20 „zdrowych” produktów spożywczych, które wcale nie są fit

Równie dobrze możesz sięgnąć po batona.
20 „zdrowych” produktów spożywczych, które wcale nie są fit
Fot. Unsplash
13.06.2020

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że słodycze i fast foody nie należą do najzdrowszych przekąsek. Jeśli po nie sięgamy, to na własne ryzyko i zdając sobie sprawę z konsekwencji. Problem pojawia się w momencie, kiedy zupełnie się tego nie spodziewamy. Wydaje się, że nasza dieta jest zbilansowana, a tak naprawdę należy uznać ją za śmieciową.

Zobacz również: 15 produktów spożywczych, których nie wolno jeść na czczo

Pułapki czekają na każdym kroku, na co najlepszym dowodem jest ta czarna lista produktów spożywczych opublikowana na łamach eatthis.com. One tylko wydają się fit, ale mają w sobie mnóstwo cukru, tłuszczu, chemii i pustych kalorii. Przed spożyciem warto wreszcie uważnie przeczytać ich skład.

Albo nadal żyć w błogiej nieświadomości i tylko sobie szkodzić.

granola

Nie(zdrowe) jedzenie

#1 Granola

Produkt zbożowy, ale często z dodatkiem tłuszczu i cukru.

#2 Sos sałatkowy

Bomba kaloryczna, która sprawia, że sałata wcale nie jest taka lekka.

#3 Chleb pełnoziarnisty

To nadal mnóstwo węglowodanów, a często także fruktoza, melasa i sporo soli.

#4 Chipsy warzywne

Tylko wydają się zdrowszą alternatywą dla ziemniaczanych. Duża dawka soli i oleju.

#5 Batony proteinowe

Nawet jeśli mają w sobie sporo białka, to z dodatkiem cukru, barwników i aromatów.

#6 Pieczywo ryżowe

Jest lekkie i niepozorne, ale smakowe wersje to także mnóstwo soli i sztucznych aromatów.

#7 Napój aloesowy

Zazwyczaj niewiele ekstraktu, ale za to mnóstwo wody z cukrem.

#8 Jogurt owocowy

Cukier, odrobina owoców, barwnik, aromat, zagęstniki…

#9 Gotowa owsianka

Zwróć uwagę na skład. Często nawet 1/4 opakowania to czysty cukier.

#10 Suszone owoce

A raczej „suszone”, bo często proces ten przyspieszany jest przy pomocy chemii.

Zobacz również: 7 warzyw, których lepiej nie jeść na surowo

margaryna roślinna

#11 Pieczone chipsy

Nie pływały w głębokim oleju, więc są zdrowe? Bzdura. Nadal mają mnóstwo soli.

#12 Olej roślinny

Najczęściej kupujemy ten rafinowany, który nie ma zbyt dużej wartości odżywczej.

#13 Mleko sojowe

Może spowodować wahania hormonalne (soja), a na dodatek ma sporo cukru.

#14 Burgery warzywne

Czasami mają w sobie więcej soli i tłuszczu, niż te mięsne.

#15 Margaryna roślinna

Zdrowszy zamiennik smalcu? To tłuszcz trans, który może bardzo zaszkodzić.

#16 Masło orzechowe

Zwróć uwagę na zawartość orzechów, a także ilość dodanej soli oraz cukru.

#17 Napój izotoniczny

Unikaj tych najbardziej kolorowych. Sztuczne barwniki mogą sprzyjać rozwojowi raka.

#18 Płatki pełnoziarniste

Kolejny produkt zbożowy, który często ma w składzie przede wszystkim cukier.

#19 Dietetyczne napoje

Nie ma w nich cukru, ale jest za to słodzik i barwniki. Czyli nic dobrego.

#20 Kuskus

Wydaje się pełnoziarnisty, ale to tylko fragment pszenicy. Bardziej makaron, niż kasza.

Nie wszystkie należy całkowicie wyeliminować diety. Zwracaj jednak uwagę na skład.

Zobacz również: Produkty spożywcze, których pod żadnym pozorem nie wolno ze sobą łączyć

Polecane wideo

11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem
11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem - zdjęcie 1

Komentarze (1)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 15.06.2020 09:56
Jestem bardzo zadowolona z tego co osiągnełam stosując suplement figurena. Schudłam, czuje się dużo lepiej. Nauczyłam się inaczej jeść, jeść zdrowo więc utrzymuje już wagę. Dzięki figurena schudłam ponad 10kg przez 3 miesiące czyli okres kuracji.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie