Czy naprawdę musimy pić 2 litry wody dziennie?

Zastanów się teraz przez chwilę ile dziennie wypijasz wody? Kontrolujesz w ogóle tę ilość, czy zupełnie nie wiesz?
Czy naprawdę musimy pić 2 litry wody dziennie?
fot. istock.com
16.03.2020

A teraz pomyśl, czy często boli cię głowa, czujesz permanentne zmęczenie? To pierwsze sygnały świadczące o tym, że nie nawadniasz swojego organizmu w odpowiedni sposób.

Regularne sięganie po napoje – Jak wyrobić ten nawyk?

Może na początku wyjaśnimy, co kryje się pod hasłem „napoje”. Oczywiście nie mówimy tu o tych słodkich, gazowanych. No dobrze, ale w takim razie, czy zostaje nam tylko woda? Doskonale wiemy, że wiele osób nie lubi smaku zwykłej, niegazowanej wody. Najprostszym sposobem jest dodanie do niej owoców lub warzyw. Świetnie sprawdzi się cytryna, limonka, pomarańcza, ziarna granatu, czy zielony ogórek lub kilka listków mięty. Schłodzona idealnie orzeźwi i dostarczy organizmowi wszystkiego tego co najbardziej potrzebuje.

Czy warto pić napoje izotoniczne lub aromatyczne herbaty?

Jak wskazują badania, przeprowadzone przez Harvard Health Letter, dbając o przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów, wcale nie musimy ograniczać się wyłącznie do wody. Pragnienie możemy również bez obaw o nasze zdrowie zaspokajać, sięgając częściowo po inne napoje takich jak naturalne soki czy herbaty. Utrzymanie zdrowych nawyków w sytuacji, gdy przepisem na zachowanie dobrego stanu zdrowia jest przyjmowanie zróżnicowanych płynów, również w postaci, naturalnych napojów na bazie herbaty czy nawet zup, od razu staje się prostsze.

Zobacz również: Na temat keto diety krąży wiele mitów. Ona przetestowała ją na własnej skórze. 

Regularne picie odpowiedniej ilości płynów – dlaczego jest takie ważne?

Właściwe nawodnienie ma widoczny wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Poprawia się trawienie, ciśnienie krwi, łatwiej się skupić. Skutki braku przyjmowania odpowiedniej ilości płynów odczujemy stosunkowo szybko. Pijąc zbyt mało płynów możemy odczuwać zmęczenie, bóle głowy, utratę koncentracji, a tym samym pogorszenie zdolności wysiłkowych oraz osłabienie sprawności umysłowej. Pamiętajmy jednak, że wytyczne dotyczące przyjmowania płynów nie ograniczają się do wody, ponieważ znaczną część pozyskujemy z pożywienia i z wypijanych w ciągu dnia napojów. W efekcie wprowadzenie w życie zdrowego nawyku, którego część z nas może się początkowo obawiać, w praktyce okazuje się dość proste. Przyglądając się napojom, po które sięgamy w ciągu dnia, warto zwrócić uwagę na ich składy i przyjmowaną razem z nimi liczbę kalorii.

Co najlepiej pić?

Aromatyzowana kawa z bitą śmietaną, mimo płynnej postaci, nie jest najlepszym wyborem, choćby ze względu na zawartość białego cukru. W naszym jadłospisie powinny się natomiast znaleźć przede wszystkim woda, ziołowe herbaty, soki wyciskane, zwłaszcza te warzywne

Polecane wideo

Tak wyglądają modne stylizacje gwiazd, kiedy założy je nieco większa dziewczyna
Tak wyglądają modne stylizacje gwiazd, kiedy założy je nieco większa dziewczyna - zdjęcie 1

Komentarze (4)

Ocena: 5 / 5
Jurek (Ocena: 5) 29.04.2020 08:44
Staram się pić jak najwięcej wody. Ale moim ulubionym zamiennikiem są owocowe herbatki od malwy. Uwielbiam ich smak i codziennie mogę pić inny smak. Więc raz woda raz herbatka.
odpowiedz
Monia (Ocena: 5) 28.04.2020 20:24
Staram się pić odpowiednią ilość wody. Ale gdy woda mi się znudzi sięgam po naturalne herbatki owocowe. Lubię też zieloną herbatę zwłaszcza tą od malwy ma super połączenie smaków.
odpowiedz
Renata (Ocena: 5) 27.04.2020 09:01
Zaczynam przekonywać się do picia większej ilości wody. Oprócz wody codziennie piję zieloną herbatę od malwa tea oraz kawę.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 02.04.2020 19:44
Nie kontroluję tego zbytnio, piję kiedy odczuwam pragnienie a to wychodzi po jakieś 2 duże cisowianki dziennie. Do tego dochodzą inne płyny jak kawa, herbata, czy świeżo wyciskane soki.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie