Piwo + fast food + słodycze = DIETA POLEK

Jemy za dużo, za tłusto i za słodko. Polki nie mają pojęcia, na czym polega racjonalne odżywianie!
Piwo + fast food + słodycze = DIETA POLEK
19.10.2011

Chociaż większość z nas nie jest zadowolona ze swojej figury, nie potrafimy zaszczepić w sobie zdrowych nawyków żywieniowych. Diety-cud, które raz na jakiś czas stosujemy, pomagają nam stracić kilka kilogramów tylko na chwilę. Prędzej czy później wraca bowiem znienawidzony efekt jo-jo, a my – przytłoczeni naszą wagą – rekompensujemy to sobie słodyczami i alkoholem. Błędne koło się nakręca.

Niewłaściwa dieta jest niestety wynikiem szybkiego tempa, w jakim obecnie żyjemy. Praca od świtu do nocy, liczne nadgodziny, dojazdy… Rzadko kiedy mamy czas na spokojne zjedzenie obiadu, więc zazwyczaj decydujemy się na fast food. Do tego wszystkiego dochodzi ciągły stres i brak sportu. – Przewlekły stres prowadzi do uszkodzenia układu odpornościowego i groźnych chorób, np. miażdżycy, jeśli jeszcze dodamy do niego złą dietę fundujemy sobie kolejne, tzw. dietopochodne schorzenia: cukrzycę, osteoporozę, a także nowotwory – ostrzega Anna Senderska, dietetyk z centrum Enel Med, które sprawdzało niedawno świadomość zdrowotną Polaków z największych miast naszego kraju.

Wyniki tej ankiety okazały się niestety niepokojące. Okazało się bowiem, że aż 54 proc. z nas minimum raz dziennie zajada się słodyczami (największymi łasuchami są według badania mieszkańcy Łodzi). Do tego dochodzi nasza słabość do napojów energetycznych i tłustych potraw. – Zdrowe jedzenie nie może być tylko zrywem, krótkotrwałą dietą (…) Musimy zaszczepiać dobre nawyki już u naszych dzieci. Nie karmić ich pizzą i słodkimi deserkami, unikać batoników i napojów energetycznych, bo nie ma w nich nic zdrowego – radzi Senderska.

dieta polek

Jakie są zatem największe grzechy dietetyczne naszych rodaków?

1. Jedzenie słodkich płatków na śniadanie (mają za dużo cukru)

2. Picie soków z kartonów (z reguły są nafaszerowane konserwantami i cukrem)

3. Zbyt duże ilości piwa (ten alkohol bardzo tuczy!)

4. Jedzenie w pośpiechu, często w barach szybkiej obsługi

5. Zajadanie stresu słodyczami

6. Brak ruchu (po posiłkach najczęściej lądujemy przed telewizorem)

7. Unikanie wagi (warto ważyć się regularnie – w przeciwnym razie możemy nie kontrolować tego, ile przytyliśmy).

Maja Zielińska

Zobacz także:

Czy witaminy można przedawkować?

Przyjmowanie niektórych witamin może być szkodliwe dla organizmu, ze względu na odkładające się toksyny. Sprawdź, których!

Emocjonalne objadanie się - rozpoznaj u siebie i pokonaj (kompendium wiedzy)

Jak odróżnić głód emocjonalny od zwykłego głodu?

Polecane wideo

Komentarze (24)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 10.02.2012 16:09
VzJS5W szcygxcotefg
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 05.02.2012 16:19
MWMSkb fuhfeujwdcex
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 05.02.2012 06:30
Aneta - piękne zdjęcia, widać że jesteście bdrzao szczęśliwe i jak widzę te uśmiechy na twarzy żebyś nie chciała tam zostać
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 20.10.2011 11:03
a ja codziennie mam siłownię, zapijam się wodą, a jem jak chcę - ale nigdy na mieście ;P
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 19.10.2011 20:39
"Polki nie mają pojęcia, na czym polega racjonalne odżywianie!" o Jaaa... jestem po dietetyce, ale jem to co lubie. nie dajmy sie zwariowac, ludzie...
odpowiedz

Polecane dla Ciebie