Jesz, chociaż nie jesteś głodna? Anna Lewandowska zdradza sposób na zajadanie emocji

Ten szkodliwy nawyk sprzyja nadwadze.
Jesz, chociaż nie jesteś głodna? Anna Lewandowska zdradza sposób na zajadanie emocji
fot. iStock (gorodenkoff) & Instagram (instagram.com/annalewandowskahpba)
28.11.2020

Wiele z nas pod wpływem emocji podjada słodycze, chociaż tak naprawdę wcale nie odczuwa w danym momencie głodu. Jak często taka sytuacja zdarza Ci się w ciągu dnia? 

Zobacz również: Co jeść, aby odjąć sobie kilka lat? 8 produktów, które błyskawicznie cofają czas (i zmarszczki)

Jedzenie emocjonalne, bo o nim właśnie mowa, zdarza się większości kobiet, zwłaszcza w stresujących momentach, takich jak przeciążenie obowiązkami, trudne relacje z bliskimi albo rozstanie. 

Kojarzysz te sceny z filmów, na których bohaterka leży na kanapie wśród chusteczek higienicznych i przejada się lodami prosto z pudełka? Nawet popkultura utrwala w naszej głowie ten szkodliwy nawyk.

Zajadanie emocji: jak to zmienić?

Anna Lewandowska poruszyła ten istotny problem w ramach cyklu Droga do zdrowia na swoim blogu. To jedno z najpopularniejszych zaburzeń odżywiania wśród kobiet.

Co ciekawe, wcale nie musimy przejadać się wyłącznie z powodu negatywnych uczuć. Ta przypadłość ma również miejsce, kiedy jemy za dużo w czasie świąt i uroczystości, albo kojarzymy niektóre okazje z przekąskami, jak np. wyjście do kina.

Szkodliwość nawyku polega na tym, że wcale nie służy on zaspokojeniu głodu, a przy tym sprzyja nadwadze. Jeżeli jednak w porę zorientujemy się, że problem zajadania emocji nas dotyczy, możemy sobie z nim poradzić.

Jak to zrobić?

Anna Lewandowska o jedzeniu emocjonalnym

fot. Instagram (instagram.com/annalewandowskahpba)

Trenerka wraz z dietetyczką Karoliną Gruszecką doszła do wniosku, że w tym przypadku szczególnie ważne są stałe pory posiłków w ciągu dnia. Dzięki takiej dyscyplinie organizm przyzwyczaja się do regularnej diety i odczuwa głód o określonych godzinach. Unikamy w ten sposób podjadania.

Musimy też nauczyć się wsłuchiwać w potrzeby swojego ciała, ponieważ nie każda z nas prowadzi identyczny tryb życia. Ma to również związek z zapotrzebowaniem organizmu na kalorie

Aby wspomóc swoją silną wolę, lepiej nie ustawiać w pobliżu słodkich przekąsek, które zawsze są pod ręką, gdy zapragniesz sięgnąć po nie z nudów. Zastąp je orzechami, pestkami lub owocami.

Kiedy nie czujesz głodu, a "najadasz się na zapas", Twój żołądek nienaturalnie się rozszerza, a kalorie odkładają się w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej. 

Głód to nic złego. To czas, w którym Twój organizm lekko denerwuje się, że nie otrzymał posiłku. Jednak pamiętaj, że nic złego Ci się nie stanie

- przekonuje dietetyczka, jak cytuje portal Myfitness.pl.

Zdarzyło Ci się podjadać słodycze ze stresu?

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez 𝗔𝗻𝗻𝗮 𝗟𝗲𝘄𝗮𝗻𝗱𝗼𝘄𝘀𝗸𝗮 (@annalewandowskahpba)

Zobacz również: Anna Lewandowska poleca śniadanie, które dodaje energii. Właśnie tego potrzebujemy jesienią

Polecane wideo

Pokazała, co stało się z jej ciałem, kiedy zaczęła jeść 2 razy więcej
Pokazała, co stało się z jej ciałem, kiedy zaczęła jeść 2 razy więcej - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie