10 najczęstszych błędów, przez które nie możesz schudnąć

Zobacz, czego unikać, by cieszyć się piękną i zgrabną sylwetką!
10 najczęstszych błędów, przez które nie możesz schudnąć
fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/658932989204864163/)
08.02.2020

Jeśli Twoim noworocznym postanowieniem jest zrzucenie kilku kilogramów, musisz wiedzieć, że istnieje kilka podstawowych błędów, które popełniamy przed lunchem. Mogą one sprawić, że mimo wszelkich starań nie uda Ci się uzyskać oczekiwanych efektów, przez co szybko się zniechęcisz i porzucisz swoje postanowienie. Zobacz, czego unikać, żeby widzieć rezultaty!

Zobacz też: To właśnie ona stoi za szokującą metamorfozą Adele. Teraz zdradza sekret jej nowej sylwetki

fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/136867276161543185/)

10 najczęstszych błędów w odchudzaniu popełnianych przed lunchem

1. Sok na śniadanie

Choć może wydawać się, że świeżo wyciskany sok to zdrowy sposób na śniadanie, nie jest to najlepsze rozwiązanie. Owoce zawierają dużo cukru, a taki sok sprawi, że za chwilę będziesz głodna. Zamiast tego zjedz śniadanie z odrobiną białka, np. jajecznicę albo tost z jajkiem sadzonym. To pożywne śniadanie, które zapewni Ci energię na dłużej.

2. Jedzenie granoli każdego dnia

Granola wydaje się być zdrową opcją, zwłaszcza, gdy na opakowaniu widnieje napis FITNESS. Nie daj się zwieść i sprawdzaj etykiety. Takie gotowe produkty mogą zawierać mnóstwo cukru, dlatego lepiej zrobić własną granolę w domu z pełnowartościowych produktów i bez cukru.

3. Ucinanie tłuszczy

Wiele osób uważa, że wybieranie produktów niskotłuszczowych i rezygnacja z niektórych tłuszczów, np. masła to "krojenie" kalorii. W rzeczywistości może przynieść to efekt odwrotny. Pamiętajmy, że tłuszcze zwiększają sytość, a także pomagają w przyswajaniu niektórych witamin, takich jak A, D, E i K, które odgrywają ważną rolę w funkcjonowaniu naszego organizmu. Nie rezygnuj zatem ze zdrowych tłuszczy, bo są one nam potrzebne. 

4. Późne wstawanie

Liczne badania pokazują, ze osoby, które śpią dłużej każdego dnia (od 10.00 wzwyż) spożywają więcej kalorii w ciągu dnia. Poranne ptaszki z kolei są zdrowsze, szczęśliwe i szczuplejsze.

5. Jedzenie słodkich jogurtów

Jogurt pełen owoców i oznaczony jako niskotłuszczowy wydaje się świetną i zdrową przekąską. W rzeczywistości wszelkie jogurty aromatyzowane zawierają ogromną ilość cukru. Jeżeli lubisz jogurty, wybierz naturalny jogurt grecki i dodaj do niego świeże owoce. 

6. Spożywanie śniadania przed telewizorem

Włączenie telewizora tuż po wstaniu z łóżka to dość częsty nawyk. Jeżeli lubisz spożywać śniadanie w towarzystwie ulubionego programu w TV musisz koniecznie pozbyć się tego nawyku. Badania pokazują, że jedząc przed telewizorem możesz zjeść zdecydowanie więcej, a Twój mózg nie wysyła sygnału, że jesteś już najedzona. Skupienie się tylko na śniadaniu, powolne przeżuwanie i rozsmakowanie się w posiłku jest niezwykle ważne w dążeniu do szczupłej sylwetki.

7. Pomijanie śniadania

Pominięcie śniadania nie pomoże Ci schudnąć. Badania wykazały, że osoby, które jedzą śniadania są mniej narażone na otyłość niż Ci którzy je pomijają. Jedzenie zdrowego śniadania pobudza nasz metabolizm i pozwala na spalanie kalorii.

8. Nie przygotowujesz lunchu w domu

Jeśli poważnie myślisz o zrzuceniu kilku kilogramów musisz być konsekwentna w utrzymaniu swojej diety. Dlatego przygotowywanie na cały dzień posiłków w domu pozwoli Ci uniknąć niezdrowego jedzenia w pracowniczej restauracji. Mając swoje jedzenie nigdy nie będziesz głodna i nie skusisz się na niezdrowy posiłek.

9. Zbyt mało wody

Po całej nocy nasz organizm jest lekko odwodniony, a picie szklanki wody po przebudzenia nawilża organizm i wspomaga trawienie. Bardzo często mylimy odwodnienie z głodem, dlatego picie wody przez cały dzień rozkłada jedzenie efektywniej i daje uczucie sytości.

10. Za mało białka w diecie

Wysokobiałkowe śniadanie sprawia, że jesteśmy bardziej syci i dokonujemy w ciągu dnia zdrowszych wyborów. Jajka, jogurt grecki, owies to produkty, które zawierają duże ilości białka i warto je spożywać.

Zobacz też: 5 rewolucyjnych produktów, które zdefiniują dietę w 2020 roku

Polecane wideo

Żadna inna dieta nie wywołuje takich kontrowersji. Ona odważyła się spróbować
Żadna inna dieta nie wywołuje takich kontrowersji. Ona odważyła się spróbować - zdjęcie 1

Komentarze (7)

Ocena: 5 / 5
Ola (Ocena: 5) 28.02.2020 15:11
Ja zamiast słodkich i gazowanych rzeczy zaczęłam pić wiecej wody i herbatek owocowych. Fajnie u mnie też sprawdziłą się herbatka na trawienie od Malwy z fitoapteki. Bardzo dużo spaceruję lub biegam. Odstawiłam też fast-food i słodycze. Teraz czuję się fantastycznie.
odpowiedz
Irka (Ocena: 5) 27.02.2020 23:52
Widzę, że dużo osób, tak jak ja pije herbaty z Malwa Tea. Są rewelacyjne, mój mąż też je uwielbia. Ja osobiście stosuję "trawienie" :)
odpowiedz
Kasia (Ocena: 5) 23.02.2020 17:37
Mi pomogło zaprzestanie wychodzenia z przyjaciółmi na fast-foody. Piję sporo herbat, przede wszystkim owocowe z malwa tea i herbatkę na trawienie z fitoapteki. Nie mam czasu na ruch, ale po ograniczeniu jedzenia i zastąpieniu gazowanych napoi herbatkami od początku roku spadło 6 kg, w końcu mieszczę się w swoje ulubione ciuchy.
odpowiedz
Miśka (Ocena: 5) 10.02.2020 21:19
U mnie bardzo dobrze sprawdzają się herbaty fit active od malwa tea. Codziennie na śniadanie piję kubek herbaty i czuję się świetnie.
odpowiedz
Ola (Ocena: 5) 10.02.2020 10:30
Osobiście polecam herbatki od Malwy z fitoapteki - aktywne trawienie. Naprawdę działają i przy okazji nie zrujnują nam portfela bo są w przystępnej cenie.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie