15 genialnych trików, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy

To prostsze niż myślisz!
15 genialnych trików, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy
fot. Pinterest.com (https://pl.pinterest.com/pin/543035667563783705/ & https://pl.pinterest.com/pin/731412795710207758/)
04.12.2019

Zazwyczaj chcemy schudnąć szybko i dużo. Powstała cała masa diet, które obiecywały zrzucenie kilkunastu kilogramów w krótkim czasie. Być może jest to możliwe, ale na pewno nie ma to związku z efektywnością i zdrowiem. Nasz organizm potrzebuje czasu, aby dostosować się do nowych warunków, a drastycznie diety nie mają na niego dobrego wpływu. Jeżeli jesteś na etapie odchudzania albo dopiero zaczynasz walkę z kilogramami, poznaj 20 najlepszych trików, które Ci to ułatwią.

Zobacz też: 4 wskazówki, jak utrzymać dietę Intermittent Fasting na właściwym torze

fot. unsplash

20 trików, dzięki którym schudniesz

1. Dieta to styl życia

Jeśli myślisz o utracie wagi jako jednorazowej, dwutygodniowej, szybkiej rewolucji, nigdy nie osiągniesz trwałych rezultatów. Osiągnięcie upragnionej wagi to jedno, a utrzymanie jej na tym samym poziomie to drugie. 

2. Ruszaj się

Twoim celem jest schudnięcie? Niestety sama dieta nie wystarczy. Rusz się z kanapy i zacznij ćwiczyć. nie musisz katować się na siłowni. Rób to co lubisz! Joga, pilates, jazda na rowerze, a może basen?

3. Podnoś ciężary

Jeżeli chcesz spalać kalorie długookresowo, musisz podnosić ciężary. Kobiety wciąż nie są przekonane do tego typu ćwiczeń i nie wiedzą, że zwiększają one ilość spalanych kalorii, wzmacniają ciało i pięknie kształtują sylwetkę.

4. Jedz wolniej

Wolne jedzenie posiłków jest nie tylko zdrowe, ale pomaga również zmniejszyć wielkość porcji. Organizm dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia posiłku daje sygnał, że jest już pełny. Dlatego nie spiesz się, a zobaczysz różnicę.

5. Sięgaj po świeże produkty

Nie od dziś wiadomo, że jedzenie przetworzonej żywności nie ma nic wspólnego ze zdrowiem. Abyś miała pewność, że Twoje posiłki są pełnowartościowe, przygotowuj je sama i zapomnij o gotowych daniach ze sklepu.

6. Licz kroki

Chodzenie czy spacerowanie jest bardzo dobre dla naszego zdrowia, samopoczucia oraz naszej sylwetki. Zainstaluj w swoim telefonie aplikację, która liczy ile kroków wykonałaś danego dnia. Postaw sobie za cel 10 tysięcy kroków dziennie i spalaj kalorie...

7. Wybieraj ciemne odmiany produktów

Białe produkty, takie jak chleb, makaron czy cukier są bardziej rafinowane, dlatego wystarczy, że zamiast białego makaronu wybierzesz ciemny. Dzięki temu dostarczysz sobie więcej pożywnych i pełnowartościowych składników i witamin.

fot. unsplash

8. Wprowadzaj zmiany stopniowo

Nie rzucaj się od razu na gorącą wodę, bo szybko stracisz zapał. Jeżeli postanowisz sobie, że od poniedziałku będziesz jeść całkowicie zdrowo, biegać, podnosić ciężary i odstawisz wszystkie złe nawyki - to Cię przytłoczy. Dlatego wszelkie zmiany wprowadzaj stopniowo. Niech to będzie jeden zdrowy nawyk tygodniowo, da Ci to czas na przyzwyczajenie się.

9. Kup mniejsze talerze

Wszyscy wiemy, że wielkość naszych porcji często wymyka się spod kontroli. Jednym z głównych powodów tego stanu rzeczy jest fakt, że w przeciągu ostatnich trzydziestu lat nasze talerze obiadowe znacznie zwiększyły swój rozmiar. Wielkość talerza ma wpływ na to, ile jedzenia nałożymy i w rezultacie ile zjemy. Im mniejszy talerz, tym mniejsza porcja.

10. Nie rezygnuj całkowicie z danych produktów

Jeżeli uwielbiasz ciasto czekoladowe nie rezygnuj z niego całkowicie, ponieważ to automatycznie sprawi, że będziesz miała obsesję na jego punkcie. Zamiast tego postanów sobie, że będziesz je jadła jedynie w święta i podczas uroczystości rodzinnych. W ten sposób możesz nadal cieszyć się ulubionymi potrawami, ale na własnych zasadach.

11. Nigdy nie rób zakupów, gdy jesteś głodna

Robienie zakupów spożywczych z pustym żołądkiem może skończyć się wieloma niezdrowymi wyborami. Słodkie przekąski albo gotowe dania będą wskakiwać do Twojego koszyka niezauważalnie. Dlatego, jeżeli wybierasz się na zakupy, to tylko po jedzeniu.

12. Nie pomijaj posiłków

Nie myśl, że pominięcie posiłku równoznaczne jest ze spalaniem większej ilości kalorii. Twój metabolizm wpadnie w szał i będzie domagał się jedzenie. W rezultacie zjesz więcej, a do tego możesz dokonać niezdrowych wyborów. Regularne jedzenie zdrowych posiłków to klucz do utraty wagi.

13. Wyłącz telewizor i usiądź przy stole, gdy jedz

Jeśli jesz podczas oglądania telewizji lub robisz coś rozpraszającego, zjesz więcej. Skup się zatem na tym co jesz i delektuj się jedzeniem. W innym przypadku będziesz jadła dużo więcej niż zamierzałaś.

14. Zdrowe śniadanie to mniej kalorii przez resztę dnia

Rozpoczęcie dnia od zdrowego śniadania pomoże Ci zjeść mniej przez resztę dnia.  Kiedy zaczynasz swój dzień, czując się pełnym i zadowolonym, możesz dokonywać lepszych  wyborów żywieniowych, ponieważ nie jesteś głodna. 

15. Nie myl głodu z pragnieniem

Wiele razy mylimy głód z pragnieniem. Wynika to ze zbyt małej ilości picia wody dziennie. Jeżeli będziesz popijała wodę przez cały dzień, będziesz czuła się pełniejsza i mniej głodna.

Zobacz też: Figura marzeń: Czy jedzenie białka zapewni Ci smukłą sylwetkę?

Polecane wideo

Waży niemal 100 kg, ale nikt nie wytyka jej nadwagi. BMI to jednak nie wszystko
Waży niemal 100 kg, ale nikt nie wytyka jej nadwagi. BMI to jednak nie wszystko - zdjęcie 1

Komentarze (4)

Ocena: 4 / 5
snowe (Ocena: 5) 11.12.2019 05:43
Nie każda z tych porad się sprawdzi, bo ja próbowałam różnych udziwnień, np. kupiłam do codziennych posiłków niebieskie talerze, które rzekomo zniechęcają nasz mózg do jedzenia więcej. Wystarczyło zwrócić uwagę na to, co jem. Dieta to styl życia, świetna sentencja. Stosuję dietę Optimal Fit już 6 miesiecy i efekty są piorunujące :) Jak idę na zakupy to mogę cieszyć się tym, że wybieram takie ciuchy jakie chce, a nie takie w których nie wyglądałabym jak wieloryb
zobacz odpowiedzi (1)
Janek (Ocena: 1) 04.12.2019 12:57
Ja znam genialny trik jak p0lka może zrzucić zbędne tony. Wystarczy mniej żreć, a więcej się ruszać. Więcej spacerów, siłowni ,a mniej głupkowatych seriali. To wpłynie nie tylko na waszą tusze p0lki ale i intelekt. I ten trik z ujemnym dziennym bilansem kalorycznym powtarzać przez miesiąc, a tony same polecą. Pozdr lemingi.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 04.12.2019 09:45
ja zdecydowałam się na figurena. namówiła mnie sąsiadka z która wieczorami wychodzę na papieroska :) widziałam że sama schudła ale nie wiedziałam jak, w końcu udało mi się z niej to wydusić. Stosuje miesiąc i potwierdzam działanie suplementu figurena.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie