Jak szybko schudnąć na wiosnę? Oto 5 sposobów, które naprawdę działają

W dodatku przyniosą długotrwałe efekty.
Jak szybko schudnąć na wiosnę? Oto 5 sposobów, które naprawdę działają
fot. Siora Photography / Unsplash
31.03.2020

Gdy tylko zbliża się wiosna, wiele z nas zadaje sobie pytanie: jak szybko schudnąć? Czy istnieją w ogóle sprawdzone metody na zrzucenie zbędnych kilogramów? Otóż tak. Poniżej znajdziesz 5 sprawdzonych sposobów na to, aby idealna sylwetka nie pozostała tylko w kwestii twoich marzeń.

1. Dieta

Choć wydaje Ci się, że zrzucenie zbędnych kilogramów to karkołomne zadanie, to wcale nie musi tak być. Należy trzymać się kilku reguł. Przede wszystkim całkowicie i konsekwentnie odstaw słodycze, są to bowiem puste kalorie. Z diety musisz również wyeliminować słone przekąski, fast foody oraz gotowe dania. Mają one w swoim składzie znacznie więcej soli, niż potrzebuje nasz organizm. Nie powinnaś sięgać również po kolorowe, gazowane napoje oraz soki, które są wyjątkowe przecukrzone.

Dieta wcale nie oznacza rezygnacji z poszczególnych posiłków. Wprost przeciwnie, oznacza właśnie regularne odżywianie się, dzięki któremu nie podjadasz pomiędzy posiłkami. Odchudzanie przyniesie efekt tylko wtedy, kiedy będziesz jeść niewielkie porcje, ale częściej. Pamiętaj, aby słodyczy nie zastępować owocami, ponieważ mają one w sobie sporo cukrów prostych. Warzywa są mniej kaloryczne.

Fot. Brooke Lark / Unsplash

Niezwykle istotne są śniadania, które warto zjeść w ciągu godziny od momentu wstania z łóżka. Nie rezygnuj z kolacji, którą z kolei należy zjeść dwie godziny przed snem.

Dopasowanie jadłospisu do twoich potrzeb to podstawa sukcesu. Warto zatem pokusić się o przygotowanie wspólnie z dietetykiem skutecznej diety, także online, dzięki której realizacja twojego założenia w postaci zrzucenia zbędnych kilogramów, będzie znacznie prostsza.

2. Ćwicz. Regularnie!

Zanim zaczniemy ćwiczyć, powinniśmy uzgodnić rodzaj aktywności wraz z trenerem oraz dietetykiem. Jak podkreśla Michał Wrzosek, trener personalny i dietetyk kliniczny w jednej osobie, indywidualny plan diety oraz efektywny plan treningu, to niezwykle ważny krok do wymarzonej sylwetki. A ruch to podstawa, nie tylko dla zachowania zdrowia ciała, ale i duszy. Dlatego, nawet jeśli nie stosujesz regularnych ćwiczeń, staraj się zachować aktywność przez cały dzień, wykonując proste czynności fizyczne (tym bardziej, jeśli prowadzisz siedzący tryb życia).

Fot. materiały prasowe

3. Pij wodę

Woda to wróg nr 1 tłuszczu, który należy do tkanek o najmniejszej zawartości wody. Woda pozwala na rozbicie zbitych struktur tłuszczowych, dzięki czemu organizm może rozpocząć wykorzystywanie ich w celach energetycznych (spalanie). Ponadto woda pobudza metabolizm, organizm zaczyna więc działać szybciej i sprawniej. Proces odchudzania jest stosunkowo złożony, dlatego ważne jest, aby organizm miał sprzyjające warunki do utraty zbędnych kilogramów. Zwykle zaleca się picie około dwóch litrów wody każdego dnia (ok. 10 szklanek). Należy jednak pamiętać, że czasem i ta ilość nie jest wystarczająca.

Fot. Dylan Alcock / Unsplash

4. Szukaj tylko fachowych porad, również online

Jak podkreśla Michał Wrzosek, twórca autorskiego sposobu odżywiania, dzięki któremu rozwiązał problemy ponad 1100 osób, podejmuj współpracę tylko z tymi osobami, które nie oferują ci jedynie przygotowania zdrowej diety online. Warto postawić na osoby, które mają również do zaproponowania konsultacje, możliwość kontaktu w razie pojawiających się pytań, ale i wsparcie, które okazuje się często nieocenione w walce o szczupłą sylwetkę.

5. Skuteczne odchudzanie to powolne odchudzanie

Aby schudnąć, musisz być cierpliwa, zdeterminowana i umieć oprzeć się pokusom. Stąd właśnie niesłabnąca popularność indywidualnych diet online, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom i wymaganiom osób, które chcą schudnąć. Pierwszy tydzień jest często najtrudniejszy, ale pierwszy zgubiony kilogram dodaje sił.

Niewielkie odstępstwa są dopuszczalne, ale pod warunkiem, że są naprawdę wyjątkiem. Nie popłaca również szybkie jedzenie. Nasz organizm potrzebuje aż 15-20 minut, aby mózg dostał sygnał, że organizm jest najedzony. Dlatego właśnie tak istotne jest, aby jeść powoli. Oraz delektować się zdrowym i smacznym posiłkiem!

Fot. Alexa Suter / Unsplash

Utrzymanie zdrowej diety bywa niezwykle trudne dla wielu, jednak nie jest to zadanie nie do wykonania. Z pomocą przychodzą najnowsze zdobycze dietetyki, zawarte często w modnych ostatnio planach żywieniowych online. Należy pamiętać, aby trzymać się ustalonych zasad, bo tylko to przybliży cię do szczupłej sylwetki.

 

Materiał partnera

Komentarze (4)

Ocena: 5 / 5
Hania (Ocena: 5) 05.04.2020 22:30
Ja polecam wszystkim catering dietetyczny warszawski dzień. Dla mnie to idealny sposób na zrzucenie kilku nadprogramowych kilogramów.
odpowiedz
Kas (Ocena: 5) 05.04.2020 16:12
Ja od siebie polecam redukcję tkanki tłuszczowej w Esderm we Wrocławiu metodą Cosmosoft (spodnie z polem magnetycznym). Naprawdę fantastyczny zabieg, ale co najważniejsze - efekt! Jestem zachwycona moim ciałem.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 02.04.2020 14:54
Od marca jestem na dicie lightdiet, ćwiczę, nie jem słodyczy, pije dużo wody i kilogramy same spadają :)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 01.04.2020 18:36
Odkrywcze! Widzialam jedynie 47865 innych artykulow o takirj samej tematyce!
odpowiedz

Polecane dla Ciebie