Jak ustalić czy masz odpowiednią wagę?

Dowiedz się szczegółów.
Jak ustalić czy masz odpowiednią wagę?
fot. istock.com
26.02.2020

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, a na samą myśl o kolejnym sezonie bikini zaczynasz odczuwać lekki niepokój? Postanowienia noworoczne dawno odeszły w zapomnienie, a ty cały czas zadajesz sobie pytanie: jak skutecznie schudnąć?

Na samym początku musisz zdać sobie sprawę z tego, że cuda nie istnieją. Zmiana diety i wprowadzenie do codziennej rutyny treningów to gwarancja sukcesu. Ale, żeby w ogóle wystartować powinnaś ustalić swoją prawidłową wagę. Zastanów się, czy szaleńcze ograniczenie kalorii, wprowadzenie katorżniczych ćwiczeń jest w twoim przypadku koniecznie. Przechodząc na zdrowy tryb życia powinnaś wiedzieć ile tak naprawdę musisz ważyć.

Na odpowiednią wagę wpływ ma kilka czynników. Przede wszystkim płeć, wiek, genetyka, aktywność fizyczna, rodzaj wykonywanej pracy. Przy ocenie odpowiedniej wagi, ważny jest również procent tkanki tłuszczowej i masy mięśniowej.

Ale… podstawą w ocenie wagi jest wskaźnik BMI – Body Mass Index – określający, w jakim zakresie mieści się twoja waga.

Dla dorosłych kobiet wskaźnik BMI układa się następująco:

  • Mniej niż 18,5 – to niedowaga
  • 18,5 – 24,9 – odpowiednia waga
  • 25 – 29 – nadwaga
  • 30 i więcej – otyłość

BMI to podstawowa jednostka pomiaru wagi, aczkolwiek nie należy do idealnych. Choćby z tego powodu, że mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, a to oznacza, że ostateczny wynik BMI może wskazać – przy rozbudowanej masie mięśniowej –  wartość świadczącą o nadwadze.

W przypadku oceny prawidłowej wartości wagi, to przede wszystkim ty musisz być ze sobą szczera. Jeśli BMI wskazuje, że jesteś poniżej, lub powyżej limitu nie panikuj. Słuchaj się swojego ciała, zastanów się na spokojnie czy to co widzisz w lustrze to przede wszystkim nadmiar tkanki tłuszczowej, czy raczej pięknie zarysowana masa mięśniowa.

Zobacz również: Pij te napoje przed snem i chudnij.

W dbaniu o siebie, ewentualnym odchudzaniu ważne jest słuchanie swoich potrzeb i reagowanie na sygnały, które wysyła ciało. Nie ma jednej, uniwersalnej recepty. Tak jak wspomniałyśmy wyżej, prawidłowa masa ciała u każdego wygląda inaczej, i zależy od wielu czynników. Oczywiście punktem wyjścia jest wyliczenie BMI. Natomiast pełna diagnoza powinna opierać się na ocenie poziomu tkanki tłuszczowej i mięśniowej, składu ciała, a także wzięcie pod uwagę codziennych czynności – aktywności.

Jak wyliczyć prawidłowo BMI?

Wystarczy, że wykonasz działanie: waga (kg)/wzrost (m) 2

Polecane wideo

Wielki horoskop na marzec
Wielki horoskop na marzec - zdjęcie 1

Komentarze (5)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 28.02.2020 14:38
Od dawna wiadomo, że wskaźnik BMI nie jest wskaźnikiem wiarygodnym
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 28.02.2020 10:09
większość czasu szukałam czegoś skutecznego a o figurena słyszałam już dawno ale nie myślałam że jest skuteczne a tym bardziej ze jest AŻ TAK skutecznym suplementem na odchudzanie. Schudłam 14kg kiedy na innych dietach nie było mowy o takim wyniku.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 28.02.2020 07:33
A wsadźcie sobie tą figerenę w dupę!
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 27.02.2020 10:18
jak po kuracji ze figurena najlepiej nie wrócić do wagi.. tabletki świetnie blokują łaknienie a po kuracji jak sobie z tym radzicie ? czy po prostu nie ma już z tym problemu ? na kuracji schudłam 11kg i szkoda to zaprzepaścić :)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 26.02.2020 17:48
ja z koleżnaką razem odchudzamy się ze figurena. Razem jest dużo raźniej i na wzajem się motywujemy. Na razie nasze wyniki to 5 i 6 kg w połowie kuracji. Jest łatwo i waga spada.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie