Najgorsze nawyki, które dodają zbędnych kilogramów. Cierpi na tym cała sylwetka

Robisz to codziennie rano, a nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy.
Najgorsze nawyki, które dodają zbędnych kilogramów. Cierpi na tym cała sylwetka
fot. iStock (Foxys_forest_manufacture)
07.01.2021

Nie od dziś wiadomo, że w pierwszej połowie dnia możemy znacznie wpłynąć na nasz poziom energii i samopoczucie przez pozostałą część doby. Dlatego tak istotne są nasze poranne nawyki, które często okazują się bardzo szkodliwe dla naszego metabolizmu i ogólnego wyglądu sylwetki.

Zobacz również: Dietetycy policzyli, ile kromek chleba można zjeść dziennie, żeby nie przytyć

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, że te drobne czynności mogą dodawać Ci zbędnych kilogramów, a Ty wcale nie jesteś tego świadoma. Z tą wiedzą na pewno będziesz już bardziej uważna.

Czego nie robić rano, aby schudnąć?

#1 Zaczynasz dzień od kawy

Niektóre z nas rano nie mają ochoty na śniadanie lub zwyczajnie tak wcześnie nie odczuwają jeszcze głodu. Najgorszym, co możesz wówczas zrobić dla swojego organizmu, jest napicie się kawy na pusty żołądek. To tylko pozory, że gorący napój natychmiast postawi Cię na nogi. W rezultacie dodatkowo odwadniasz swoje ciało, które i tak jest już wystarczająco zmęczone procesami trawiennymi, które zachodziły podczas snu. Poruszaj się trochę, napij ziołowej herbaty lub naparu z kurkumy czy imbiru, a pobudzisz narządy do pracy i zadbasz o swoją odporność.

#2 Śniadanie złożone z pustych kalorii

Kolejny poważny błąd to przygotowanie śniadania wyłącznie z przetworzonych produktów. O tej porze powinnaś dostarczyć sobie niezbędnych składników i energii na pozostałą część dnia, dlatego zrezygnuj z drożdżówek czy płatków śniadaniowych, które są jedynie bombą pustych kalorii. 

Może to nie jest idealna pora na kreatywne gotowanie, ale możesz zaplanować posiłek wieczór wcześniej, a nie wbiegać spóźniona do pobliskiej piekarni po gotową przekąskę pełną glutenu.

#3 Spanie zbyt długo

Jesteś fanką ustawiania kilku budzików i klikania drzemek na telefonie? Nie tylko zbyt mała ilość snu ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Naukowcy ostrzegają, że sen wydłużający się do 10 godzin może podwyższać poziom kortyzolu w organizmie i sprawiać, że rano czujemy się ospałe i chętniej sięgamy po słodkie przekąski. Postaraj się zatem przesypiać optymalne 8 godzin dziennie.

Zobacz również: Jesz, chociaż nie jesteś głodna? Anna Lewandowska zdradza sposób na zajadanie emocji

Polecane wideo

Znaki zodiaku a śniadanie. Co powinnaś jeść o poranku?
Znaki zodiaku a śniadanie. Co powinnaś jeść o poranku? - zdjęcie 1
Komentarze (3)
Ocena: 5 / 5
Iza (Ocena: 5) 01.03.2021 07:45
W zdrowym ciele zdrowy duch! Warto coś zrobić dla siebie. Właściwy ruch i dieta to podstawa zdrowia i dobrej figury. Bilans kaloryczny jest bardzo ważny. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Jak się chce mieć ładną figurę to trzeba zacząć o siebie dbać nic samo się nie zrobi.
odpowiedz
Madzia 88 (Ocena: 5) 12.01.2021 10:02
Popełniałam wszystkie powyższe błędy i ciężko mi było schudnąć, ale od 1,5 miesiąca popijam dwa razy dziennie przesmaczną herbatkę super linia z fito apteki z kminkiem, pieprzem i masą dobroci i widzę konkretne efekty, czasem małymi kroczkami szybciej dojdzie się do celu, nie warto się za bardzo ograniczać
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.01.2021 09:58
jak schudnąć? moja odpowiedź jest taka, warto stosować do diety suplement figurena. Są to tabletki na odchudzanie które faktycznie działają. Mi pomogły schudnąć 12kg wieć i każdej pomogą, ale pamietajcie o diecie.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie