15 produktów spożywczych, których nie wolno jeść na czczo

Na śniadanie lepiej wybierz coś innego.
15 produktów spożywczych, których nie wolno jeść na czczo
Fot. Unsplash
03.06.2020

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zbilansowany posiłek powinien zapewnić zarówno energię, jak i niezbędne składniki odżywcze. Z tym jednak różnie bywa, bo zazwyczaj nie mamy czasu, ani ochoty na poranne gotowanie. Chętnie sięgamy za to po gotowce i nie do końca zdrowe półprodukty.

Zobacz również: 12 produktów spożywczych, przez które Twoje włosy, cera i figura wyglądają coraz gorzej

Na stołach królują kaloryczne drożdżówki, wysoko przetworzone parówki, tłusta jajecznica czy płatki z dużą zawartością cukru. Efekty bywają opłakane, bo żołądek i metabolizm mogą sobie z tym nie poradzić - alarmuje mariefranceasia.com.

Portal wylicza produkty, których lepiej unikać na czczo.

banan

Czego nie jeść na czczo?

#1 Jogurt owocowy

Zazwyczaj ma w sobie niewiele owoców, ale za to mnóstwo cukru, barwników i sztucznych aromatów.

#2 Banan

Owoc ten ma wysoki indeks glikemiczny, a wszystko z powodu cukrów prostych. Jeśli dodaje energii, to tylko na chwilę.

#3 Kawa

Lepiej unikać jej wcześnie rano, zwłaszcza z dodatkiem mleka lub śmietanki. Działa drażniąco na pusty żołądek.

#4 Konserwa

W tego typu produktach jest zazwyczaj więcej chemii i wypełniaczy, niż mięsa. A do tego ogromna dawka soli.

#5 Białe pieczywo

Najprostsze węglowodany i zazwyczaj także sporo cukru. Lepszym wyborem będzie pieczywo pełnoziarniste.

Zobacz również: Jedz codziennie to warzywo i zobacz, co stanie się z Twoim ciałem

płatki śniadaniowe

#6 Sok pomarańczowy

Nawet ten bezpośrednio wyciskany ma w sobie sporo fruktozy, czyli cukru.

#7 Płatki śniadaniowe

Te najpopularniejsze są bardzo kaloryczne. Często zawierają także barwniki i sztuczne aromaty.

#8 Bekon

Niektórzy nie wyobrażają sobie jajecznicy bez boczku, ale to raczej kiepski wybór. Mnóstwo tłuszczu i soli.

#9 Muffinki

Wydają się niegroźne, bo są takie małe i smaczne. To jednak w dużej mierze cukier i proste węglowodany.

#10 Masło

W niewielkich ilościach nie zaszkodzi. Problem pojawia się wtedy, gdy smarujesz nim górę tostów i robisz to każdego dnia.

parówka

#11 Batoniki zbożowe

Tylko wydają się zdrowe, a w rzeczywistości to bomba kaloryczna.

#12 Parówki

Są tłuste, słone i bardzo wysoko przetworzone. Zazwyczaj mają w sobie niewiele mięsa i to tego oddzielonego mechanicznie.

#13 Ryż

W gruncie rzeczy ma niewiele składników odżywczych i zazwyczaj pełni rolę „zapychacza”. Tak jak białe pieczywo.

#14 Pikantne potrawy

Rano koniecznie unikaj ostrych przypraw, bo te szybko podrażnią żołądek i spowodują problemy gastryczne.

#15 Mango

Podobnie jak banan - ma w sobie sporo cukru, który dodaje energii tylko na chwilę.

Zobacz również: Produkty spożywcze, których pod żadnym pozorem nie wolno ze sobą łączyć

Polecane wideo

11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem
11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem - zdjęcie 1

Komentarze (3)

Ocena: 2.33 / 5
gość (Ocena: 1) 04.06.2020 11:00
Wniosek prosty - nie jedz 🤦‍♀️
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 03.06.2020 09:42
Jedno wielkie XD
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 03.06.2020 08:43
No no redahtorki to takie super FIT są? Zdrowe, szczupłe i wysportowane? Wątpię
odpowiedz

Polecane dla Ciebie