Pij te napoje przed snem i chudnij

Czy wiesz, co jest kluczem do zdrowej sylwetki i dobrego samopoczucia?
Pij te napoje przed snem i chudnij
fot. istock.com
04.02.2020

Oczywiście odpowiednia dieta, aktywność fizyczna, a także wystarczająca ilość snu. Teoretycznie powinnyśmy spać między 7, a 9 godzin dziennie. W praktyce sprawy mają się zupełnie inaczej. Wiadomo: stres, ciągły pęd za niedoścignionym, obowiązki – to wszystko sprawia, że śpimy za krótko, a sam sen jest średniej jakości.

Czy wiesz, że brak snu oraz jego zła jakość ma negatywny wpływ na twoją sylwetkę? Dlaczego? Po pierwsze krótki sen – taki poniżej 6 godzin prowadzi do rozregulowania apetytu. Dodatkowo zbyt krótki sen zaburza wydzielanie greliny i leptyny, co z kolei może zwiększać apetyt i zaburzać odczuwanie sytości. Idealnym byłoby przesypianie minimum 7h, natomiast jeśli z jakichś powodów nie możesz sobie na to pozwolić, to chociaż zadbaj o jakość snu.

Poniżej zebrałyśmy dla ciebie sześć napojów, które pomagają zasnąć, uzyskać pożądaną jakość snu, a także pomagają wyregulować i przyspieszyć metabolizm.

#1 Mleko

I to niezależnie czy lubisz ciepłe mleko, czy zimne. To idealny napój na dobranoc. Mleko jest bogate w tryptofan i wapń – te dwa składniki wpływają na jakość snu. Dodatkowo mleko jest bogate w białko – kazeinę, które zapobiega utracie mięśni w nocy. A co za tym idzie: im więcej masz masy mięśniowej w nocy, tym więcej kalorii spala twoje ciało podczas spoczynku. Niewątpliwą zaletą kazeiny jest jej nierozerwalność z wielkimi cząsteczkami budulcowymi. Ten duży rozmiar warunkuje powolny proces trawienia. Po spożyciu, mleko wypełnia żołądek i redukuje uczucie głodu. To wszystko chroni przed nocnym pojadaniem i napadami głodu.

#2 Napar z imbiru i cytryny

Te dwa składniki skutecznie aktywują metabolizm. Dodatkowo imbir i cytryna skutecznie wzmacniają układ odpornościowy. Jak przygotować napój? Wystarczy do szklanki wlać gorącą wodę, dodać kilka plasterków imbiru i sok z cytryny. Oprócz imbiru jest jeszcze sporo przypraw, które podkręcają metabolizm, zarówno w dzień jak i w nocy. Między innymi: cynamon, goździki, pieprz cayenne, kurkuma, czy gałka muszkatołowa. Kurkumę z powodzeniem możesz dodać do naparu z imbiru i cytryny. Cynamon dodawaj do koktajlu na bazie mleka, banana i śliwek suszonych. Z kolei pieprzu cayenne dodawaj do potraw.

#3 Sok winogronowy

Oczywiście mówimy o świeżo wyciskanym soku z czerwonych winogron. Co prawda zawiera sporo cukru, ale mała szklanka na dobranoc może zdziałać cuda i pobudzić proces spalania tłuszczu. Badania przeprowadzone przez International Journal of Obesity wykazały, że resweratrol – przeciwutleniacz występujący w winogronach jest odpowiedzialny właśnie za szybsze spalanie tłuszczu.

#4 Rumianek

Brak snu, lub jego zła jakość nie tylko może prowadzić do otyłości. Jeśli nie śpisz wystarczająco długo, twój organizm staje się bardziej podatny na wszelkiego rodzaju infekcje. Jak temu zaradzić? Napij się przed snem naparu z rumianku. Pomaga się odprężyć i tym samym szybciej zasnąć. Ta herbatka ziołowa zwiększa poziom glicyny we krwi. Glicyna to neuroprzekaźnik działający rozluźniająco na mięśnie, co w konsekwencji zapewnia głęboki i spokojny sen.

fot. istock.com

fot. istock.com

#5 Kefir

Chyba nie musimy tłumaczyć, że napój ten wytwarzany jest z fermentowanego mleka i zawiera dwutlenek węgla. Za cudowne właściwości kefiru odpowiedzialne są probiotyki. Ich wysoki poziom warunkuje prawidłowe funkcjonowanie jelit, tym samym aktywując i przyspieszając metabolizm. Kefir jest bogaty w białko, zapewnia uczucie sytości i dostarcza mięśniom białko w nocy.

Zobacz również: Fit Raffaello w 15 minut: prosty i zdrowy przepis dla łasuchów

#6 Mleko sojowe

Koktajl na bazie tego napoju jest idealny przed snem. Podobnie jak mleko krowie, to sojowe wypełnione jest tryptofanem, które skutecznie obniża stężenie kortyzolu – hormonu odpowiedzialnego za uczucie stresu, rozdrażnienia, podenerwowania. Czy wiesz, że wysoki poziom kortyzolu może zwiększać ilość tłuszczu, które ciało gromadzi w okolicy brzucha? Nie wiesz z czego skomponować koktajl na bazie mleka sojowego i mrożonych truskawek, czy malin. Pycha!

Oczywiście samo picie jednego z wybranych napojów przed snem nie zagwarantuje natychmiastowego zrzucenia zbędnych kilogramów. Tak jak wspomniałyśmy na początku – kluczem do sukcesu jest odpowiednia dieta i aktywność fizyczna.

Polecane wideo

Żadna inna dieta nie wywołuje takich kontrowersji. Ona odważyła się spróbować
Żadna inna dieta nie wywołuje takich kontrowersji. Ona odważyła się spróbować - zdjęcie 1

Komentarze (2)

Ocena: 5 / 5
Basia Lenartowicz (Ocena: 5) 23.02.2020 17:43
Mi pomaga herbatka na trawienie z fitoapteki. Piję jedną na czczo z rana i jedną przed snem. Fałdki w końcu zniknęły i można się szykować na lato.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 05.02.2020 09:30
moja siostra zamówiła figurena ponieważ bardzo jej koleżanka polecała. Pracuje na siłowni przy fitnesie.. Siostra schudła w miesiąc 5 kg więc figurena fajnie działa :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie