5 produktów, które trzeba jeść codziennie. Zawsze miej je w zapasie

Trudno wyobrazić sobie bez nich zbilansowaną dietę.
5 produktów, które trzeba jeść codziennie. Zawsze miej je w zapasie
fot. Unsplash
05.08.2020

Zdrowie jedzenie kojarzy nam się przede wszystkim z wyrzeczeniami. Dietetycy sugerują, aby ograniczyć spożycie prostych węglowodanów, tłuszczów nasyconych, cukru, pustych kalorii i można tak jeszcze długo wymieniać. W rzeczywistości to nie tylko surowy reżim i ciągłe zakazy, na co najlepszym dowodem jest ta lista.

Zobacz również: 7 produktów spożywczych, których nie wolno jeść codziennie

Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda wskazali produkty, których wcale nie musimy się wystrzegać. Wręcz przeciwnie - warto sięgać po nie jak najczęściej, a nawet codziennie. Są bogate w wartości odżywcze i udowodniono ich pozytywny wpływ na funkcjonowanie ludzkiego organizmu.

Dorzuć je do codziennego jadłospisu, a szybko zauważysz efekty.

łosoś

Codzienna dieta

#1 Łosoś

Wyjątkowo tłusta ryba, ale w tym przypadku to jej zaleta. Łosoś jest bogaty w kwasy omega-3, które poprawiają działanie mózgu. Do tego sporo wzmacniającej kości witaminy D. Najlepszy będzie ten wędzony na zimno.

#2 Brukselka

Warzywo niskokaloryczne (zaledwie 28 kcal w połowie kubka), a na dodatek bogate w witaminy - A, C, K oraz składniki odżywcze - potas czy kwas foliowy. Źródło przeciwutleniaczy, które oczyszczają organizm z toksyn.

#3 Jagody

Zaledwie 56 kalorii w 100 gramach, a do tego dużo witaminy C, A oraz błonnika, który ma zbawienny wpływ na nasz układ trawienny. Z powodzeniem można zastąpić je granatem czy wiśniami, które wykazują podobne działanie.

Zobacz również: Dieta, która obniża IQ. Uważaj na 9 produktów spożywczych

jogurt naturalny

#4 Orzechy

Źródło zdrowych tłuszczów, protein oraz witaminy E. Są dość kaloryczne, ale niewielka porcja zalecana jest w codziennej diecie (unikaj tych smażonych na oleju i solonych). Poprawiają kondycję ciała oraz mózgu.

#5 Jogurt naturalny

Ma w sobie probiotyki, czyli pożyteczne bakterie usprawniające działanie układu pokarmowego. To także źródło wapnia, magnezu oraz witaminy B12. Zawsze sięgaj po wersję niesłodzoną, do której możesz dodać wspomniane jagody oraz orzechy.

źródło: health.harvard.edu

Zobacz również: 7 warzyw, których lepiej nie jeść na surowo

Polecane wideo

11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem
11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem - zdjęcie 1
Komentarze (2)
Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 1) 07.08.2020 23:09
Łosoś hodowlany uważany jest za jeden z najbardziej niezdrowych pokarmów. Łosoś to jest tłusta ryba a w tłuszczu gromadzą się dioksyny, pestycydy i inne toksyny. Doczytajcie zanim napiszecie taki bzdurny artykuł
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 05.08.2020 09:40
Aby schudnąć stosowałam kilka środków i niektóre były skuteczne. Najlepiej na mnie sprawdził się suplement figurena, który w połączeniu z moją dietą dał najlepsze rezultaty. 14kg przez pełny okres kuracji.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie