Dietetycy policzyli, ile kromek chleba można zjeść dziennie, żeby nie przytyć

Ważny jest również typ pieczywa i pora posiłku.
Dietetycy policzyli, ile kromek chleba można zjeść dziennie, żeby nie przytyć
Fot. pexels
06.12.2020

W ostatnich latach ma wyjątkowo złą prasę. Oskarżany jest o wszystko, co najgorsze, a kiedy chcemy schudnąć - to właśnie z niego rezygnujemy w pierwszej kolejności. Chleb uważany jest za produkt tuczący, zapychający i całkowicie zbędny w naszej diecie. Ile w tym prawdy?

Zobacz również: Zaskakująca rzecz, która dzieje się z Twoim ciałem, kiedy nie zjesz śniadania

Całkowita rezygnacja z węglowodanów jest raczej mało możliwa, a nawet jeśli - wcale nie jest cudownym rozwiązaniem. Aby móc normalnie funkcjonować i spalać nadmiar tkanki tłuszczowej potrzebujemy energii. Tę zawdzięczamy m.in. pieczywu. Tajemnicą sukcesu jest jego odpowiednia ilość oraz typ - przekonuje womenshelath.pl.

Ile i czego możemy zjeść, aby zachować dobrą formę?

jedzenie chleba

Chleb w diecie

Najbardziej zdradliwe okazuje się białe pieczywo. Chleb z mocno przetworzonej pszenicy jest źródłem prostych węglowodanów, które nie mają zbyt dużej wartości odżywczej. Daje krótkotrwały zastrzyk energii i jest ubogi w cenny dla układu pokarmowego błonnik. Z tego powodu lepiej sięgnąć po produkty pełnoziarniste.

Według cytowanych przez serwis ekspertów nawet razowe pieczywo nie może być podstawą naszego menu. Nie należy przekraczać limitu kilku kromek dziennie. Kanapki jedz do południa, aby organizm zdążył je spalić. Kolejne posiłki powinny być lżejsze.

Łatwo to policzyć.

Zobacz również: 7 produktów spożywczych, których nie wolno jeść codziennie

pieczywo pełnoziarniste

Ile chleba dziennie?

6 kromek chleba dziennie to zbyt duży zastrzyk energii. Zwłaszcza, że węglowodany dostarczasz zwykle również z innymi produktami, jak płatki owsiane, muesli, ryż czy makaron. (...) Ponad 6 kromek dziennie to recepta na zakwaszenie organizmu, które skutkuje bezsennością, migrenowymi bólami głowy i mdłościami

- alarmuje „Women’s Health”.

I sugeruje, aby pełnoziarniste pieczywo spożywać raz dziennie (np. na śniadanie) w ilości maksymalnie 3 kromek. Wtedy dostarczymy organizmowi niezbędne mikroelementy, witaminy oraz błonnik, ale zminimalizujemy ryzyko tycia.

Myślisz, że to wystarczy?

Zobacz również: Dziwne rzeczy, które dzieją się Twoim ciałem, kiedy przestajesz jeść chleb

Polecane wideo

11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem
11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem - zdjęcie 1
Komentarze (3)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 07.12.2020 09:01
ciotka mi mówiła o tabletkach figurena ale nie wierzyłam ze schudła, a jaki jest efekt tego ? że teraz ona jest chuda a ja zamówiłam aby rozpocząc swoją kuracje. Nie raz warto uwieżyć że prosty suplement diety jest w stanie pomóc nam w odchudzaniu. Jak przejdę kurację ze figurena dam znać czy na mnie również tak dobrze zadziałało. Poprzeczka wysoko ponieważ ciocia schudła aż 14kg.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 06.12.2020 15:19
Jem 2 bułki graham albo pełnoziarniste dziennie i więcej pieczywa nie
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 06.12.2020 12:15
W Polsce to chleb na na sniadanie, drugie sniadanie i kolacje. Kiedys jadlam non stop, smaczne i sycace. Potem wyjechalam z kraju i tu gdzie obecnie mieszkam, ciezko jest kupic dobry chleb. Dmuchany tostowy jest tani ale to straszne g** a lepszy kosztuje duzo, i i tak daleko mu do Polskiego chleba. Takze mocno ograniczylam chleb. Obecnie jem jedna stostowana kromke multigrain lub rye kilka razy w tygodniu, srednio co drugi dzien do sniadania. Czesto moje sniadania to tylko jajka i jakis owoc. Czuje sie o wiele lepiej. Polecam ograniczyc chleb.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie