Trenerka zdradziła, co jeść, żeby schudnąć i nie czuć ciągle głodu. To naprawdę działa

Same pyszności.
Trenerka zdradziła, co jeść, żeby schudnąć i nie czuć ciągle głodu. To naprawdę działa
Fot. Unsplash
27.09.2019

Na pewnym etapie życia niemal każdy człowiek chciałby schudnąć, a przynajmniej zacząć się zdrowo odżywiać. To jednak nie takie proste, bo ilu ekspertów w dziedzinie dietetyki, tyle teorii. Ze wszystkich stron słyszymy, co powinniśmy jeść, a co koniecznie należy odrzucić. Tylko po to, by po chwili dowiedzieć się, że wyniki najnowszych badań mówią co innego.

Zobacz również: 10 sposobów na TURBOodchudzanie. Nie da się zrobić tego szybciej

Komu więc zaufać? Portal brytyjskiego dziennika „Daily Star” przekonuje, że najlepiej posłuchać praktyków. Zwłaszcza tych, którzy nie każą nam głodować, ale zamiast tego proponują zbilansowane menu. Tak jak cytowana przez nich trenerka fitnessu. Chloe Twist zdaje sobie sprawę, że nawet najlepszym zdarzają się chwile słabości.

Z tego powodu promuje metodę 80/20, która polega na tym, że przez 80 procent czasu stosujemy przemyślaną dietę. Później pozwalamy sobie jednak na coś teoretycznie zakazanego.

Co jeść, żeby zdrowo chudnąć i nie czuć ciągłego głodu? Ekspertka podzieliła niezbędne pokarmy na kilka grup.

Zielone warzywa

Powinny być podstawą diety odchudzającej. Zwłaszcza kiełki, jarmuż, zielona fasolka, szparagi i brokuły.

Zdrowe tłuszcze i błonnik

Tłuszcz to nie tylko zabójcza frytura. Warto sięgnąć po orzechy, awokado, jajka, oliwę, ciemną czekoladę, warzywa strączkowe, a także dobrej jakości sery.

Dobre białka

Nie sposób bez nich funkcjonować. Najlepsze źródła białka to masło orzechowe, serek wiejski, owsianka, łosoś, soczewica, sardynki, siemię lniane, pestki dyni i kurczak.

Zobacz również: Pizza czy miska płatków zbożowych na śniadanie? Zdziwisz się, co mówią dietetycy

Wartościowe węglowodany

Pieczywo jest pierwszą rzeczą, którą eleminujemy z diety. Zupełnie niesłusznie. Warto przerzucić się na chleb pełnoziarnisty. Dodaje energii i usprawnia działanie układu pokarmowego.

To oczywiście nie wszystko. Aby schudnąć jeszcze szybciej i wyeliminować ryzyko efektu jojo, trenerka zachęca do wysiłku fizycznego. Co ciekawe - odradza jednak modne w ostatnich latach bieganie. Jej zdaniem ćwiczenia cardio są dobre, by utrzymać formę, ale nie spalają za dużo tłuszczu.

Według niej najbardziej efektywny jest trening z podnoszeniem ciężarów. Wtedy równocześnie wzmacniamy mięśnie i spalamy tkankę tłuszczową. Trenerka przekonuje, że lepiej przez pół godziny „powyciskać na siłowni”, niż przebiec maraton.

Brzmi rozsądnie?

Zobacz również: Ćwiczenia to nie zawsze dobry pomysł. Oto 4 sytuacje, w których zdecydowanie powinnaś odpuścić wysiłek fizyczny

Polecane wideo

Dieta zapisana w gwiazdach. To powinien jeść każdy znak zodiaku
Dieta zapisana w gwiazdach. To powinien jeść każdy znak zodiaku - zdjęcie 1

Komentarze (9)

Ocena: 4.89 / 5
Ula (Ocena: 5) 01.12.2019 13:34
Trzeba się ruszać i mieć zbilansowaną dietę. Ja chodzę regularnie na siłownię, a przynajmniej staram się chodzić regularnie. Zawsze miałam problem z jedzeniem, ale to sobie rozwiązałam, bo mam teraz catering dietetyczny warszawski dzień i wiem przynajmniej, że te posiłki są zbilansowane.
odpowiedz
ania (Ocena: 4) 03.11.2019 17:57
JA jem podobnie i widze efekty, schudłam 7kg. Porady na temat odżywiania brałam ze strony zrzucicbrzuch.pl, to na tej stronie nauczyłam sięwłaściwie jeść aby mieć szczupłą sylwetkę.
odpowiedz
Łucja (Ocena: 5) 31.10.2019 13:43
ja zajadam musy (owocowe albo ze zbożami) Tymbarku, fajnie gaszą głód, skład też świetny, a co najważniejsze bez cukru i glutenu
odpowiedz
Alicja (Ocena: 5) 24.10.2019 12:17
Właśnie o tych tematach rozmawiałyśmy na wykładzie u Aleksandry Łomzik to właśnie ona uświadomiła mi jak ważna jest dieta w zdrowiu psychicznym i samorozwoju.
odpowiedz
sandra (Ocena: 5) 20.10.2019 23:47
kluczem do dobrej sylwetki jest dobra dieta i cwiczenia. nie ma tutaj zadnej filozofii ani drog na skroty. regularne cwiczenia to luz, kocham sport, wiec nie ma dla mnie z tym zadnego problemu, zeby isc na silownie dwa trzy razy w tygodniu. ale musze przyznac, ze nienaiwdze gotowac,wiec jezeli chodzi o diete to ratuje mnie dieta pudelkowa. ja mam z optimal fit z krakowa, wiec jak ktos planuje sie przerzucic na zdrowy styl zycia a nie chce mi sie stac w kuchni, to polecam :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie