7 warzyw, których lepiej nie jeść na surowo

Dopiero po obróbce cieplnej są naprawdę zdrowe.
7 warzyw, których lepiej nie jeść na surowo
Fot. Unsplash
07.06.2020

W klasycznej piramidzie żywienia są zawsze (razem z owocami) na pierwszym miejscu. Warzywa mają w sobie ważne witaminy, mikroelementy, a także błonnik niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Są smaczne, pożywne, małokaloryczne i można je przygotowywać na wiele różnych sposobów.

Zobacz również: 15 produktów spożywczych, których nie wolno jeść na czczo

Najzdrowsze wydają się w formie surowej, bo kontakt z wysoką temperaturą może je pozbawić niektórych składników odżywczych. To prawda, ale z kilkoma istotnymi wyjątkami - alarmuje amerykańska sieć szpitali University Hospitals. Tym razem obróbka cieplna jest wręcz wskazana.

Zwłaszcza, jeśli chcesz uniknąć bólu brzucha, wzdęć i poważniejszych problemów zdrowotnych.

szparagi

Jakich warzyw nie jeść na surowo?

#1 Szparagi

Raczej się od nich nie rozchorujesz, ale obróbka cieplna jest ważna z innego powodu. Dopiero wtedy organizm przyswaja w pełni ważne składniki. W tym przeciwutleniacze, które zapobiegają nowotworom.

#2 Grzyby

Po pierwsze - smażone czy grillowane uwalniają wszystkie swoje walory smakowe. Po drugie - zawarty w nich potas jest wtedy lepiej przyswajany. Grzyby można jeść na surowo, tylko po co? - pytają autorzy zestawienia.

#3 Pomidory

Mało kto się tego spodziewał, ale fakty są nieubłagane. Likopen zawarty w pomidorach lubi nieco wyższą temperaturę, bo wtedy łatwiej go przyswoić. To ważny składnik, który także zapobiega chorobom nowotworowym.

#4 Ziemniaki

Raczej tego nie robimy i tak powinno zostać. Surowe ziemniaki zawierają w sobie toksyny i inne substancje, które mogą nam zaszkodzić. Mogą wywołać ból brzucha i nudności, dlatego warto je ugotować lub upiec.

Zobacz również: 12 produktów spożywczych, przez które Twoje włosy, cera i figura wyglądają coraz gorzej

brokuł

#5 Brukselka

Kolejne warzywo, które po ugotowaniu staje się zwyczajnie smaczniejsze. Obróbka cieplna pomaga także uniknąć problemów gastrycznych, bo surowa brukselka może wywołać wzdęcia i gazy.

#6 Brokuł

A także spokrewniony z nim kalafior. Nadają się do spożycia na surowo, ale wiele osób ma problem z ich szybkim trawieniem. Sparzone lub ugotowane na parze zachowują wartości odżywcze i oczyszczają wątrobę.

#7 Szpinak

Trudno w to uwierzyć, ale gotowany szpinak zawiera w sobie więcej wapnia, żelaza i magnezu, niż w surowej postaci.

Zobacz również: Produkty spożywcze, których pod żadnym pozorem nie wolno ze sobą łączyć

Polecane wideo

Blogerka plus size zdradziła, dlaczego nie ma zamiaru schudnąć. „Wolę być większa i zdrowa psychicznie”
Blogerka plus size zdradziła, dlaczego nie ma zamiaru schudnąć. „Wolę być większa i zdrowa psychicznie” - zdjęcie 1

Komentarze (6)

Ocena: 4.33 / 5
gość (Ocena: 3) 06.08.2020 22:10
Grzyby to grzyby, pomidory to owoce, w obu przypadkach to nie warzywa..
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.06.2020 11:54
Innym wartym uwagi suplementem na odchudzanie jest z pewnością figurena. Sama nie stosowałam, wiem jak działa bo stosowała koleżanka która od dawna miała problem z nadwagą. Ile schudła mi nie powiedziała ale widzę po niej że na prawdę sporo.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 07.06.2020 22:36
Od kiedy grzyb to warzywo ?
odpowiedz
gość (Ocena: 3) 07.06.2020 06:55
7 warzyw w tytule, a wymieniliście 5. Chyba, że liczycie grzyby i pomidory?
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 07.06.2020 04:12
Dzieki za info! Do tej pory wcinalam brokuly, grzyby, ziemniaki itp na surowo, moze dlatego ciagle sie zle czulam? Teraz w koncu moje zycie sie zmieni! Dziekuje raz jeszcze!
odpowiedz

Polecane dla Ciebie