Mają smukłą sylwetkę, są zdrowi, nie dotyka ich efekt jojo. Oto 10 sekretów szczupłych ludzi

Jak to jest, że jedni są na wiecznej diecie, żeby ubył im ledwie centymetr, a innym utrzymanie szczupłej sylwetki przychodzi tak łatwo? My już wiemy – teraz dowiedz się Ty.
Mają smukłą sylwetkę, są zdrowi, nie dotyka ich efekt jojo. Oto 10 sekretów szczupłych ludzi
Fot. Unsplash (Allison Heine)
16.05.2021

Jeśli chodzi o dbanie o sylwetkę, ludzi można podzielić na dwie grupy. Jednym kompletnie to nie wychodzi, choć nie brakuje im zapału, a innym przychodzi to bardzo łatwo. W czym zatem tkwi sekret bycia szczupłym i zdrowym?

Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu bliżej.

Zobacz także: Co jeść, aby schudnąć? Pomysły na 6 dietetycznych dań

Nawyki szczupłych osób

Ciągle jedzą

Regularne odmawianie sobie jedzenia w ramach walki z nadwagą przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Metabolizm spowalnia, a organizm zamiast spalać tkankę tłuszczową, zaczyna ją magazynować. Tymczasem żeby przemiana materii pracowała na wysokich obrotach, należy jeść. Regularne posiłki co 2-3 godziny pomogą utrzymać optymalne tempo metabolizmu i nie doprowadzą do wystąpienia wilczego głodu, który mógłby skończyć się niekontrolowaną ucztą.

Nie przejmują się dietami

Zapomnij o rygorystycznych dietach. Zapomnij o liczeniu kalorii. Zapomnij o żywności typu light. Szczupli ludzie jedzą, na co mają ochotę – sęk w tym, że mają ochotę na właściwe produkty. Właściwe to znaczy zdrowe, naturalne, mądrze skomponowane. Nie potrzebujesz diety odchudzającej, tylko rozsądnego jadłospisu na co dzień – do końca życia! Wzorem szczupłych ludzi powinnaś zmienić nawyki żywieniowe. Pić świeże koktajle zamiast napojów gazowanych, ograniczyć węglowodany i nie bać się tłuszczu. Szczupli ludzie nie katują się, gdy zjedzą ciastko (choć najchętniej wybierają domowej roboty ciastka owsiane).

Nie przejmują się opinią innych

„Kiedy jesteś gruba, mówią ci schudnij… Kiedy jesteś szczupła, mówią ci, że wyglądasz jak anorektyczka… Kiedy jesteś wysportowana, mówią ci, że wyglądasz jak chłop… Kiedy jesteś w dołku, mówią ci weź się w końcu w garść… Kiedy osiągasz sukces, mówią ci, że to tylko dzięki koneksjom… Ech… Walcz o swoje! Przestań się koncentrować na tym. czego nie masz, a mają inni… Zacznij się koncentrować na tym, co masz i co chcesz mieć” – to fragment jednego z wielu motywacyjnych wpisów Ewy Chodakowskiej. Szczupli dobrze czują się sami ze sobą, a opinia innych nie ma dla nich znaczenia.

Lubią się ruszać

Szczupli ruszają się, bo to lubią. Przede wszystkim znajdują aktywność fizyczną dla siebie. Nie lubisz siłowni? W porządku. Możesz przecież biegać, tańczyć, grać w kosza czy w ping-ponga, pływać, spacerować, jeździć na rowerze… Też nie? To poćwicz w domu. Szczupli znajdują formę aktywności dla siebie i się jej trzymają – dzięki temu mają z tego frajdę, są systematyczni i osiągają efekty. Zanim nie odkryjesz, jak wspaniała może być aktywność fizyczna, trudno ci będzie zrzucić bagaż niepotrzebnych kilogramów i utrzymać efekty odchudzania.

Piją dużo wody

Minimum dwa litry niegazowanej wody dziennie dla kobiety oraz dwa i pół dla mężczyzny – to podstawowe zalecenia dotyczące spożycia wody. Z czym bardzo często można zobaczyć szczupłą osobę? Z butelką wody. To bardzo ważne, aby popijać wodę małymi łyczkami przez cały dzień. Bardzo dobrą praktyką jest picie wody zaraz po przebudzeniu (np. z dodatkiem soku z cytryny i z miętą albo z octem jabłkowym, ewentualnie z miodem dla lepszego smaku). Człowiek jest głównie zbudowany z wody – to podstawowy budulec każdej komórki! Nie schudniesz i nie będziesz zdrowa, jeśli o niej zapominasz.

Korzystają z każdej okazji do ruchu

Szczupli ludzie po prostu ciągle są w ruchu, to cała tajemnica. Są energiczni, zabiegani, uprawiają sport. Chętnie wskoczą na rower (w dużych miastach świetnie sprawdza się rower miejski) albo pójdą pobiegać. Dadzą się namówić na squasha albo pojeżdżą na rolkach. Uwielbiają aktywnie spędzać czas – w weekend prędzej zdecydują się na ściankę wspinaczkową niż na łażenie po galerii. Korzystanie ze schodów zamiast windy to też sekret szczupłych.

Wysypiają się

Badania naukowe potwierdziły, że osoby, które zarywają noce i mają sen kiepskiej jakości, przybierają na wadze i mają problem z utrzymaniem właściwej masy ciała. „Sen to oprócz regularnej pielęgnacji najlepszy zabieg urodowy. Jeżeli nie mamy szansy się wyspać, nawet idealny makijaż niewiele zdziała” – powiedziała aktorka Małgorzata Kożuchowska w jednym z wywiadów. Według naukowców brak snu sprawia, że ciągle czujesz się głodna i jesz więcej, niż potrzebujesz. Poza tym nie masz siły ani ochoty na ruch. Odpowiednio długi, dobry sen jest niezbędny dla regeneracji.

Nie poddają się

Szczupli ludzie są konsekwentni i wytrwali. Nie pozwalają, żeby jeden zawalony trening przerodził się w trzy, cztery, dziesięć zawalonych treningów. Bo, jak już wiesz, lubią się ruszać i szukają okazji do aktywności fizycznej. Dziś nie wyszło? To nie koniec świata. Znajdują wolną godzinę i wprawiają ciało w ruch. Poza tym nie wiedzą, co to słomiany zapał, bo ruch jest dla nich naturalny jak oddychanie. 

Planują posiłki

Jeśli nie będziesz tego robić, istnieje ryzyko, że sięgniesz po niezdrowe jedzenie, zwłaszcza gdy nagle dopadnie cię głód. Szczupli robią zapasy na kilka dni, mrożą, zdrowe posiłki pakują do pudełek, a przy sobie zawsze mają odżywcze batoniki musli albo paczuszkę orzechów.

Jedzą kolorowo

Bardziej niż o kalorie dbają o to, żeby mieć przed sobą produkty zielone, żółte, czerwone, fioletowe, brązowe… Pod żadnym pozorem nie białe. Bo kalorie są złudne – garść orzechów może być nawet bardziej kaloryczna niż garść chipsów, ale ich wpływ na twoje zdrowie i figurę będzie diametralnie inny. Dlatego jedz kolorowo, pij barwne koktajle, podjadaj kolorowe przekąski – i chudnij.

Zobacz także: Największe mity na temat odchudzania

Polecane wideo

Ile ważą znane modelki?
Ile ważą znane modelki? - zdjęcie 1
Komentarze (12)
Ocena: 3.92 / 5
Andzia (Ocena: 5) 01.06.2021 00:23
Bo nie istnieje coś takiego jak idealna dieta, a po prostu racjonalne odzywianie. I tu chodzi raczej o filizofie zdrowego odzywiania a nie głodówki. To jak sie traktuje nasz organizm odbija sie i na sylwetce i na tym jak funkcjonujemy w ciągu dnia. Dlatego każdą diete powinno sie zaczac od badań, zeby wiedziec jak organizm ma sie w danej chwili. W diagnostyce maja nawet specjalny pakiet fit&active z konsultacja specjalisty, który omawia wyniki i wskazuje kierunek zdrowego odzywiania. Pakiet teraz jest w cenie promocyjnej, wiec warto sie ogarnąc i skorzystać, by zdązyć do lata
odpowiedz
Jadzia (Ocena: 5) 19.05.2021 15:55
W końcu się za siebie wzięłam. Kupiłam sobie catering dietetyczny warszawski dzień od Pana Gesslera i wreszcie jestem zadowolona z jakichkolwiek postępów w diecie.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 17.05.2021 17:30
W ogóle nie mogę się z tym zgodzić. Jestem szczupła całe życie, ważę 49kg przy 178cm wzrostu i nie dbam o siebie kompletnie. W skrócie mówiąc zjadam 1-2 posiłki dziennie, zazwyczaj pod sam wieczór i często jest to jedzenie z mcdonaldsa, gotowce z marketu, albo po prostu jakieś chipsy czy ciastka. Nigdy nie planuje posiłków, o istnieniu wody często zapominam, zazwyczaj piję energetyki i cole, bo po prostu jestem uzależniona od kofeiny i się kompletnie nie wysypiam. Do tego nie znoszę ruchu, w życiu nie uprawiałam żadnego sportu, a jak już muszę wyjść z domu to z własnej woli przejdę max.1,5km w jedną stronę, większe dystanse pokonuje samochodem.
zobacz odpowiedzi (1)
ciasteczko (Ocena: 1) 17.05.2021 16:44
To Nieprawda,kłamstwa,bzdury.. ten artykuł jest tutaj niepotrzebny,jeszcze na stronie głównej.
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 17.05.2021 13:38
Co za bzdury. Kolejny artykuł napisany chyba tylko po to, żeby pod spodem mogły się reklamować jakieś firurelle i inne ściemy. Jedyną rzeczą, która zapewni Ci zdrowy spadek wagi jest deficyt kaloryczny ok 150-200 kcal, natomiast utrzymanie wagi - trzymanie ilości przyjmowanych kalorii na właściwym dla Ciebie poziomie. Nie ma magii. Ostatnio czytałam artykuł, gdzie wybrano 20 najpopularniejszych środków na odchudzanie i NIE MA DOWODÓW, że działają. Chyba, że ktoś chce przejść na metę, to działa na 100%, pytanie jakim kosztem. I nie ma tak, że jak zdrowo, to jesz ile chcesz i będzie okej. Nie będzie. Dodatkowo polecam zbadać hormony, w szczególności tarczycy. Powodzenia.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie