Warzywa, które wcale nie muszą być dla nas zdrowe. Koniecznie zapoznaj się z tą listą

Z tymi efektami ubocznymi musisz się liczyć.
Warzywa, które wcale nie muszą być dla nas zdrowe. Koniecznie zapoznaj się z tą listą
Fot. Unsplash (Ave Calvar)
14.08.2020

Produkty roślinne powinny stanowić fundament zbilansowanej diety. Są nie tylko smaczne, ale także wyjątkowo odżywcze. Zawierają błonnik, mnóstwo witamin oraz antyoksydanty. Nie oznacza to jednak, że wszystkie nam służą i można jeść je bez umiaru - tłumaczy delish.com.

Zobacz również: 7 warzyw, których lepiej nie jeść na surowo

Serwis zwraca szczególną uwagę na niektóre warzywa, które nie wszystkim służą. Wciąż są bardzo zdrowe, ale w niektórych przypadkach przynoszą więcej problemów niż korzyści. Dlatego tak ważna jest obserwacja własnego ciała i wysyłanych przez organizm sygnałów.

Na co uważać?

brukselka

Ciężkostrawne warzywa

#1 Papryka

Zwłaszcza ta pękata i słodka, która występuje w kilku kolorach. Badania wykazały, że czasami wywołuje wzdęcia, a nawet stany zapalne. Te mogą doprowadzić do poważniejszych chorób.

#2 Brokuły

Bomba witamin i składników odżywczych, ale także jedno z najtrudniej przyswajalnych warzyw. Najczęstszym efektem ubocznym są silne wzdęcia, co jest mało komfortowe.

#3 Brukselka

Jak wszystkie warzywa kapustne - może wywołać dyskomfort. Brukselka zwiększa produkcję gazów, odpowiada za wzdęcia, a nawet zgagę.

#4 Warzywa z puszki

Produkty konserwowe mają to do siebie, że zawierają zazwyczaj sporo soli, a czasami także sztucznych barwników i aromatów. Te zdecydowanie nam nie służą.

#5 Seler naciowy

Według cytowanego przez serwis dietetyka to wyjątkowo mało odżywcze warzywo. Na dodatek chłonie pestycydy niczym gąbka. W amerykańskich badaniach wykryto ich aż 68.

Zobacz również: 7 produktów spożywczych, których nie wolno jeść codziennie

bakłażan

#6 Kukurydza

Chyba najbardziej zmodyfikowane genetyczne warzywo oraz silny alergen. Na dodatek serwowana jest zazwyczaj z dużą ilością masła i soli.

#7 Bakłażan

Nie należy spożywać go na surowo, bo zawiera toksyczne substancje. Z kolei w czasie smażenia chłonie mnóstwo tłuszczu.

#8 Groszek

Ma dość wysoki indeks glikemiczny, co w efekcie może prowadzić do wzrostu masy ciała. Podnosi także poziom cukru we krwi.

#9 Ziemniaki

Bogactwo potasu, witaminy C i błonnika, ale tylko pod jednym warunkiem - powinny być przygotowane na parze i ze skórką. Puree czy frytki to już nie to samo.

#10 Szpinak

Jest niezwykle zdrowy, ale pod warunkiem, że pochodzi z rolnictwa ekologicznego. W przeciwnym razie może mieć w sobie mnóstwo pestycydów.

Nie oznacza to oczywiście, że należy wyeliminować je z diety. Obserwuj swój organizm i oceń, co tak naprawdę Ci służy.

Zobacz również: Produkty spożywcze, których pod żadnym pozorem nie wolno ze sobą łączyć

Polecane wideo

11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem
11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie