5 rzeczy, których nigdy nie powinnaś jeść na pusty żołądek

Lista produktów zakazanych, gdy złapie Cię... głód.
5 rzeczy, których nigdy nie powinnaś jeść na pusty żołądek
Fot. Unsplash
10.12.2018

Burczy ci w brzuchu? W zasadzie to mogłabyś zjeść coś większego, bo mały głód przerodził się w wilczy apetyt. Na co masz ochotę? Na wszystko! Ale uważaj, są bowiem takie produkty spożywcze, których nie należy jeść na pusty żołądek. Wśród nich też takie, po które bardzo często sięgamy właśnie w kryzysowej sytuacji. O dziś sięgaj po nie tylko w wtedy, gdy w brzuchu będziesz już mieć tak zwany podkład.

1. Banany

Fot. Unsplash

Banany słyną z tego, że dają energię, przez co to właśnie po nie najczęściej sięgamy, gdy odczuwamy głód. Z punktu widzenia nauki, nie jest to jednak wskazane. Banany jedzone na pusty żołądek rozregulowują poziom magnezu we krwi, a problemy z odpowiednią ilością magnezu kończą się problemami z sercem - a to już nie są żarty.

Zobacz także: Przez miesiąc jadł tylko dania z McDonald's i... schudł!

2. Jogurty

I inne sfermentowane produkty. Na pusty żołądek są wybitnie niewskazane. Wszystko przez kwas chlorowodorowy, który zabija bakterie mlekowe. Masz w zwyczaju jadać na śniadanie jogurt z owocami i granolą? Skończ z tym.

3. Produkty zawierające drożdże

Drożdże podrażniają żołądek i powodują wzdęcia. Ogłaszamy wielki koniec śniadań w postaci drożdżówek!

4. Pomidory

Te popularne i tak uwielbiane przez nas warzywa zawierają wysokie stężenie kwasu taninowego. W sumie nieważny jest ten drugi człon - liczy się to, że to kwas, a więc kolejny czynnik zwiększający zakwaszenie organizmu.

5. Słodycze

Fot. Unsplash

Żelki? Landrynki? Zapomnij. Choć to chyba najbardziej kuszące `przekąski`, są jednocześnie najbardziej niebezpieczne. Najłatwiej i najszybciej jest kupić paczkę z rozpuszczalnymi gumami, ale to szybka droga do cukrzycy. Przez chwilę po zjedzeniu faktycznie poczujesz przypływ energii, ale w następnej kolejności organizm zareaguje już gorzej. Tak nagły i znaczący skok insuliny najpierw cię zemdli, a potem zrobisz się jeszcze bardziej głodna i jeszcze bardziej słaba.

Zobacz także: Dzień Zdrowego Śniadania: 3 pyszne pomysły, które na stałe zagoszczą w Twoim menu

Nie uwierzysz, jak ta dziewczyna wygląda od pasa w górę... (ZDJĘCIA)
Nie uwierzysz, jak ta dziewczyna wygląda od pasa w górę... (ZDJĘCIA) - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (9)

Ocena: 3.67 / 5
amina (Ocena: 5) 10.12.2018 11:59
ja niektórych nie jem ze względów zdrowotnych tak naprawdę, po niektórych to zaraz biegunka albo bóg wie co jeszcze... Dlatego dieta u mnie i preparat intesta to podstawa, bo nigdy nie wiadomo, a po intescie nie mam biegunek i zaparc naprzemiennych
odpowiedz
Marta (Ocena: 5) 10.12.2018 09:01
Nie można jeść też liczi a szczególnie dzieci
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 10.12.2018 06:39
To jak to w końcu jest z tymi produktami? W innym artykule o zdrowych śniadaniach jest wypisane większość tych rzeczy, które powinno się jeść. To żarty jakieś?
odpowiedz
Zielonka (Ocena: 1) 10.12.2018 02:11
o mój borze szumiący... ale bullshit! 1. może jakieś badania? Banany zawierają potas, nie wybitnie dużo, ale jednak, a potas jest niezbędny do prawidłowej pracy serca. Nie ma żadnej różnicy czy zjemy je na pusty czy pełny żołądek. Nie da się tez zjeść tak dużej ilości bananów by przedawkować nimi potas. 2. Kwas chlorowodorowy to kwas solny, który obecny jest w naszym żołądku CAŁY CZAS i ma jednakowe stężenie niezależnie od głodu (u osób zdrowych). W dodatku nasze soki żołądkowe NIE ZABIJAJĄ bakterii kwasu mlekowego (gdyby tak było to wszelkie probiotyki podawane doustnie nie miałyby sensu, a nasz organizm byłby pozbawiony kluczowej odporności. Już reklamy actimela mówią więcej prawdy niż ten "artykół") 3. O tak, MARTWE drożdże na pewno zaszkodzą... Tylko gdy są przeterminowane, a nie zginęły pod wpływem wysokiej temperatury! 4. Nie ma żadnym medycznych dowodów ma "zakwaszenie organizmu"! Jeśli Twoje tkanki lub krew itp. ma niewłaściwe ph oznacz to tyle, że jesteś martwy (lub prawie martwy/umierasz). 5. Słodycze nie są dobre na pusty żołądek dlatego, że są ciężkostrawne i tylko dlatego. By dostać cukrzycy od nadmiernego spożycia cukru trzeba by go było tyle spożywać, że miałoby się nadwagę. Jeśli masz skoki insuliny od których Cię mdli lub jest słabo to znaczy, że czas się zgłosić do lekarza. Takie skoki insuliny mogą wystąpić nie tylko przy jedzeniu słodyczy na pusty żołądek, ale też innych rzeczy bogatych w cukry proste (mleko, owoce) i nie tylko przy zjedzeniu ich na czczo........... Mi się słabo robi jak czytam takie bzdury!!
zobacz odpowiedzi (3)
gość (Ocena: 1) 10.12.2018 01:59
nie szerzcie bzdur merytorycznych! Gdzie jakieś źródła?! Pomidor to owoc nie warzywo, nie każdy kwas zakwasza organizm (???), a słodycze podnoszą poziom GLUKOZY, a nie INSULINY. DNO
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie