Noworoczne postanowienie: SCHUDNĄĆ. Co zrobić, aby w końcu Ci się udało?

W 2020 roku mierzymy siły na zamiary i stawiamy na metodyczne osiąganie celów.
Noworoczne postanowienie: SCHUDNĄĆ. Co zrobić, aby w końcu Ci się udało?
fot. iStock
20.01.2020

Początek nowego roku to dla wielu z nas bardzo symboliczna data. Kończymy okres, który często chcielibyśmy puścić w niepamięć, a zaczynamy nowy – pełen nadziei i planów. To, czego nie udało się wykonać w poprzednim roku, ma szansę wydarzyć się w kolejnym. Nie dziwi więc fakt, że ok. 40% Polaków ma jakieś postanowienia noworoczne. Ty też jesteś w tej grupie? Warto je robić, bo ułatwiają nam odzyskanie zapału i chęci do działania. A jakie jest twoje postanowienie? Czy kolejny rok z rzędu obiecujesz sobie, że schudniesz i że zaczniesz chodzić na siłownię, ale efekt jest taki, trwasz w tym tylko kilka tygodni?

W tym roku czas na przełom: w odżywianiu i w życiu. Jakie proste kroki możesz podjąć, aby przedsięwzięcie tym razem zakończyło się sukcesem?

1. Zachowaj umiar

Stawianie sobie zbyt dużej ilości celów, spowoduje, że Twój umysł nie będzie wiedział na czym się skupić. To dobrze, że masz ambitne plany i zapał. Ale w procesie dokonywania zmian, im więcej czynników do zmiany, tym gorsze efekty. Dlatego wybierz 2-3 problemy nad którymi chcesz pracować.

Nie zaczynaj od razu od bardzo restrykcyjnych diet. Na początek wybierz bardziej klasyczne diety – typu standard czy wegetariańską, które dadzą Ci efekty jakich oczekujesz, bez zbytniego ograniczania się. Możesz skorzystać z gotowych diet pudełkowych, oferowanych przez catering Przełom w Odżywianiu, tak, aby zdjąć sobie z głowy, problem przygotowywania posiłków.

Fot. materiały prasowe

2. Ustal swoje priorytety

Zastanów się, co chcesz osiągnąć i co spowoduje, że poczujesz się naprawdę szczęśliwa. Jaka zmiana naprawdę jest ci potrzebna i przydatna?  Czy na pewno chcesz chodzić na siłownię 5 razy w tygodniu, pomimo tego, że jej nie cierpisz? Nie podążaj za modą, kieruj się tym, czego naprawdę potrzebujesz. I co najważniejsze, wybieraj takie cele, które są realne. Nie oszukujmy się: plan „schudnę 15 kg do końca roku” możemy od razu spisać na straty.

3. Sprawdź, jak możesz ułatwić sobie osiągnięcie celu

Nie istnieje żadna tabletka, która pozwoli ci schudnąć wymarzoną liczbę kilogramów. Zrobisz to tylko poprzez systematyczne zmiany swojego sposobu odżywiania się. Możesz jednak zastanowić się, jak ułatwić sobie to zadanie. Być może umówisz się z koleżanką, że dziś ty przygotowujesz posiłki, a jutro ona? Możesz również skorzystać z pomocy cateringu dietetycznego. Na przykład cateringu Przełom w Odżywianiu możesz wybierać spoza szerokiej gamy diet: masz do dyspozycji diety standard lub wegetariańskie, które pozwolą ustabilizować jedzenie, bez zbytniego obciążania się. Są również diety lecznicze: Food Pharmacy, Insulin Control oraz Hashi Control, które umożliwiają naukę zdrowego i zbilansowanego odżywiania w przypadku różnych chorób. Jeżeli z kolei potrzebujesz oczyszczenia i poprawy kondycji organizmu, możesz skorzystać z diet płynnych, a także z postu leczniczego. To doskonały pomysł na szybki i zdrowy początek przełomu w odżywianiu.

4. Zrób listę „za i przeciw”

Zapewne zapytasz: „Po co robić taką listę, skoro jak schudnę, to będę czuć się cudownie?” A jednak przed rozpoczęciem zmian warto zastanowić się, co dzięki nim zyskasz. Czy będzie to zgrabna sylwetka, możliwość założenia starych ubrań, a może poprawa w wynikach badań?  Dobrze jest też uświadomić sobie, jakie straty możesz ponieść – wydasz więcej pieniędzy na nowe ubrania, pośpisz godzinę mniej, aby pójść na trening itp. Taki bilans korzyści i strat pozwoli świadomie podejść do całego procesu. Łatwiej jest wtedy zaakceptować to, że musisz z czegoś zrezygnować. Zrozumiesz, że ta „strata” wyjdzie ci na lepsze, bo zyskasz wiele innych korzyści. Na przykład rezygnowanie z pizzy spowoduje, że możesz założyć ubrania o rozmiar mniejsze.

5. Sprecyzuj swój cel

Stawianie sobie celu w postaci „chcę schudnąć”, „chcę się więcej ruszać” tak naprawdę nic ci nie da.  Cel, aby mógł zostać zrealizowany, powinien być jasno sprecyzowany. Powinien być również konkretny, jednoznaczny i niepozostawiający miejsca na swobodne interpretacje. Najlepiej będzie, jeżeli swój cel określisz w czasie: „Chcę schudnąć 10 kg do 31 grudnia”, „chcę biegać 3 razy w tygodniu po 45 min”. Widzisz różnicę?

6. Rozbij swój cel na mniejsze kawałki

Jeśli do zjedzenia masz duży tort, będzie ci ciężko się z nim uporać za jednym razem. Ale jeśli pokroisz go na małe kawałki i dasz sobie odpowiedni czas, to zniknie w oka mgnieniu. Tak samo jest w przypadku naszych celów. Każdy z nich podziel na „podcele”, które będzie można systematycznie realizować. Metoda dzielenia dużego celu na kilka małych stosowana jest też w poradni dietetycznej Przełom w Odżywianiu. Przykład? Do końca stycznia schudniesz 2 kg, do końca lutego kolejne 2 kg itp. Nie rzucaj się na głęboką wodę – w końcu chodzi o to, aby osiągnąć sukces, a nie poddać się po krótkiej walce.

Fot. materiały prasowe

7. Określ, co musisz zrobić, aby osiągnąć cel

Planujesz schudnąć 10 kg. Świetnie, ale jak to zrobisz? Jakich narzędzi użyjesz w tym celu? Możesz pomyśleć: „zamówię dietę pudełkową Przełom w Odżywianiu, aby mieć smaczne i zbilansowane posiłki, które pomogą mi trzymać się zdrowej diety, do tego zapiszę się na fitness, na który będę chodzić we wtorki i czwartki. Ograniczę picie kawy do 1 filiżanki dziennie”. Pamiętaj, aby ten plan dopasować do swoich możliwości czasowych i finansowych.

8. Kontroluj swoje otoczenie

Niektórzy myślą, że mogą mieć w domu swoje ulubione ciastka i używając siły woli, po prostu się na po prostu po nie nie sięgną. To nie zawsze się sprawdza, dlatego, aby nie kusić losu, nie kupuj i nie przechowuj w domu lubianych przez siebie przekąsek. Część osób woli mieć pustą lodówkę, co chroni ich przed podjadaniem. Stąd tak świetnie sprawdzają się diety pudełkowe – wyznaczona ilość jedzenia, mieszcząca się w opakowaniu, ogranicza chęć na podjadanie. Jeżeli jesteś zwolenniczką ekologicznego stylu życia, dobrą wiadomością jest fakt, że Przełom w Odżywianiu wprowadził opakowania ekologiczne, w pełni biodegradowalne.

9. Nagradzaj się

Przez cały czas pamiętaj o tym, co zyskasz, gdy zaczniesz realizować swoje cele. Skupiaj się na nagrodzie, która na ciebie czeka, a nie na trudach, które masz do pokonania. Nagradzaj się po osiągnięciu każdego celu, który sobie postawiłaś. Możesz sobie robić małe nagrody za każdy mały etap oraz większe, gdy zrobisz coś sporego.

Fot. materiały prasowe

Na koniec miła wiadomość dla niezdecydowanych. Zachętą do wprowadzenia nowych nawyków żywieniowych w swoim życiu może być zniżka -10% na każdy rodzaj diety z cateringu dietetycznego Przełom w Odżywianiu. Wystarczy użyć hasła „p2020”. Zniżka ważna jest do końca stycznia. Powodzenia!

 

Materiał promocyjny

Komentarze (3)

Ocena: 5 / 5
Ula (Ocena: 5) 26.01.2020 11:45
Ja nie potrafię wydawać sobie porcji. Dlatego zamówiłam sobie catering dietetyczny warszawski dzień. Dzięki temu nie muszę się zastanawiać, co zjem na obiad tylko sięgam po zbilansowany posiłek. Polecam!
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 22.01.2020 19:35
Trzymam się wyznaczonych zasad, czyli jem tylko to co dostaje w pudełkach lightdiet, nie podjadam, nie jem słodyczy, jem regularnie, pije dużo wody z cytryną, ćwiczę codziennie przynajmniej 20 min.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 21.01.2020 09:40
Ja schudłam stosując tabletki figurena na odchudzanie. Schudłam 12kg. Na początku ciężko było mi się przekonać do tego typu środków, jednak po namowach zamówiłam i dzisiaj jestem na prawdę bardzo zadowolona z efektów jakie osiągnęłam.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie