Zasada 80/20 zapewni Ci idealne kształty. Spróbujesz?

Chcesz mieć smukłą sylwetkę? Ćwiczenia to 20% sukcesu, właściwa dieta - pozostałe 80%. Sprawdź, jak można nauczyć się zdrowo jeść.
Zasada 80/20 zapewni Ci idealne kształty. Spróbujesz?
Fot. Pinterest.com (https://pl.pinterest.com/pin/180988478761470165/ & https://pl.pinterest.com/pin/802837071054369341/)
13.12.2019

Słynna zasada 80/20 głosi, że ćwiczenia to 20% sukcesu, właściwa dieta - pozostałe 80%. Nawet ogromna ilość czasu spędzonego na siłowni nie sprawi, że będziesz miała smukłą sylwetkę, jeśli będziesz nieodpowiednio się odżywiać.

Zmiana nawyków żywieniowych i dotychczasowych przyzwyczajeń dla wielu osób wydaje się zbyt czasochłonna. Często mamy wymówki, że nasz tryb życia nie pozwala na zdrowe odżywianie czy przygotowywanie posiłków w domu, a do tego dochodzi brak czasu. Jednak żeby zdrowo jeść, wcale nie musimy spędzać godzin w kuchni albo wydawać więcej pieniędzy niż dotychczas. Wyobrażenia ludzi na temat zmiany nawyków żywieniowych są często nad wyraz przesadzone. Tak naprawdę możesz to zrobić w 8 prostych krokach - wystarczy, że bardzo tego chcesz...

Zobacz też: Te produkty spożywcze są najbardziej uzależniające. Wiadomo, dlaczego nie możesz przestać ich jeść

fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/622481979727219673/)

Jak zacząć zdrowo się odżywiać?

1. Przestań kupować jedzenie w pudełkach

Zacznij od małych kroków, a pierwszym z nich niech będzie rezygnacja z kupowania gotowych produktów. Mądre zakupy to już połowa sukcesu do zdrowego odżywiania! Przetworzone jedzenie może wyglądać apetycznie i kolorowo, ale to zazwyczaj puste kalorie. Kupuj dużo owoców i warzyw, wybieraj chudy nabiał i pełnoziarniste pieczywo. Zaoszczędzisz nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim zyskasz zdrowie.

2. Nie kupuj żywności w puszkach

Pomidory czy fasolka w puszcze może wydawać się zdrowym rozwiązaniem, jednak nie do końca. Żywność w puszkach jest jednym z najgorszych źródeł toksyn, w tym najbardziej znanego BPA, czyli związku organicznego stosowanego do produkcji tworzyw sztucznych. Nawet opakowania, które nie zawierają BPA, są bardzo szkodliwe dla zdrowia, gdyż zawierają metale ciężkie. Zamiast tego wybieraj świeże warzywa, poczujesz między innymi różnicę w smaku.

3. Wypróbuj mrożonek

Zdecydowanie należy unikać mrożonych posiłków, gdyż zazwyczaj pełne są niezdrowych składników, cukrów i tłuszczów. Mrożonki sprawdzają się jednak dobrze w przypadku warzyw i owoców. Dzięki specjalnym procesom tuż przed mrożeniem, oczyszczane są z większości pestycydów. Mrożone warzywa są tańsze i możesz mieć je zawsze pod ręką.

4. Zwracaj uwagę na jakość mięsa

Jeżeli jesz mięso, a także jajka musisz zwracać uwagę na jakość. Mięso sprzedawane w supermarketach pełne jest antybiotyków, hormonów, paskudnych nawozów i pestycydów. Zdecydowanie lepiej nie jeść mięsa niż kupować byle jakie. Starajcie się zwracać szczególną uwagę na jakość mięsa i jaj. Ekologiczne i certyfikowane produkty są dużo lepsze dla Twojego zdrowia, a kosztują jedynie kilka złotych więcej. Pamiętaj, że jesteś tym, co jesz.

fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/242772236149994761/)

5. Wypróbuj wegetariańskiego źródła białka

Nie musisz być wegetarianinem, żeby sięgać po pyszne i pełnowartościowe źródła białka roślinnego. W Twojej diecie nie powinno zabraknąć orzechów, soczewicy czy fasolki. Żeby kupować taniej orzechy, wybieraj te na wagę, a nie w opakowaniach. 

6. Zakochaj się w smoothie

Owoce lub owocowo-warzywne koktajle to prosty i pełnowartościowy przepis na śniadanie czy zdrową przekąskę. Jeżeli posiadasz blender, zrobienie takiego koktajlu zajmie Ci dosłownie kilka minut. Wrzuć do blendera ulubione owoce i warzywa, nie zapominaj o dodawaniu odrobiny zielonych warzyw, np. szpinaku, który jest szalenie zdrowy. Palce lizać!

7. Zaczynaj od prostych przepisów

Nie musisz od razu sięgać po skomplikowane przepisy. Zacznij od prostych dań, których wykonanie nie sprawi Ci kłopotu, inaczej istnieje szansa, że szybko się zniechęcisz. Trzymaj się podstawowych posiłków. Zamiast kanapki na lunch wybierz sałatkę z dodatkiem warzyw, białka i awokado. Kolacja może być banalnie prosta i składać się z pieczonych batatów z odrobiną przypraw. 

8. Przygotuj posiłki samodzielnie

Nie ma nic lepszego niż posiłki przygotowywane w domu. Jeżeli nie masz czasu na gotowanie każdego dnia, poświęć niedzielne popołudnie na sporządzenie potraw na cały tydzień. Czasami wystarczy poświęcić godzinę albo dwie, aby przygotować zdrowe jedzenie na każdy dzień. Zamiast, więc siedzieć na kanapie, idź do kuchni i gotuj.

Zobacz też: Jak pozbyć się ciągłego uczucia głodu? 6 bezpiecznych metod

Polecane wideo

Dieta zapisana w gwiazdach. To powinien jeść każdy znak zodiaku
Dieta zapisana w gwiazdach. To powinien jeść każdy znak zodiaku - zdjęcie 1
Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 13.12.2019 08:50
Dieta .. od tego zacznijmy. Do diety w celu poprawy przemiany materii czy pomocy w blokowaniu głodu warto zastosować suplement. Suplementy oczywiście są takie które działają i nie... warto wtedy wybrać figurena bo jest sprawdzony i bardzo dużo ludzi go poleca. Sama stosuje i chudne znacznie wiecej niż bez niego.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie