Zdrowy jadłospis, który poprawia humor

Jeśli perspektywa całej masy rodzinnych spotkań w czasie świąt przyprawia cię o dreszcze, koniecznie musisz poprawić sobie humor. Postaw na naturalne antydepresanty, które kojąco wpłyną na twoje samopoczucie i sprawią, że odzyskasz chęć do życia!
Zdrowy jadłospis, który poprawia humor
24.12.2008

Jeśli perspektywa całej masy rodzinnych spotkań w czasie świąt przyprawia cię o dreszcze i nadal czujesz zmęczenie po kilku dniach nieustających porządków, koniecznie musisz poprawić sobie humor. Postaw na naturalne antydepresanty, które kojąco wpłyną na twoje samopoczucie i sprawią, że odzyskasz chęć do życia! Podjadaj je między posiłkami i nie martw się kaloriami - dla dobra własnego i swojego otoczenia!

Pestki dyni i słonecznika – tak, wiemy, że mają sporo kalorii, ale oprócz tego zawierają wiele pożywnych substancji, między innymi magnez. Jak odkryli naukowcy, pierwiastek ten redukuje uwalnianie dwóch głównych hormonów stresu - adrenaliny i noradrenaliny. Z kolei przy jego niedoborach, szybciej bije serce oraz mogą pojawić się skurcze żołądka. A jak wiadomo, czujemy się szczęśliwi tylko wtedy, gdy jesteśmy spokojni, zrelaksowani i… zdrowo najedzeni!

Szpinak i brokuły – znajdziesz w nich kwas foliowy, który zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Ponadto, zmniejsza poziom homocysteiny, która, jeśli występuje w dużym stężeniu, powoduje złe samopoczucie.

Brukselka i kapusta – dostarczają sporej dawki witaminy C, na której niedobory cierpimy w stresowych sytuacjach. Aby były pełnowartościowe, należy je krótko gotować. Warto również pamiętać o prawidłowym doprawieniu, najlepiej olejem sojowym, lnianym albo rzepakowym, w których skład wchodzą kwasy tłuszczowe omega-3. Tłuszcze te są bardzo pomocne w komunikacji impulsów nerwowych między neuronami.

Drób i cielęcina – są bogate w białka, które zawierają niezbędny do produkcji serotoniny, hormonu szczęścia, aminokwas – tryptofan. Oprócz tego, jedząc mięso, dostarczysz do swojego organizmu witaminę B6 i B12 – substancje wzmacniające układ nerwowy.

Komentarze (32)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 20.07.2011 11:51
7jxQ7m xbcehqlkxqkb
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 18.07.2011 12:47
NI60nv ziuoupcgsygo
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 18.07.2011 03:38
AKAIK you've got the ansewr in one!
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 16.12.2009 21:10
to jest całkowita racja
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 31.07.2009 16:39
I chleba razowego ;D
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo