Zgadniesz, co ma więcej kalorii? Odpowiedź może Cię zaskoczyć

Czy z pozoru kaloryczne dania rzeczywiście mają dużo kalorii?
Zgadniesz, co ma więcej kalorii? Odpowiedź może Cię zaskoczyć
fot. Instagram.com (https://www.instagram.com/equalution/)
03.06.2019

Jeżeli ktoś zapyta Cię, jakie produkty mają najwięcej kalorii, na pewno wymienisz słodycze, fast foody, napoje gazowane. Generalnie wszystko, co jest słodkie albo tłuste kojarzy nam się z kalorycznością. Aby pokazać kaloryczność poszczególnych produktów, założyciele programu żywieniowego Equalution zilustrowali to na prostych wykresach, a wyniki naprawdę szokują.

Zobacz też: Czy piwo bezalkoholowe jest zdrowe?

Na jednym z wykresów porównano kaloryczność kawałka sernika oraz trzech pełnych posiłków. Zgadliście, co ma więcej kalorii?

 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Wykres wyraźnie pokazuje, że kawałek sernika ma tyle samo tj. 900 cal, co posiłki na pół dnia. Czy zdawaliśmy sobie z tego sprawę? Myślę, że większość z nas zdecydowanie nie. Specjaliści podkreślają, że organizm nie rozpoznaje jedzenia jako dobrego lub złego, zamiast tego jest ono postrzegane jako białko, tłuszcze i węglowodany. Jeśli, więc chcesz schudnąć, specjaliści ds. żywienia radzą, aby zwracać szczególną uwagę, na to co jemy, aby ciężka praca na siłowni nie szła na marne.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Eksperci radzą, aby nauczyć się rozporządzać kaloriami jak pieniędzmi w banku. Nie ma sensu w całotygodniowym ograniczaniu się, aby w weekend spożyć nawet 3 razy więcej kalorii. Niezależnie od tego, czy jest to sernik, alkohol czy czekolada, kluczem jest utrzymanie bardziej zrównoważonej diety przez cały tydzień i nie nadrabianie "zaległości" w weekend.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Czego potrzebuje twoje ciało: 
Nasze ciało opiera się na trzech podstawowych elementach niezbędnych do życia i prawidłowego funkcjonowania: 
1. Makroskładniki odżywcze: składniki odżywcze, których potrzebujemy w dużych ilościach do przeżycia - białko, węglowodany i tłuszcze - dostarczające energię dla naszego organizmu w postaci kalorii
2. Woda: podstawa przetrwania i metabolizmu. 
3. Mikroelementy: składniki odżywcze potrzebne w małych ilościach do przeżycia. Są to witaminy i minerały - przede wszystkim błonnik.

Jesteście zdziwieni kalorycznością powyższych produktów?

Zobacz też: 8 niepozornych produktów, które tuczą

Wychudzona sylwetka jest już passe. Dziś wszystkie celebrytki chcą mieć figurę „slim thick”
Wychudzona sylwetka jest już passe. Dziś wszystkie celebrytki chcą mieć figurę „slim thick” - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (4)

Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 5) 07.06.2019 15:01
w niektórych przypadkach jestem naprawdę zaskoczona. Ja to mam podliczone dzienne kalorie i codzienie 1500 ich zjadam. Dbają o to dietetycy z lightdiet. Czyli gdybym zjadła ten sernik to on by polowe moje dziennego zapotrzebowania pochłoną.. I wtedy mogłabym sobie pozwolić na podwieczorek i kolację...
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 05.06.2019 09:10
Jestem w trakcie kuracji z suplementem figurena. 4 tygodnie i spadek wagi o 5kg. Wydaje się to świetnym rezultatem. Odczuwam to co większość, blokadę głodu / łaknienia oraz przyśpieszoną przemianą materii. Super środek za małe pieniądze.
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 04.06.2019 06:29
Jeśli ma 900 cal to malutko, nawet 1 gram kaszy jaglanej ma ich 1000! Nie myślcie cal z kcal, bo wtedy odchudzanie rzeczy 1000 razy, a to robi różnicę.
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 03.06.2019 16:29
Nie, bo wykres się nie wyświetla. Co za amatorszczyzna
odpowiedz

Polecane dla Ciebie