Jak skutecznie obrzydzić sobie słodycze?

Razem z nami dokonaj cukrowego zamachu na swoje podniebienie! Gwarantujemy skuteczność terapii wstrząsowej!
Jak skutecznie obrzydzić sobie słodycze?
24.11.2010

Jak zrezygnować ze słodyczy? Wszystkie wiemy, jak trudne to zadanie! Codzienne próby, tysiące porażek i nowe sposoby na to, by w końcu móc się powstrzymać. Dietetycy radzą: słodycze zastąp suszonymi owocami, orzechami, bądź słodkimi niskokalorycznymi deserami, takimi, jak np. galaretka. Cokolwiek mówiliby specjaliści, my dobrze wiemy, że nic nie zastąpi smaku cukru i czekolady! Być może metodą na codzienne obżarstwo jest sprawienie sobie jednorazowej uczty, która na długi czas obrzydzi nam jedzenie słodyczy?

Czy chodzi o ilość pochłoniętych kalorii? Bynajmniej! Siłę rażenia zapewni najsłodszy z możliwych smak, na długo pozostający w naszej pamięci. To przestroga przed tym, czym tak naprawdę są słodycze! Tysiącami słodyczy, dekagramami bezużytecznego cukru i fałszywą przyjemnością, najczęściej kiepskiej jakości, na którą powinniśmy pozwalać jedynie od czasu do czasu…

Własne menu słodkości dla istnego łasucha-kamikaze skomponuj według swoich aktualnych potrzeb! Jeśli nie potrafisz zapomnieć o smaku czekolady, wybierz słodką katorgę podniebienia z kakao w roli głównej! Dla fanek bitej śmietany – tłusta wersja mleczna. Miłośniczki krystalicznego cukru powinny wybrać skoncentrowany atak szalenie słodkiego smaku!

Mam ochotę na: cukier!

Zacznijmy od pragnienia, które ugasić jest najłatwiej! Wokół aż roi się od cukru! Jeśli jednak nie przekonuje cię wizja jedzenia go łyżeczkami, będąc na prawdziwym głodzie, spróbuj miodowych deserów! Miód, choć równie kaloryczny, jest o wiele zdrowszy niż biały lub brązowy cukier. Mimo wszystko najlepszym pomysłem na „zapchanie się” maksymalnie słodkimi deserami jest wycieczka do tradycyjnej polskiej cukierenki. To tu znajdziesz wszystko, czego ci potrzeba. Na swoją deserową… czarną mszę kup bezy, krówki i chałwę. To najsłodsze polskie desery znane zarówno nam, jak i naszym mamom i babciom! Po kilku sztukach zagłodzisz się na długo!

dieta

Mam ochotę na: krem i bitą śmietanę!

Jak bezpowrotnie zniszczyć chęć na śmietanowo-maślaną rozpustę? Bita śmietana i słodkie kremy to nic innego, jak kaloryczna mieszanka cukru, tłuszczu, sztucznego zapachu i mleka lub śmietany – najczęściej z proszku. Mimo tak odstręczającego składu fałszywych słodkości, nadal mamy na nie ochotę! Rozwiązanie to wszelkie desery, łączące w sobie cukier, produkty mleczne i zapychacze w postaci kasz i ryżu. Jeśli nie jesteś fanką słodkiej kaszki mannej bądź ryżowych deserów mlecznych, które przynoszą efekt nasycenia i wrażenie porównywalne do pochłonięcia ton kremu i bitej śmietany (a przy tym mniej kaloryczne), mleko i cukier połącz z kokosem. Pamiętaj, musi być sycąco, biało i wyjątkowo słodko! Polecamy również pochodną bezy – mega słodkie kokosanki!

Mam ochotę na: czekoladę!

