Zdrowotne triki, których nauczyła nas Ania Lewandowska!

Stała się jedną z najpopularniejszych polskich ekspertek od zdrowego stylu życia. Jakie jej porady warto zapamiętać?
Zdrowotne triki, których nauczyła nas Ania Lewandowska!
https://instagram.com/annalewandowskahpba/
30.10.2015

Anna Lewandowska w krótkim czasie zbudowała swoją popularność. Prowadzi treningi, udziela porad dietetycznych, motywuje i radzi, jak zdrowo żyć. O zdrowym stylu życia prowadzi blog, wydała na ten temat książkę. Każdego dnia stara się podpowiedzieć Polakom, co jeść i jak ćwiczyć, żeby dobrze się czuć.

Olej kokosowy dobry na wszystko

Jest stałym produktem w kuchni Ani Lewandowskiej. Trenerka wykorzystuje go do przygotowania wielu potraw. Na oleju kokosowym możemy smażyć, smarowań nim pieczywo, dodawać go do zup, sałatek, a nawet do… kawy – to tzw. Bulletproof Coffee, która daje energetycznego kopa na kilka godzin. Rob się ją z parzonej kawy, masła klarowanego, oleju kokosowego i przypraw, ewentualnie z mlekiem do smaku. Olej kokosowy wszechstronnie wpływa na organizm. Usprawnia metabolizm, korzystnie wpływa na funkcjonowanie tarczycy i układu pokarmowego, działa przeciwzapalnie, chroni przed nowotworami, ujędrnia skórę, hamuje apetyt na słodycze, wzmacnia serce, dodaje energii. Zalecana dzienna norma spożycia to 3-4 łyżeczki.

Słodycze? Tak, byle zdrowe

Anna Lewandowska jest przeciwniczką liczenia kalorii. Stawia natomiast na zbilansowaną dietę obfitującą w zdrowe produkty. Znalazła również sposób na słodycze, którymi karmi swojego męża Roberta Lewandowskiego – z jakim efektem, wszyscy wiemy. Wśród słodkich hitów trenerki znajdują się: trufle (z pasty tahini, kakao albo karobu, melasy oraz nasion chia). Z bakalii, oleju kokosowego i melasy Lewandowska robi batony energetyczne. Piecze ciasta z płatków (jaglanych, owsianych), które łączy z owocami, pestkami, przyprawami. Nie odmówi sobie również zdrowej polewy z gorzkiej czekolady i masła klarowanego, a hitem w jej kuchni jest ciasto marchewkowe. Wnioski? Nie musimy sobie wszystkiego odmawiać. Grunt to odżywiać się z głową.

Lunchbox, czyli sposób na zdrowy posiłek

Lewandowska jest wielką miłośniczką pudełek do przechowywania i transportu żywności, czyli tzw. lunchboxów. Na każdym kroku podkreśla, że dzięki nim zawsze ma przy sobie zdrowy posiłek, nie ma więc ryzyka, że nagle dopadnie ją głód i sięgnie po niezdrową przekąskę. Co może znaleźć się w takim pudełku? Wszystko, co pożywne i dobre dla organizmu. Jedna z propozycji trenerki: gotowany czerwony ryż z przyprawami (kurkumą, kuminem, solą morską, czarnuszką, tymiankiem) z łyżką oleju lnianego i prażonymi orzechami pinii plus gotowane szparagi. W lunchboxie mogą też znaleźć się sałatki, zdrowe ciasteczka, pokrojone w plasterki warzywa i owoce itp.

Anna Lewandowska

https://instagram.com/annalewandowskahpba/

Zdrowe zamienniki

Właściwy sposób odżywiania to nie tylko sztuka połączeń. To także stosowanie zdrowych zmienników, szczególnie gdy korci nas, by sięgnąć po coś niezdrowego. Kilka wskazówek Ani Lewandowskiej: makaron pszenny i biały ryż zastąp kaszą albo komosą ryżową. Zamiast cukru wanilinowego stosuj domowy cukier z wanilią. Zamiast lodów ze sklepu – domowy sorbet. A zamiast soli – aromatyczne zioła. Wędliny zastępujemy pasztetami i pastami z warzyw, a mięso z marketu – mięsem od sprawdzonego dostawcy lub rybami. Pamiętajmy, że doskonałym źródłem białka są również warzywa strączkowe. Półprodukty i dania gotowe trzeba zastąpić potrawami robionymi w domu (ze świeżych warzyw, drobiu, ryb). Margaryny do smarowania zamieniamy na masło klarowane albo oliwę z oliwek.

Anna Lewandowska

https://instagram.com/annalewandowskahpba/

Ćwiczyć można wszędzie

Nie chodzi o to, by codziennie biegać na siłownię albo w nerwach planować zajęcia fitness (między pracą a odebraniem dzieci ze szkoły czy innymi obowiązkami). Wszyscy żyjemy szybko i mamy mało czasu, musimy więc rozsądnie nim gospodarować. Dlatego warto pamiętać, że trenować można wszędzie, a specjalistyczny sprzęt w zasadzie nie jest nam potrzebny. Lewandowska od kilkunastu lat trenuje karate. Ty możesz biegać, jeździć na rowerze, rolkach, robić gimnastykę w swoim domu, ogródku, pod blokiem albo na łące. Jesteś zapracowana? Wstań na kilka minut zza biurka, zrób parę skłonów, pajacyków, zejdź i wejdź na trzecie piętro. Nie masz ciężarków? Sięgnij po butelki z wodą. Albo kup skakankę i ćwicz, kiedy najdzie cię ochota.

Anna Lewandowska

https://instagram.com/annalewandowskahpba/

Naucz się odpoczywać

Co? W moim życiu nie ma czasu na odpoczynek! Jeśli właśnie pomyślałaś coś takiego, musisz zmienić sposób myślenia. I swoje życie! Relaks to nie fanaberia, a konieczność, bez której nie można zachować zdrowia i dobrego samopoczucia. Bez odpoczynku da się żyć jedynie na krótką metę. Anna Lewandowska radzi, aby każdego dnia znaleźć czas dla siebie i odważyć się ze sobą pobyć (podpowiedź: zacznij biegać albo spacerować, a połączysz przyjemne z pożytecznym). Zdaniem trenerki odpoczynek powinno się traktować jako inwestycję w siebie. Musimy dbać o jego regularność. Trzeba pozwolić odetchnąć ciału i psychice. Pracoholizm nie prowadzi do niczego dobrego!

Anna Lewandowska

https://instagram.com/annalewandowskahpba/

Badaj się

Ania Lewandowska uważa profilaktykę za najlepszą ochronę zdrowia. Nie musisz bez przerwy biegać po lekarzach, ale regularne badania profilaktyczne są bardzo ważne. „Nie wolno traktować badań jako straty czasu, bo to inwestycja w siebie i bliskich. Lepiej poświęcić jeden ranek na wizytę w laboratorium niż narażać się na ewentualne cierpienia i wydatki związane z chorobami” – uważa trenerka. Nie należy popadać w przesadę i na siłę doszukiwać się chorób, warto natomiast obserwować swój organizm i nie lekceważyć wysyłanych przez niego sygnałów. Raz w roku zrób podstawowe badania krwi i moczu. Pamiętaj o stomatologu, badaniach ginekologicznych i cytologii. Ilość składników mineralnych w organizmie ustalimy dzięki analizie pierwiastkowej włosów.

EPN

Anna Lewandowska

https://instagram.com/annalewandowskahpba/

Trzeba wiedzieć, co z czym łączyć

Żeby dieta była zdrowa, dobroczynnie wpływała na organizm, a składniki pokarmowe maksymalnie nas odżywiały, trzeba stosować odpowiednie połączenia. Kilka wskazówek: węglowodanów nie łączymy w jednym posiłku z białkami, nie powinno się też w jednym posiłku mieszać różnych rodzajów węglowodanów. Białka można łączyć z tłuszczem roślinnym oraz z warzywami, oprócz ziemniaków. Tłuszcze możemy łączyć z węglowodanami i warzywami. Słodkie owoce zawsze jedz osobno, natomiast kwaśne (takie jak agrest, grejpfrut, kiwi, pomarańcza) można łączyć z pestkami i orzechami, a także z fermentowanym nabiałem (czyli jogurtem naturalnym, maślanką, kefirem).

Komentarze (4)

Ocena: 5 / 5
najbrzydsza kobieta na świecie (Ocena: 5) 08.12.2015 12:57
artykuł spoko :)
odpowiedz
Giu (Ocena: 5) 22.11.2015 22:58
Miłe że ktoś ją jednak docenia. Stosując dietę niełączenia schudłam 5kg w 3 miesiące i wróciłam do wagi sprzed 2 ciąż:) Znowu chodzę w spodniach 36!
odpowiedz
sylwia (Ocena: 5) 03.11.2015 01:43
przede wszystkim naturalnie. wiele ekologicznych produktów można znaleźć na bio-kraina.pl
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 30.10.2015 14:20
Ona jest śliczna
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo