Jak biegać, żeby schudnąć? 4 triki, dzięki którym zrzucisz kilogramy jeszcze szybciej

Nawet nie zauważysz, kiedy stracisz na wadze - i to sporo!
Jak biegać, żeby schudnąć? 4 triki, dzięki którym zrzucisz kilogramy jeszcze szybciej
Fot. Unsplash
26.02.2020

Co jakiś czas w mediach pojawiają się doniesienia na temat rewolucyjnych metod spalania tłuszczu, opracowanych przez różnych guru od fitnessu albo przez grupę wybitnych naukowców. Obiecują, że te nowe sposoby w walce z tłuszczykiem przynoszą spektakularne i natychmiastowe efekty, ale ostatecznie zawsze okazuje się, że najlepszą bronią w walce z niechcianą tkaną tłuszczową jest “stare, dobre” bieganie, które w dodatku nic nas nie kosztuje. 

Zobacz również: „Wymiotujący kot”. Brzmi paskudnie, ale to najlepsza metoda na... płaski brzuch

Regularny jogging w połączeniu z odpowiednim odżywianiem się (oraz cierpliwością) potrafi sprawić, że w naszym wyglądzie zajdzie prawdziwa metamorfoza. Ale istnieją także sposoby na to, aby bieganie stało się jeszcze bardziej efektywneprzyniosło lepsze oraz szybsze efekty. Jeśli regularnie trenujesz jogging i wprowadzisz w życie te 4 poniższe triki, szybko zauważysz, że schudniesz jeszcze więcej i w krótszym czasie. 

#1: Postaw na HIIT 

HIIT, czyli High Intensity Interval Training to trening interwałowy o wysokiej intensywności. Jego zasady możesz przełożyć także na jogging. Wystarczy, że będziesz przeplatać spokojniejszy bieg chwilami bardzo intensywnego wysiłku - na ok. 80 proc. maksymalnego tętna. Wówczas twój organizm wejdzie w tzw. strefę spalania tłuszczu. Dzieje się tak dlatego, że intensywny trening aktywuje geny odpowiedzialne za spalanie tkanki tłuszczowej i podkręca metabolizm. Spróbuj przeplatać ok. 4 minut spokojnego biegu minutą sprintu w maksymalnym tempie. 

#2: Odpoczywaj 

Mogłoby się wydawać, że odpoczynek w połowie treningu jest całkowicie bezproduktywne, ale okazuje się, że to klucz do zrzucenia dodatkowych kilogramów. Naukowcy z Japonii poprosili dwie grupy uczestników eksperymentu o wykonanie jednogodzinnego treningu cardio, przy czym jedna grupa ćwiczyła przez pełne 60 minut, podczas gdy pozostali odpoczywali przez 20 minut w połowie. Pomimo krótszych ćwiczeń, druga grupa spaliła więcej tłuszczu niż pierwsza. Eksperci stwierdzili, że robienie sobie przerwy między ćwiczeniami sprawia, że tłuszcz jest spalany szybciej niż w trakcie jednolitego treningu. 

Fot. iStock

#3: Im dłużej, tym lepiej 

Długi, stabilny bieg to jeden z sekretów błyskawicznego pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Bieganie przez ponad 30 minut znacznie przyspiesza tempo spalania tłuszczu po zakończeniu treningu. Jedno z badań, opublikowane w Canadian Journal of Sport Sciences, wykazało, że biegacze, którzy trenują przez godzinę, zauważyli 500-procentowy wzrost spalania kalorii po biegu w porównaniu do aktywności fizycznej, która trwała ok. pół godziny.  

#4: Nie bój się ciężarów 

Naukowcy z Tokio odkryli, że najskuteczniejszą techniką odchudzania jest ćwiczenie z ciężarkami przed biegiem. Ci uczestnicy przeprowadzonego przez nich badania, którzy brali udział w treningu z obciążeniem przed bieganiem, stracili większą wagę podczas biegu niż ci, którzy nie wykonywali ćwiczeń przygotowawczych. Oprócz przygotowywania organizmu do poprawy utraty tkanki tłuszczowej, trening z ciężarkami przed wysiłkiem cardio pomaga też wzmocnić układ sercowo-naczyniowy. 

Zobacz również: Kontrowersyjna dieta OMG. Szok dla organizmu i MINUS 10 kg w 6 tygodni

Polecane wideo

Najbardziej rozchwytywana dziewczyna na Instagramie. Podrywają ją największe gwiazdy
Najbardziej rozchwytywana dziewczyna na Instagramie. Podrywają ją największe gwiazdy - zdjęcie 1

Komentarze (2)

Ocena: 5 / 5
Nina (Ocena: 5) 27.02.2020 13:06
Nie, nie bieganie nie jest dla mnie na siłownię mogę iść czy aerobik, ale nie biegać. Chodzenie na siłkę i dieta lightdiet dały efekty i schudłam :) O to mi chodziło :)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 26.02.2020 17:48
ja z koleżnaką razem odchudzamy się ze figurena. Razem jest dużo raźniej i na wzajem się motywujemy. Na razie nasze wyniki to 5 i 6 kg w połowie kuracji. Jest łatwo i waga spada.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie