Dieta ketogeniczna: pełny jadłospis na 7 dni

Dzięki niej masz szansę na schudnięcie bez efektu jojo.
Dieta ketogeniczna: pełny jadłospis na 7 dni
fot. Brooke Lark / Unsplash
14.05.2020

Otyłość to choroba cywilizacyjna. Osoby, które borykają się z nadmierną wagą, osłabiają swój układ odpornościowy. Obciążony organizm jest z kolei narażony na problemy w postaci współistniejących chorób naczyniowo-sercowych, cukrzycy, mogą występować zaburzenia oddychania, kłopoty z przeciążeniem i zwyrodnieniem stawów, uszkodzenie kręgosłupa i wiele innych poważnych zaburzeń, zagrażających zdrowiu, a nawet życiu. Keto jadłospis może okazać się zbawienny dla wszystkich szukających dobrego planu dietetycznego, który pomoże ustabilizować i utrzymać wagę, wspomóc witalność. Potrawy, które znajdziesz poniżej, są łatwe w przyrządzeniu, sycące i naprawdę pyszne, dlatego o motywację nie będzie trudno!

Sporządzamy listę akceptowanych produktów

Jadłospis diety ketogenicznej eliminuje wszystkie produkty węglowodanowe, żywność przetworzoną i cukry. Podstawą dietą będą zdrowe tłuszcze – mięso, orzechy, oleje, nasiona. Dieta ketogeniczna zaleca spożywanie białka w postaci mięsa dobrej jakości, pełnotłustego nabiału o obniżonym poziomie węglowodanów, warzyw – szczególnie zielonych i liściastych – ale możesz też zajadać pomidory, brokuły, kalafior, ogórki i paprykę. Pij duże ilości wody. Zalecane jest również nawadnianie się ziołowymi herbatami, oczywiście bez cukru. Możesz też włączyć część owoców: jagody, cytryny, awokado, maliny, porzeczki, aronię, truskawki, borówki i jeżyny – dostarczą witamin, ale musisz pamiętać o zachowaniu umiaru.

Fot. materiały prasowe

Przykładowy jadłospis diety ketogenicznej

Jeśli chodzi o rozpoczęcie diety ketogennej (lub jakiejkolwiek innej diety), wszyscy eksperci są zgodni – aby osiągnąć sukces i trwale schudnąć bez efektu jojo, musisz posiadać szczegółowy plan żywieniowy.

Prawdopodobnie będzie to kwestia prób i błędów, więc aby dowiedzieć się, jak prawidłowo powinny wyglądać twoje posiłki podczas diety keto, oto szczegółowy jadłospis diety ketogenicznej na tydzień dla początkujących. Możesz go modyfikować w zależności od indywidualnych potrzeb żywieniowych.

Poniedziałek

  • Śniadanie: keto owsianka z orzechami laskowymi, pestkami dyni, słonecznikiem, malinami, zalana mlekiem migdałowym
  • Obiad: dietetyczna zupa kalafiorowa z chipsami z boczku
  • Kolacja: pieczony seler, marchewka, pietruszka z dipem z jogurtu z ziołami i cytryną

Wtorek

  • Śniadanie: jajecznica na maśle ze szczypiorkiem
  • Obiad: smażona pokrojona w paski wołowina, podduszona z szatkowaną kapustą, marchewką i cebulą, polana sosem sojowym
  • Kolacja: pieczarki nadziewane starym serem, zapiekane w piekarniku

Środa

  • Śniadanie: keto pudding z borówkami lub porzeczkami, podane z mlekiem kokosowym
  • Obiad: pierś z kaczki z brukselką w masełku tymiankowym
  • Kolacja: sałatka z tuńczyka z pomidorem, cebulą i ogórkiem konserwowym

Czwartek

  • Śniadanie: szakszuka
  • Obiad: łosoś podany na szparagach, skropiony cytryną
  • Kolacja: sałatka z grillowanej piersi kurczaka, sałaty, pomidora, ogórka, fety i orzechów włoskich, skropiona oliwą i cytryną

Piątek

  • Śniadanie: omlet na słono z dwóch jaj i boczku
  • Obiad: szaszłyki z krewetek z awokadowym sosem
  • Kolacja: pasta z makreli, jajek i twarogu

Sobota

  • Śniadanie: dwa jajka na miękko z pomidorkami koktajlowymi i oliwki
  • Obiad: lasagne z sosem pomidorowym, zmielonym mięsem z indyka i cukinią zamiast makaronu, zapiekane serem mozzarella
  • Kolacja: zupa pieczarkowa ze świeżą natką pietruszki i koperkiem

Niedziela

  • Śniadanie: keto z szynką, serem i pomidorem
  • Obiad: wieprzowe polędwiczki polane sosem sojowym, zamarynowane w imbirze
  • Kolacja: keto ryż z kalafiora z roladkami schabowymi i ogórkiem

Planowanie i przestrzeganie diety

Dieta ketogeniczna pozwala na zachowanie dużej różnorodności w przygotowaniu posiłków, dlatego nie jest banalna i nudna. Jadłospisj podsuwa szeroki wybór z grup polecanych produktów, które można dowolnie komponować, przetwarzać i używać do sporządzenia wyśmienitych dań. Wiesz, co jeść aby schudnąć, możesz zainspirować się podanymi propozycjami, by stworzyć dania na każdy dzień, które nie wymagają długiej listy ciężko dostępnych towarów. Możesz je nabyć w każdym sklepie, nawet niewielkim supermarkecie. Pamiętaj, aby czytać etykiety kupowanej żywności i wybierać taką, która ma zdrowy skład.

 

Materiał partnera

Komentarze (6)

Ocena: 5 / 5
Judyta (Ocena: 5) 14.07.2020 17:16
Ja to jakoś nie ufam tej diecie. Moim zdaniem o wiele lepszym rozwiązaniem jest catering dietetyczny. Sama zamówiłam sobie ostatnio warszawski dzień i jestem z niego mega zadowolona.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 14.05.2020 12:56
Ja też polecam! na https://pl.hyperketo.net/ kupiłam dietę i jestem strasznie zadowolona :)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 14.05.2020 12:45
Dieta ketogeniczna w przypadku szybkiego odchudzania jest ok. Jojo jest możliwe jak w każdej diecie... Polecam Wam sprawdzić HyperKeto - to taka strona która układa indywidualne plany keto. Robią dobrą robotę.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 14.05.2020 11:05
Na keto tez trzeba utrzymywać limit kalorii. Jeśli zje się za dużo to tez się tyje. A skutków ubocznych ma sporo ta dieta. Uważajcie na nią
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 14.05.2020 11:04
W 7dni się nie jest na diecie keto - organizm potrzebuje więcej czasu na zmianę metabolizmu na ketozę. Przez 7dni jedynie będziemy odczuwać skutki uboczne początku przestawiania się na keto. Ponadto nie polecam tej diety kobietom, szczególnie z problemami tarczycy. Obniża poziom fT3, który jest najbardziej aktywną gormą hormonu. Co za tym idzie - włosy wypadają po 400 dziennie. Po roku od zakończenia keto, włosy nadal nie wróciły do stanu przed dietą. Nie polecam
odpowiedz

Polecane dla Ciebie