę z domu, bo jest niedużych rozmiarow.
odpowiedz
Madzia 88 (Ocena: 5) 21.01.2021 15:18
Jestem z tych kobitek, które bardzoooo ciężko przechodzą te dni, ale drobne przyjemności np. film i ukochana herbatka orientalna z nutką pomarańczy od malwy, zawsze mnie wyciszają i od razu czuję się lepiej, do tego książka i można przeżyć ten ciężki czas:)
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie