Dlaczego nie możesz schudnąć?

Poznaj 6 zaskakujących powodów, dla których tak się nie dzieje.
Dlaczego nie możesz schudnąć?
fot istock.com
27.02.2020

Regularne treningi, przyzwoita dieta, generalnie starasz się robić wszystko by schudnąć i wypracować niemal idealną sylwetkę. A co jeśli pomimo usilnych starań nie widzisz spektakularnych efektów? Wpływ na to może mieć wiele czynników. Po pierwsze w procesie odchudzania, pracowania nad wymarzoną sylwetką musisz uzbroić się w cierpliwość. Po drugie nie porównuj się do innych. Wybierz odpowiedni dla siebie plan dietetyczny i treningowy. Ważne też, żebyś wiedziała gdzie kryją się pułapki i eliminowała je ze swojej codzienności.

Oto sześć zaskakujących powodów, które utrudniają utratę wagi

#1 PIJESZ ZA DUŻO

Oczywiście nie chodzi nam o wodę. Mowa o sokach owocowych, słodkich, gazowanych napojach bezalkoholowych. Już nie mówiąc o alkoholu. Te wymienione to jedynie puste kalorie, które skutecznie utrudniają odchudzanie. Jeśli jesteś na diecie, dbasz o to co jesz, zapamiętaj. Pij przede wszystkim wodę, koktajle warzywne, czy napary ziołowe.

#2 PRZEJADASZ SIĘ PO TRENINGU

To, że jesteś po intensywnym treningu, podczas którego spaliłaś pewnie „milion kalorii” nie jest powodem by dosłownie rzucić się na jedzenie. Bądź dumna z tego ile dałaś z siebie podczas ćwiczeń ale nie staraj się od razu odzyskać utraconych kalorii. Na spokojnie napij się wody, odczekaj chwilę i dopiero zjedz wartościowy posiłek. Pamiętaj, jedz do momentu aż poczujesz sytość, nie przejadaj się.

#3 JEDZENIE PRZED TELEWIZOREM

Niby nic takiego, a jednak. Jedzenie posiłku powinno trwać przynajmniej 20 minut, w których trakcie powinnaś dostrzegać moment, kiedy już jesteś pełna. Jedzenie przed telewizorem skupia twoją uwagę zupełnie na czymś innym. Co prowadzi do tego, że spożywasz dużo więcej kalorii niż powinnaś. Staraj się jeść posiłki przy stole. To także świetna okazja do spędzenia czasu z najbliższymi, do rozmowy i celebrowania chwil. Pamiętaj również, by podczas jedzenia dokładnie przeżuwać.

#4 ZBYT MAŁO SNU

Tak, zgadza się, zbyt mało snu  może przyczyniać się do przyrostu masy ciała. Kiedy śpisz za krótko, twoje ciało produkuje nadmiar hormonu głodu – greliny, która z kolei zwiększa apetyt. Postaraj się spać przynajmniej siedem godzin dziennie i chudnij w zdrowy sposób.

Zobacz również: Jak ustalić, czy masz odpowiednią wagę?

#5 STRES

Stres z całą pewnością nie jest sprzymierzeńcem szczupłej figury. W sytuacjach zdenerwowania wzrasta apetyt na najbardziej niezdrowe przekąski: cukier i proste węglowodany. Dlatego warto, żebyś nauczyła się radzić sobie ze stresem. Praktykuj jogę, medytację. Aktywność fizyczna pomaga w pozbyciu się negatywnych emocji.

#6 RUTYNA TRENINGOWA

Różnorodność jest ważna nie tylko w diecie. Mieszaj różne treningi, dokładaj obciążenia, wydłużaj czas treningu i jego intensywność. Stawiaj sobie nowe wyzwania i krok po kroku realizuj założenia. Dzięki takim praktykom spalisz więcej kalorii, rozbudujesz masę mięśniową i będziesz dumna z nauki nowych dyscyplin sportowych. Na efekty nie będziesz musiała długo czekać.

Polecane wideo

6 znaków zodiaku, które wszystkich trzymają na dystans. Zbyt mocno boją się zranienia
6 znaków zodiaku, które wszystkich trzymają na dystans. Zbyt mocno boją się zranienia - zdjęcie 1

Komentarze (3)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 28.02.2020 10:11
Jestem w trakcie kuracji z suplementem figurena. 4 tygodnie i spadek wagi o 5kg. Wydaje się to świetnym rezultatem. Odczuwam to co większość, blokadę głodu / łaknienia oraz przyśpieszoną przemianą materii. Super środek za małe pieniądze.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 27.02.2020 12:37
U umnie to powazniejsze przyczyny: pcos, niedoczynnosc tarczycy oraz insulinoopornosc ... :(
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie