5 najważniejszych składników jesiennej diety. Jak ją skomponować?

Właśnie te produkty powinny znaleźć się teraz w naszej kuchni.
5 najważniejszych składników jesiennej diety. Jak ją skomponować?
Fot. Unsplash (Sandie Clarke & Olivia Kulbida)
25.09.2020

Nadejście kolejnej pory roku powoduje pewne zmiany w naszej codziennej diecie. Pojawiają się nowe sezonowe produkty, a niektóre z nich znikają bezpowrotnie. Organizm przestawia się na tryb magazynowania, a więc musimy dostarczyć mu właściwego paliwa, a jednocześnie nie narazić się na przybranie zbędnych kilogramów.

Zobacz również: 6 zdrowych zasad, dzięki którym schudniesz w zgodzie z dietą Ajurwedy

Aby zachować zdrowie i odporność aż do zimy, warto już teraz zacząć przygotowywać jesienne menu. Co powinno znaleźć się na naszym talerzu w tym czasie? Oto najważniejsze i najzdrowsze produkty.

Co jeść jesienią?

Produkty spożywane o tej porze roku powinny być bogate w białko, zdrowe tłuszcze i węglowodany, a także odpowiednio rozgrzewać organizm. Ten cały pakiet pomoże wzmocnić układ odpornościowy i uchronić przed sezonowymi infekcjami. Należy pamiętać, aby posiłki spożywać regularnie i nie zapominać o aktywności fizycznej. Co zatem warto włożyć do garnka?

Jesienne warzywa

Jesień to nie tylko dynie. Do codziennej diety warto włączyć inne warzywa korzeniowe, liściaste oraz kiszonki. Są cennym źródłem witamin, minerałów oraz probiotyków. Marchew, pietruszka, seler, szpinak, brokuły, cebula, czosnek, sałata rzymska i kiszone ogórki czy kapusta powinny stanowić podstawę każdej jesiennej diety.

Kasze i płatki zbożowe

Pełnoziarniste produkty dodadzą energii i zapewnią uczucie sytości na dłużej. Podstawą zdrowego menu jest kasza jaglana, która doskonale chroni przed przeziębieniami. Rano do owsianki z górskich płatków owsianych dodaj sezonowe owoce. 

Jesienne owoce

Właśnie teraz dojrzewają śliwki, gruszki, jabłka, winogrona, a także aronia czy pigwa. Owoce są źródłem cennych witamin i naturalnych antyoksydantów. Możesz jeść je na surowo, albo przygotować z nich domowe dżemy i syropy. A może upieczesz ciasto?

Strączki zamiast mięsa

A więc fasola, groch, soczewica lub ciecierzyca. Sprawdzą się idealnie jako składnik rozgrzewających zup i zamiennik mięs. W połączeniu z aromatycznymi przyprawami przygotujesz z nich pyszne i sycące dania jednogarnkowe.

Ryby morskie i słodkowodne

Zastąp nimi tłuste mięso oraz wędliny. Ryby są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Wspomagają funkcje układu immunologicznego i odżywiają nasz mózg.

Zobacz również: Te cztery lubiane herbaty mogą szkodzić w nadmiarze. Poznaj możliwe skutki uboczne

Polecane wideo

Pokazała się bez makijażu. Nie uwierzysz, jak wyglądała kilka minut wcześniej
Pokazała się bez makijażu. Nie uwierzysz, jak wyglądała kilka minut wcześniej - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 29.09.2020 09:07
Odchudzanie było zawsze dla mnie trudne. Efekty jojo lub na tyle słabe efekty że szybko się poddawałam. Jak mam teraz figurena jest znacznie inaczej. Samo stosowanie motywuje, a blokada łaknienia pomaga. Dwa miesiace i 10kg mniej. Kto by pomyslał że jest to możliwe dla mnie wgl.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie