Dieta ze względu na kolor

Każdemu przypisany jest konkretny kolor, wystarczy sprawdzić w prostym teście, jaki odpowiada tobie i według tego dobrać idealną dietę.
Dieta ze względu na kolor
05.09.2008

Ta informacja na pozór brzmi śmiesznie, jednak, jak wykazały badania naukowców z Centrum Odżywiania Człowieka przy Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, to, jakiego koloru spożywamy potrawy, wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie.

Oddziaływanie kolorów na ludzki organizm od wieków wykorzystuje chińska medycyna naturalna. Proste zmiany w diecie mogą sprawić, że odzyskasz wewnętrzny spokój i równowagę, a twój organizm zacznie prawidłowo pracować i będziesz zdrowsza.

Aby sprawdzić, jaki kolor jest przypisany twojej osobie, musisz przeprowadzić prosty test. Zaznacz wszystkie określenia z poniższych, które odpowiadają tobie, a potem sprawdź, do jakiej grupy należą. Jeśli liczba punktów będzie taka sama, powtórz test i spróbuj jak najbardziej dopasować stwierdzenia do siebie:

Czerwony

- Swobodna

- Gaduła

- Impulsywna i żywiołowa

- Pełna radości życia

- Beztroska

- Władcza i stanowcza

- Wymagająca

- Czasem leniwa

Żółty

- Ambitna

- Spokojna, zawsze opanowana

- Z dystansem

- Realistka

- Stabilna emocjonalnie

- Zdeterminowana w działaniu

- Pracowita

- Małomówna

Zielony

- Nadwrażliwa

- Niespokojna

- Sympatyczna

- Niestała w uczuciach

- Impulsywna

- Optymistka

- Zawsze aktywna

Błękitny

- Uporządkowana

- Opanowana

- Towarzyska

- Godna zaufania

- Chwiejna w nastrojach

- Czasem pobudliwa

- Niespokojna wewnętrznie

Fioletowy

- Refleksyjna

- Drobiazgowa i pedantyczna

- Pesymistka

- Niezbyt towarzyska i małomówna

- Spokojna, opanowana

- Wybredna, ale łakoma

Dzisiaj dieta czerwona. Co tydzień będziemy prezentować diety dla kolejnych kolorów.

PRZESTAŃ LICZYĆ KALORIE, ZWRACAJ UWAGĘ NA KOLOR TEGO, CO JESZ

Dieta dla osób z czerwonej grupy reguluje ciśnienie krwi, przyspiesza metabolizm, zatrzymuje gwałtowne zmiany nastroju, ułatwia trawienie.

Produkty, na których powinnaś oprzeć jadłospis:

  • czerwone mięso: wołowina, jagnięcina;
  • truskawki świeże i mrożone;
  • pomarańcze, mandarynki;
  • czereśnie i wiśnie;
  • żółty melon, dynia;
  • marchewka lub sok z jej dodatkiem, np. bananowo - mandarynkowo - marchewkowy;
  • pomidory.

Produkty, które powinnaś ograniczyć:

  • potrawy smażone na tłuszczu;
  • mleko i żółte sery;
  • alkohol, szczególnie piwo i drinki;
  • słodycze i mocna kawa.

Zastosuj się do tych wskazówek i wprowadź je do swojej diety.

Na śniadanie jadaj zazwyczaj to samo, dopiero podczas obiadu i kolacji urozmaicaj swoją dietę.

Pierwsze śniadanie:

- szklanka ziołowej lub owocowej (np. z hibiskusa) herbaty, bez cukru;

- pojemniczek chudego jogurtu naturalnego;

- 20 dag sałatki owocowej, np. z truskawek, malin lub mieszanych owoców;

- 1 kromka ciemnego, tostowego pieczywa.

Drugie śniadanie:

- szklanka soku z różowych grejpfrutów przyprawionego pieprzem, solą i kroplą oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia.

Dzień pierwszy

Obiad:

- zupa z dyni;

- warzywa (marchewka, czerwona kapusta ugotowana na parze, pomidor, kawałek rzepy, papryki, 1 – 2 rzodkiewki, łyżeczka oliwy).

Kolacja:

- 1 szklanka soku z porzeczek i malin;

- sałatka z arbuza;

- 1 szklanka świeżego soku z pomarańczy.

Dzień drugi

Obiad:

- zupa krem z pomidorów, z dodatkiem świeżej bazylii;

- ryba pieczona lub gotowana na parze, z plasterkiem cytryny i jedną łyżeczką sosu sojowego.

Kolacja:

- sałatka z pomarańczy (1 pomarańcza, kilka liści sałaty, łyżeczka oliwy, sól, parę ziarenek sezamu);

- grzanka z pomidorem.

Dzień trzeci

Obiad:

- szklanka zupy kremu z selera (kawałek bulwy i łodygi, marchewki, pomidor, 5 truskawek i garść malin);

- polędwica z porzeczkami i łyżką ugotowanego makaronu.

Kolacja:

- pucharek mieszanych cytrusów (1 pomarańcza, pół grejpfruta, 1 mandarynka, sok z cytryny);

- sałatka z warzyw z grzanką.

Polecane wideo

Komentarze (63)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 13.11.2010 21:49
jestem czerwona ale dieta mi nie pasi x___x
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 11.12.2008 15:05
A ja mam po kilka cech z każdego koloru :)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 12.11.2008 20:33
Czerwone.mi sie podoba ten pomysł.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 20.09.2008 16:34
Ja jestem czerwona xP Ale jakoś nie czuję żeby się zastosować do tej diety ^^
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 19.09.2008 09:19
[quote="Gosc"]ta dieta to chyba dieta dla anorektyczek a czerwone mieso jest najgorsze jakie moze byc[/quote] czerwone mięso odpada okropne........
odpowiedz

Polecane dla Ciebie