Czekolada to nasz najtrudniejszy przeciwnik! Stwierdzono naukowo, że kakao uzależnia, podobnie, jak chociażby kofeina. Jak na długo pozbyć się silnej ochoty na czekoladę? Dobrym pomysłem jest podjadanie ciemnej czekolady ze stężoną zawartością kakao (na rynku dostępne są czekolady z 96% zawartością kakao). Zapamiętaj, że w czekoladowym nałogu nie chodzi o cukier – to właśnie kakao nie pozwala naszemu organizmowi zapomnieć o sobie na zawsze. Jeśli tak silne uderzenie nadal nie pomaga, czas zabić deserowe szaleństwo… jego kiepską jakością. Zjedz czekoladowy i wyjątkowo sycący deser z pobliskiej cukierenki. Chodzi o słynną bajaderkę, czyli okrągłe ciastko zwane potocznie również „kartofelkiem”. Dobrym wyborem osoby, znajdującej się na czekoladowym odwyku, będą paskudne przetwory czekoladopodobne, które przypomną ci "prawdziwy" smak tego, od czego jesteś uzależniona!

Pamiętaj, nie namawiamy cię do obżarstwa! Chodzi o swego rodzaju słodyczowy zamach na wasze podniebienia, który sprawi, że zamiast codziennego podjadania słodyczy po trochu, słodkie desery i pyszne czekolady obrzydną ci na długi czas!

kuchnia i diety

Na koniec parę pomocnych porad, które pomogą ci rzucić twój kaloryczny nałóg:

•  Zamiast czekoladek i słodkości znanych marek, wybieraj domowe desery i ciasta z okolicznych cukierni. Popularni producenci słodyczy dobrze wiedzą, jak skomponować skład swoich produktów, aby ich smak był idealnie słodki, lecz nie na tyle, by móc się nim nasycić. W rezultacie uzależniasz się od nich jeszcze bardziej!

•  Unikaj słodko-gorzkich połączeń! Czekolada z orzechami bądź waflem to połączenie, które od razu chwyta za serce każdego smakosza i trudno sobie ich odmówić!

•  Sama piecz ciasta. Zobaczysz, ile cukru trzeba użyć (i pochłonąć), żeby deser był smaczny. Trud włożony w pracę nad deserem zabiera czas i energię, a swoje wytwory nie smakują już tak bardzo, jak produkty ze sklepowej półki.

•  Wybieraj czekolady z dodatkiem chilli – pikantny posmak deseru nie zachęci cię do sięgnięcia po kolejną porcję.

Oliwka Mostowska

Zobacz także:

Dieta pod kolor oczu: słodycze dla niebieskookich

Według niektórych barwa tęczówki może wskazywać najlepszą dla danej osoby dietę. Dziś przedstawiamy wam rady dla niebieskookich. Poprzednio prezentowaliśmy zalecenia żywieniowe dla zielonookich.

Jak skutecznie ograniczyć jedzenie słodyczy?

Puszyste babeczki, pączki z wiśniową marmoladą i tabliczka ulubionej, mlecznej czekolady… Brzmi pysznie, prawda? Ale lato zbliża się wielkimi krokami i czas zapomnieć o łakociach, które stały się twoją obsesją!

Komentarze (112)

Ocena: 5 / 5
Rydygier 03 (Ocena: 5) 16.07.2015 01:14
hmm artykuł jest ok chodź ja i tak nie jadam takich trucizn...ale mojej kumpeli pomogło schudła :)))
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 29.03.2015 19:42
To dziala! Tydzien temu obzarlam sie pieguskami,cala paczka poszla. Do teraz mam odruch wymiotny!!
odpowiedz
marlsos (Ocena: 5) 03.05.2013 09:56
Co za skrajnie głupi artykuł. Przecież na słodycze nie masz ochoty raz w tygodniu, ale codziennie, a jeśli każdego dnia będziesz ich dużo jadł/a to przytycie będzie twoim najmniejszym problemem. Nie można obrzydzić słodkiego smaku/słodyczy dużo ich jedząc. Obrzydzisz je sobie, ale na jeden dzień.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 13.08.2012 18:20
ja wybieram po prostu suszone owoce mają dużo witamin panorzeszek.pl/produkt/suszone-owoce/morele-suszone a przy tym są słodkie a przede wszystkim pyszne
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 31.07.2011 20:00
Objadanie się słodyczami prowadzi do grzybicy układu pokarmowego (kandydozy) :/
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo